آخرین مطالب

کاهش 40 درصدی ورودی پرونده‌ها به دادسرای رباط‌کریم اجتماعی

کاهش 40 درصدی ورودی پرونده‌ها به دادسرای رباط‌کریم

  بزرگنمایی:
دادستان شهرستان رباط‌کریم درنشست خبری با اصحاب رسانه : ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی وشهدای ۷ تیر ۱۳۶۰ که با ریختن خون شهیدان باعث راسخ تر شدن عزم ملت شد گفت: این مظلومیت شهید بهشتی است  که به گفته امام راحل یک ملت بود و سمت و سوی ملت ایستاده بودو مظلوم از دنیا رفت نگاه شهید بهشتی نگاه کارآمد در حوزه های مختلف بودو در تمام جبهه‌ها حضور داشت و همه ماباید  راه او را ادامه دهیم ومشکلات را از دوش مردم برداریم.

به گزارش اتفاق روز :دادستان شهرستان رباط‌کریم درنشست خبری با اصحاب رسانه : ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی وشهدای 7 تیر 1360 که با ریختن خون شهیدان باعث راسخ تر شدن عزم ملت شد گفت: این مظلومیت شهید بهشتی است  که به گفته امام راحل یک ملت بود و سمت و سوی ملت ایستاده بودو مظلوم از دنیا رفت نگاه شهید بهشتی نگاه کارآمد در حوزه های مختلف بودو در تمام جبهه‌ها حضور داشت و همه ماباید  راه او را ادامه دهیم ومشکلات را از دوش مردم برداریم. 
رحیم علیشپور دادستان شهرستان رباط‌کریم با بیان اینکه در شهرستان با حجم زیادی از پرونده ها مواجه هستیم گفت  اگربخواهیم ازمشکلی بزرگ دردادسرابه عنوان ابرچالش ازآن یادکنیم انباشت پرونده هاست نتیجه این انباشت هم اطاله دادرسی را موجب میشودیکی از اولویت‌های جدی ما رفع وازبین بردن این قضیه است که بااستفاده ازظرفیت های شهرستان بایدورودی پرونده به دادسرای راکنترل کنیم.
علیشپورافزود:درسال گذشته متوسط ورودی پرونده به شعبه بیش از 200پرونده بود ودرراستای  کاهش ،با اداراتی که پرونده زیادی تولید می کردند. به طورجداگانه جلسه گذاشتیم وراهکارارائه وادامه راه را برای آنها ترسیم کردیم که با این کارضمن جلوگیری ازتولید پرونده،درکار رسیدگی پرونده‌ها هم تسریع خواهد شد. علیشپور تصریح. بعضا دیده می شد ارگان مربوطه کنار ایستاده ونتیجه پرونده ها را از دادستان مطالبه می کند در صورتی که تعدادی از این پرونده‌ها درهمان اداره به سرانجام می رسد. 
وی درادامه اظهارداشت: در شهرستان رباط‌کریم دیده می شد افرادی از این دنیا پایشان کوتاه‌ شده ولی در دادسرا تشکیل پرونده  می شودو رسالت ورسیدگی دادسرا را در مبارزه با جرایم می گیرد چه ضرورتی داشت کسانی که از دنیا رفته است در دادسرا تشکیل پرونده شودنهایتا با کنترل ورودی ها با کاهش 25 درصدی روبه رو شدیم واین کاهش در خردادماه به 40 درصد افزایش یافت ودر این 3ماه 10هزار پرونده گذشتهٔ تعیین تکلیف واز موجودی دادسرا خارج گردید. واین کاهش با همت وتلاش عزیزان وبا هماهنگی دادگستری انجام گردید.
دادستان رباط کریم از نظر عملکردی دادسرا گفت. در سال جاری نسبت به 98  نه درجه ارتقاع پیدا کردیم ودر بین 34 حوزه قضایی استان تهران دومین عملکرد بوده این موفقیت باهماهنگی بین دادسرا ودادگستری بوده که در بلند ترین اوج نقطه قرار دارد. 
وی رشد جمعیتی شهرستان رباط‌کریم رانسبت به کشوری بالا دانست وافزود حوزه قضایی شهرستان با 40درصد پست مصوب انجام وظیفه می‌کند که این برای 5سال پیش است و الان جمعیت شهرستان چند برابر نرخ رشد در کشور رادارد واین 32 پست قضایی برای 5سال پیش است. 
رحیم علیشپور با هشدار  به ساخت وسازغیرمجازدر اراضی کشاورزی بیان داشت. چرا  اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز تغییرکاربری داده می شود که مجازاتی جز تخریب درانتظارش نخواهدبود این افراد بدانند قانون دیر یا زود بالای سر آنها خواهد آمد البته بعضاً این اتفاق در اثرقصور اداره‌ متولی ایجاد می‌شود که خسارات وهزینه‌های سنگینی را متوجه شهروندان میکند. و امروز  برای تغییر اراضی بدون  مجوز عوامل قانون بالای سر آنها حاضر و بدون مسامحه و ملاحظه برخورد خواهند کرد. ودر حوزه اراضی ملی هم که در چند سال اخیر ورود نشده است و چند هکتار از اراضی متصرف شده‌است. 
داستان رباط‌کریم با اشاره به افشاگری در فساد گفت. مجموعه دادسرا هرجا که فساد باشد ورود خواهد کرد و اطلاع رسانی فساد درتمام حوزه‌ها ی  مختلف توسط رسانه هادر هر اداره و غیره باشد  ما حمایت می‌کنیم و رسانه‌ها رابازوی خود می‌دانیم و از ظرفیت اطلاع‌رسانی آنها استفاده می‌کنیم و  هیچ کس حق شکایت از اصحاب رسانه مجاز شهرستان درجهت افشا گری فساد که جز اطلاع رسانی بوده را ندارد. 
رحیم علیشپور دادستان رباط‌کریم با هشدار به جرایم سرقت ومتجاوزان به حقوق مردم گفت.تمام افرادی که به اتهام سرقت محکوم شده ودوران محکومیت خود را طی می کنند دیگر با مرخصی آنها موافقت نخواهد شد تا محکومیت آنها تمام شود وکمکی در کاهش  وقوع سرقت در جامعه  باشد وباجرایم به طور قاطع برخورد خواهد شد و از هرگونه تسهیلاتی که قانون گذاشته به آنها نخواهیم داد تا با کاهش جرایم روبه‌رو شویم
وی در ادامه با بیان اینکه عمده ترین جرایم وسرقت های خرد در جامعه توسط معتادان متحاجر انجام می‌شود افزود .مرکز ماده 16 در شهرستان رباط کریم با ظرفیت 300 نفر  شروع به کار خواهد کرد ودر تلاش هستیم یک مرکز اختصاصی برای شهرستان داشته باشیم و افراد متهاجر که در سطح شهر هستند جمع آوری و در این مرکز بازپروری شوند تا از عمده سرقت های شهرستان کاسته شود. 
وی درآخر از پیشنهاد ایجاد دادگاه انقلاب بین دوشهرستان رباط‌کریم وبهارستان خبر داد وگفت. باراه اندازی دادگاه‌ انقلاب از ورود پرونده‌های مربوط به این حوزه به استان تهران جلوگیری می‌شود که امیدواریم مورد حمایت مسوولان قضایی قرار گیرد. 





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

رباط کریم میزبان جشنواره تئاتر استان تهران

اتفاق روز شماره 233

وزیر کشور حکم شهردار نسیم شهر بهارستان را امضا کرد

زنگ سلامت در مدرسه نورایمان شهرستان بهارستان نواخته شد

اتفاق روز شماره 232

اتفاق روز شماره 231

استقبال مردم از کالا برگ الکترونیکی در استان تهران / نوبت سوم فجرانه آغاز شد

دانش‌آموزان دبستان نورایمان شهرستان بهارستان محفل انس با قرآن کریم برپا کردند

برپایی محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در 20 هزار مدرسه کشور

فرماندار شهریار: تعداد 1375 فروشگاه زنجیره ای و خرد در سطح شهرستان شهریار آمادگی ارائه خدمات سومین مرحله طرح فجرانه را دارند

مسئول مشارکتهای مردمی بهزیستی شهریار خبر داد؛ آمادگی بهزیستی شهریار برای دریافت زکات فطره

فرمانده سپاه سیدالشهدا: یکهزار یادواره شهدا در شهرستانهای استان تهران برگزار شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران : افتتاح 4560 واحد نهضت ملی مسکن در اردیبهشت 1403

اتفاق روز شماره 230

زاکانی: حتی یک درخت در پارک قیطریه قطع نخواهد شد

زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود

اتفاق روز شماره 229

زاکانی: سال آینده وضعیت ترافیک پایتخت بهبود خواهد یافت

اتفاق روز شماره 228

سال آینده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به متروی خط6 متصل می شود

فرماندار رباط‌کریم فداکاری و ایثار را از شهدا یاد بگیریم

زاکانی: تهران را از معتاد متجاهر پاک می‌کنیم

پیام تبریک فرماندار شهرستان رباط کریم به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

اتفاق روز شماره 227

رئیس دادگستری شهرستان رباط کریم: دستگاه قضایی در چارچوب قانون از هیچ کمکی برای آبادانی و توسعه شهرستان دریغ نخواهد کرد

اتفاق روز شماره 226

شهردار تهران رای خود را به صندوق انداخت

فرماندار شهریار: معتمدین شهری و نخبگان در دعوت مردم به مشارکت سهیم شوند

برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان و جشن ستارگان در دبستان نورایمان شهرستان بهارستان

اتفاق روز شماره 225

بازرسان و سربازرسان چشم بینا و گوش شنوای فرمانداری ها هستند

رئیس فراری شورای نسیم شهر دستگیر شد

مدیرکل امنیتی استانداری تهران: شرایط برگزاری فرآیند انتخابات در رباط‌کریم مطلوب است

اتفاق روز شماره 224

فرماندار شهریار: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه هدف باید با شیوه های مبتکرانه صورت گیرد

سومین جلسه محاکمه اعضای شورای شهر نسیم شهر برگزار شد

فرماندار شهریار: نمایندگان فرماندار نقش موثری در سلامت انتخابات دارند

جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار گردید

زاکانی: مردم اراده خود را پای صندوق رای به رخ دشمنان خواهند کشید

اتفاق روز شماره 223

حضور پرشور و خانوادگی مردم در 22 بهمن موجب ناکامی دشمن می شود

مردم شهریار با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حماسه آفرینی کنند

حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 11اسفند موجب اقتدار نظام است

بازدید معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران از سه پروژه عظیم شهرداری نسیم شهر

افتتاح طرح های عمرانی شهرستان بهارستان با حضور معاون استاندار تهران

راه اندازی و توسعه کارخانه های تولیدی در دولت‌ موجب رونق اقتصادی در کشور شده‌ است

52 طرح شاخص عمرانی در رباط کریم افتتاح شد

پیکرپاک شهید مدافع حرم سید علی حسینی در نسیم شهر تشییع شد

افتتاح دو پروژه عمرانی در نصیرشهر

افتتاح اورژانس شهرک صنعتی نصیرآباد رباط کریم در دهه فجر