علی امام :
سهم متروی تهران از بودجه ملی/ چرا ماهی یک ایستگاه افتتاح نشد؟
چهارشنبه 25 دي 1398 - 16:23:48
علی امام  در خصوص آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید به متروی تهران گفت: ما تقریباً هر روز پیگیر تحقق قرار داد 630 واگن متری هستیم اما تحقق این قرار داد به دلیل دو مشکلی که وجود داشت به کندی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: مشکل نخست مربوط به نوع ارز پرداختی پیش بینی شده در قرارداد است که یورویی است و باید یورو به یوان تبدیل شود که این موضوع با یک الحاقیه حل می‌شود و این مشکل افتان و خیزان با سرعت کم در حال حل شدن است.

به گفته امام کارفرما در این موضوع شهرداری تهران نیست بلکه سازمان شهرداری‌ها است و این موضوع باید از سوی آنها تسریع شود.

مدیرعامل مترو اضافه کرد: قرار بر این بود که بانک عامل، یکی از بانک‌های خصوصی متعلق به کلان شهرها باشد که این بانک در لیست «ساینا شور» چین نیست و برای همین بانک دیگری برای این موضوع انتخاب شد. بعد از پیگیری‌های بسیار بانک جدید عاملیت کار را پذیرفته است اما این موضوع هم به کندی پیش می‌رود.

امام در پاسخ به پرسشی در خصوص افتتاح‌های جدید ایستگاه‌های مترو تا پایان سال گفت: قرار بر این بود که در خط 7 مترو دست کم 3 ایستگاه دیگر افتتاح شود اما به دلیل آنکه از 910 میلیارد اوراق مشارکت پیش بینی شده در سال 96 هنوز توسط یکی از بانک‌ها داده نشده است افتتاح‌های مترو نیز با مشکل و ابهام مواجه شده است و نمی‌توانیم قول مشخصی تا زمان تحقق بودجه در این رابطه بدهیم.

امام در خصوص پرداخت سهم مترو از بودجه کشوری نیز توضیح داد: از 55 میلیارد تومانی که در بودجه سال 98 کشور برای توسعه مترو پیش بینی شده بود. 17 میلیارد پرداخت شده است و در لایحه بودجه 99 کشور نیز برای متروی تهران 53.4 میلیارد در نظر گرفته شده که سهم اندک مترو کم‌تر از سال گذشته شده است.

http://etefagherooz.ir/fa/News/7407/سهم-متروی-تهران-از-بودجه-ملی-چرا-ماهی-یک-ایستگاه-افتتاح-نشد؟
بستن   چاپ