آخرین مطالب

بورس املاک در ماه جاری آغاز به کار می‌کند سیاسی

بورس املاک در ماه جاری آغاز به کار می‌کند

  بزرگنمایی:
سخنگوی دولت گفت: روز یکشنبه اولین جلسه تاسیس بورس املاک تشکیل شد و قرار است از همین ماه آغاز به کار کند.

علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز (سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: رئیس جمهور نکته مهمی در خصوص همکاری، هم افزایی و در کنار هم بودن همه قوا و نهادهای کشور در جلسه دولت مطرح کردند. من دراینجا اعلام می‌کنم که بنای دولت همکاری صمیمانه و همراهانه با همه قوا و نهادهای مختلف برای عبور از شرایط دشوار امروز و پاسخ به نیازها و حل مشکلات مردم است.

ربیعی افزود: امروز آثار تخریب تحریم بی‌سابقه و همپوشانی آن با شیوع کرونا و همچنین تهدیدهایی که باند حاکم بر کاخ سفید علیه ما مطرح می‌کند را مشاهده می‌کنیم. دولت در خط مقدم تهدیدهای نظامی، فشار بی سابقه اقتصادی و سخت شدن زندگی مردم قرار دارد.

وی ادامه داد: عملیات روانی گسترده در کشور صورت می‌گیرد. عبور از این مقطع وظیفه ملی همه ماست. امروز باید بیش از گذشته همه نهادها، قوا و مردم در کنار هم قرار بگیریم. ما مطلعیم سختی زندگی، مردم را با مشکلات روبرو کرده است.

سخنگوی دولت با اشاره به عملیات روانی در کشور، گفت: چندین بار در همین نشست، با سوالی که شما درباره قیمت گازوئیل کردید من گفتم دولت بنایی برای افزایش قیمت گازوئیل ندارد. با این شایعات ذهن تعداد زیادی از کشاورزان ما و افرادی که در حوزه حمل و نقل فعالیت می‌کنند بهم می‌ریزد. در هفته صدها مطلب تولید می‌شود تا به روان جامعه فشار وارد کند و واکنش‌های نگران کننده در مردم بوجود بیاورد.

ربیعی تاکید کرد: بحث‌های مفصلی در دولت برای مقابله با واردات و افزایش تولیدات داخلی مطرح شده است. با فشار تحریم، صنعت ما مسیرهای جدیدی در ارتقا و توسعه پیدا کرده است. با ممنوع کردن بیش از 2 هزار قلم کالای وارداتی، شرکت‌های دانش بنیان گسترش پیدا کردند. برغم فشارها به زندگی مردم، رشد صنعت و معدن آینده نوید بخشی برای اشتغال و فراوانی کالا پیش روی ما قرار داده است.

وی ادامه داد: امروز ایران در حال تبدیل شدن به یک کارخانه بزرگ تولیدی است. تولید کنستانتره آهن اسفنجی، فولاد خام، کاتد مس و گنداله در سال 98 رشد داشته اند. برنامه‌ریزی در سال 99 صورت گرفته است و حداقل 10 درصد در فولاد و 12 درصد در مس و 75 درصد در آلومینیوم رشد خواهیم داشت. ایمیدرو تمرکز کرد به بخش معدن و در 98 و 99 این تلاش‌ها به ثمر نشسته است و بخش عمده صادرات ما از این ناحیه صورت می‌گیرد. ما در سال 99، 2.2 میلیارد دلار طرح افتتاح خواهیم کرد. طرح انتقال آب خلیج فارس به استان‌های هرمزگان و خوزستان و یزد. 7 طرح فولاد سازی تکمیل می‌شود. وقتی از صادرات نفت ما را محروم کردند صادرات ما در صنعت و معدن رشد داشته است و از این جهت مشکلی در تامین ارز در سال 99 نخواهیم داشت. 71 هزار و 200 طرح که پیشرفت 20 تا 80 درصد داشته اند، نوید بیش از 2 میلیون شغل را تا 1400 به ما می‌دهند.

وی با اشاره به مساله کرونا ادامه داد: استان‌هایی که وارد پیک شدند، آمار جانباختگان ما را بالا بردند. استان خوزستان به یک ثبات نسبی رسیده ولی بازگشت پذیر است. در ستاد کرونا بررسی‌هایی که انجام شد، مهمترین عامل پیک‌های جدید عادی شدن کرونا و رفتارهای پرخطر مردم و همچنین عدم مراعات در برخی واحدهای خدمات عمومی است.

ربیعی گفت: در برخی شهرستان ها یکی از دلایل شیوع پنهان کردن بیماری توسط مردم بوده است. برچسب زنی در مورد بیماران، سبب پنهان کردن بیماری شد. در یک آگهی فوت به دلیل عدم برچسب خوردن، علت مرگ ذکر شده بود. ما به یک فرهنگ سازی نیاز داریم. اردیبهشت میانگین همکاری برای رعایت پروتکل‌ها به 81 درصد هم رسید اما امروز 20 درصد تنزل پیدا کرده است.

سخنگوی دولت گفت: برای اجباری کردن پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بیشتر تصمیماتی اتخاذ شد. از 15 تیرماه استفاده از ماسک در اماکن سرپوشیده عمومی و مناطق قرمز و نارنجی اجباری است. در مشاغل و منطق قرمز و نارنجی و هم در مناطق سفید با تشخیص وزارت بهداشت استفاده از ماسک اجباری خواهد بود.

وی ادامه داد: توزیع ماسک ارزان قیمت هم با همکاری وزارت صمت در دستور کار قرار گرفت و عملیاتی شد و امروز در برخی مراکز به فروش می‌رسد و باید گسترش پیدا کند و ظرفیت تولید ماسک صنعتی به 5 میلیون در روز رسیده است.

ربیعی تاکید کرد: برای مدیریت منطقه‌ای اختیارات محدود کننده در نظر گرفته شد. استان‌ها درباره شهرها به وصورت تک تک می‌توانند تصمیم بگیرند و بخاطر یکپارچگی به اطلاع ستاد کرونا خواهند رساند. نظارت عمومی گسترش پیدا خواهد کرد. مردم از طریق شکایت سامانه 190 می‌توانند اطلاعات خود را درباره عدم مراعات به مراکز ارائه بدهند. وزارت بهداشت با همکاری قوه قضائیه گشت‌هایی خواهد داشت. بهداشت محیط کار با دقت بیشتری پی گرفته می‌شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: تلاش‌هایی که ما تاکنون صورت دادیم بر این مبنا بوده که وارد موج دوم نشویم و فعلاً تمرکز ما بر روی استان‌هایی است که پیکی را تجریه نکردند. ما باید بدانیم با توجه به مشکلاتی که کرونا به اقتصاد وارد کرده است، ما ناگزیریم زندگی بهداشتی همراه با کرونا را هر روز بیش از گذشته تمرین کنیم و ارتقا ببخشیم.

وی تاکید کرد: خستگی روحی و روانی از کرونا قابل درک است اما راه حل در پروتکل شکنی نیست. باید با خویشتن داری و میان مدت و دراز مدت کشور را به جامعه سلامت محور تبدیل کنیم و مراقبت حداکثری را راهنمای عمل جامعه کنیم. عادی سازی و سهل انگاری دستاوردهای ما را از بین خواهد برد. ما درخواست داریم هم دولت و هم جامعه سلامت به پویش ماسک بپیوندند.

وی در ادامه گفت: دولت در هفته گذشته تصمیمات قابل توجهی گرفت. به مرزنشینان ما اجازه داده شد که برای جلوگیری از قاچاق و هم کمک به زندگی آنها بتوانند از فراورده‌های نفتی ما صادات داشته باشند. از ابتدای سال 450 میلیون لیتر به ساکنان روستاهای مرزی تا شعاع 20 کیلومتر اختصاص داده خواهد شد. برای ساماندهی این کار وزارت نفت این صادرات را انجام خواهد داد. 20 درصد ارزش ریالی کل این صادرات را به مرزنشینان خواهیم داد که 80 درصد آن به حساب مستقیم خانوارها و 20 درصد برای اشتغال و توسعه این مناطق به کار گرفته خواهد شد

سخنگوی دولت ادامه داد: در مساله مسکن، آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید اصلاح و تسهیلات بیشتری ایجاد شد زمین 99 ساله برای احداث واحدهای مسکونی واگذار خوهد شد و برای حمایت از صنعتی سازی مسکن پرداخت‌ها از 5 سال به 10 سال افزایش پیدا کرد.

ربیعی در پاسخ به مهر: بورس املاک از ماه جاری آغاز به کار می‌کند

ربیعی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه «با توجه به تاکیدات پی در پی رئیس‌جمهور درخصوص تقویت بازار سرمایه و جذب نقدینگی سرگردان و دستوراتی که به وزیر اقتصاد برای واگذاری دارایی‌های غیر ضرور دستگاه‌های دولتی داده شده است، جدیدترین دارایی‌های دولت که قرار است در بازار سرمایه عرضه شوند چیست و همچنین تاکنون چه اقداماتی برای راه‌اندازی بورس املاک صورت گرفته است؟» عنوان کرد: چند اقدام مهم در این راستا صورت گرفته است. نخست اینکه شرایط پذیرش در بورس و کاهش زمان پذیرش به حداقل یک ماه رسید و این زمان از یک ماه فراتر نخواهد رفت. در گام دوم به سمت واگذاری صندلی‌های مدیریتی خواهیم رفت، عرضه بلوکی پالایشگاه تبریز به میزان یک صندلی مدیریتی را در آینده خواهیم داشت. همچنین عرضه بلوکی یک صندلی مدیریتی شرکت سرمایه گذاری امید وابسته به بانک سپه که سرمایه گذاری خوبی دارد و عرضه بلوکی یک صندلی آنکه عدد بسیاری بزرگی است را خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین با صحبتی که با وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتم، عرضه اولیه هلدینگ سیمانی تامین اجتماعی در روز چهارشنبه یعنی فردا صورت خواهد گرفت.

سخنگوی دولت تصریح کرد: روز یکشنبه نیز اولین جلسه تاسیس بورس املاک تشکیل شد و قرار است از همین ماه آغاز به کار کند و افراد می‌توانند سرمایه‌های خود را حتی متری خریداری کنند و در بورس سرمایه گذاری کنند و این کمک می‌کند نقدینگی‌ها بیشتر جمع شود و باید همه کمک روانی کنیم تا از آسیب‌های روانی که به بورس زده می‌شود اجتناب شود. بحث اقتصادی آن هم بر عهده دولت است تا بورس را کماکان شاداب نگه داریم.

افزایش قیمت مسکن مانند افزایش قیمت ارز اثر روانی دارد

ربیعی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با جزئیات اقداماتی که از سوی دولت برای حمایت از مستأجران انجام شده است، گفت: ما تصمیم گرفتیم کلیه قرادادهای اجاره‌ای مربوط به املاک مسکونی که مهلت آنها تا پایان مهر بود، در صورتی که توافق بین موجر و مستاجر صورت نگرفت به مدت یکسال تمدید شود.

وی ادامه داد: تصمیم گرفته شد اجاره بها برای تهران 25 درصد، کلان شهرها 20 و سایر شهرها 15 درصد بیشتر افزایش پیدا نکند و این میزان سقف است. گاهی مواقع افزایش قیمت مسکن مانند افزایش قیمت ارز اثر روانی دارد. در نهایت الزامی شد هر اقدامی در زمینه خرید، فروش و اجاره در سامانه ثبت املاک به ثبت برسد و کد رهگیری بگیرد. این موضوع بسیار به تبادل اطلاعات و کنترل قیمت کمک می‌کند. بحث‌های حمایتی هم برای عبور از این شرایط تلخ و سخت برای کارمندان حقوق بگیر مطرح است. وزیر مسکن گزارشی داد و ما تا پایان 99 به این سمت می‌رویم که آنهایی که مشکل حقوقی دارند هم مشکلشان برطرف شد.‌

سخنگوی دولت افزود: گاهی در برخی شهرها هزینه زیرساخت‌ها بسیار بیشتر بود. باید در میان مدت بتوانیم فشار را کم کنیم و افرادی که درآمد کمی دارند فاصله خانه‌دار شدنشان کم شود و آنها را برای بعد از سال 1400 نهادینه خواهیم کرد.

سرمایه‌گذاری در جاسک یک و نیم میلیارد دلار است

ربیعی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با عملیات اجرایی لوله گذاری هزار متری گروه جاسک و اینکه این پروژه چه توجیه اقتصادی، امنیتی و استراتژیک در حاشیه تنگه هرمز دارد که رهبر معظم انقلاب از این طرح با عنوان استراتژیک از این طرح یاد می‌کنند؟ گفت: این پروژه هم وجه اقتصادی دارد و هم وجه امنیتی و آثار اجتماعی دارد و تعابیری که به کار برده شد هزار کیلومتر خط لوله با قطر 106 سانتی متر برای انتقال یک میلیون بشکه نفت در روز است. ما حتماً نفت خود را در آینده نه چندان دور صادر خواهیم کرد. تاسیسات بارگیری و صادرات نفت در غرب جاسک صورت می‌گیرد و مخازن ذخیره ما به ظرفیت 10 میلیون بشکه می‌رسد و یک و نیم میلیارد دلار سرمایه گذاری آن است و تا پایان امسال هم فاز اول آن را آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: این امر منجر می‌شود که جاسک به کانون توسعه تبدیل شود. دو پالایشگاه جدید و چند پروژه پتروشیمی در منطقه جاسک اجرا می‌شود و به محرومیت زدایی منطقه و اشتغال منطقه کمک خواهد کرد و این طرح اشتغال و رونق اقتصادی را توأمان خواهد داشت.

سخنگوی دولت تصریح کرد: 95 درصد از تجهیزات این پروژه را در دولت خواهیم ساخت و درصد بسیار بالایی از این پروژه در داخل کشور صورت خواهد گرفت. این طرح برای ما فرصتی ایجاد می‌کند که از پایانه‌های صادراتی متنوع دسترسی داشته باشیم. موقعیت ما به ما این اجازه را می‌دهد که بتوانیم یک امکان منحصر به فرد داشته باشیم و امنیت اقتصادی خود را بیشتر تضمین کنیم. انتقال نفت به نفتکش‌ها نیز برای خریداران نفت مزیت ایجاد می‌کند. امیدوار هستیم بتوانیم آن را با سرعت بیشتری دنبال کنیم و یادگاری خواهد بود برای آینده منطقه.

اخذ مالیات از خانه‌های خالی از ماه آینده اجرایی می‌شود

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در مورد مالیات بر مسکن‌های خالی و اینکه دولت برای خرید و فروش مسکن برنامه‌ای دارد؟ بیان کرد: خوشبختانه سازمان مالیاتی با اختیاراتی که دولت در اختیارش قرار داد نسبت به واگذاری اعتبار مورد نیاز به وزارت راه و شهرسازی اقدام کرد و فکر می‌کنم در آینده نزدیک سامانه مربوطه که کارهایش تمام شده است به اداره مالیات وصل شده و ما مالیات را از ماه آینده عملیاتی خواهیم کرد. ما چند مشکل داشتیم و پیچیدگی های داشت که مربوط به مسائلی بود که با کارهای کارشناسی که در دولت صورت گرفت تقریباً برطرف شد و ان شاءالله با مدل ارتباطی که به وجود آمد و مجوزی که دولت داد و متقابلاً سامانه‌ای که راه اندازی شد پیش‌بینی ما این است که از ماه آتی عملیاتی خواهد شد.

ربیعی در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه طرح عملی دولت برای مهار گرانی‌های اخیر چیست؟ گفت: طرح عملی که برای آینده نیست و ما مدام در حال چالش بوده و هستیم. تحریم‌های 92 و 94 قابل مقایسه با اکنون نیست. فشار حداکثری امروز، همه مبادی پولی و مالی کشور را دچار مشکل کرده است. ریشه علمی به کاهش تحریم‌های کشور بر می‌گردد. ما 14 میلیارد می‌توانستیم برای کالای اساسی بگذاریم. ما نمی‌توانیم این واقعیت را نبینیم. بله درست است ما باید کشور را با استقامت نگه داریم اما این اثر خود را خواهد گذاشت.‌

وی ادامه داد: ما برای قیمت مرغ توافق کردیم و قیمت کنترل هم خواهد شد اما ممکن بود بیشتر شود. برای تولیدکننده هم دیگر نمی‌صرفد با قیمت‌هایی که نهاده پیدا کردند. بانک مرکزی هم واقعاً همه تلاش خود برای کنترل نقدینگی و تورم داشته است. نقدینگی که طی چند دهه سیاست‌های تورم‌زا بوده است به مسکن هجوم می‌آورد. ما نمی‌توانیم بدون بحث علمی این مطلب را به یک موضوع مختص کنیم و بگوییم هیچ کاری نمی شود. خیلی ها پیش‌بینی می کردند ما ابر تورم ونزوئلایی داریم و این فشار آمریکا برای ایران و کاهش صادرات نفت، تورم ونزوئلایی به همراه خواهد داشت و پیرامون آن حرف زدند و ما تمام تلاش خود برای تامین کالای اساسی و دارو انجام دادیم. ستاد تنظیم بازار و ارز دارد تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: ممکن است در تحلیل های اقتصادی شما عده‌ای مخالف و موافق باشند و خود اینها در دولت انتظاراتی ایجاد می کند. ما به بانک مرکزی فشار نیاوردیم و از بانک مرکزی استقراض نکردیم و هیچ زمان هم چنین مسأله‌ای مطرح نبوده است. ما هزینه‌های دولت را کاهش دادیم و منابع را از طریق واگذاری سهام و دارایی به دست آوردیم. به افزایش فروش اوراق خزانه ااقدام کردیم تا کسری بودجه به زندگی مردم فشار نیاورد. اساساً با این ایده که یله ای به همراه داشته باشد موافق نیستیم و می دانیم افزایش ها مردم را به رنج انداخته و زندگی ها را سخت کرده است و سفره مردم از ویتامین و پروتیین خالی شده و ما هم در رنج هستیم. ما بیشتر از شما می دانیم چه خبر است. در این موضوع باید کنار هم بایستیم و ما هم باید از تمام ابزارهای مدیریتی خود استفاده کنیم

ربیعی بیان کرد: ما سیاست تهاتر را اتخاذ کردیم تا نهاده‌ها را بیاوریم و قیمت‌ها را به سمت کنترل ببریم. در حوزه مسکن هم یقین داریم وزارت مسکن با سیاست‌هایی که اتخاذ می‌کند مانند تکمیل مسکن مهر و طرح ملی مسکن می‌توانیم اثرگذاری خود را داشته باشیم.‌

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد برنامه دولت در مورد مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: من از قراری که می‌گویید خبر ندارم. این حوزه حوزه دولت است و از ابتدای قانون کار در ایران، سه جانبه گرایی مزد را تعیین کرده و ما پارامتر دیگری در تعیین مزد نداریم. از قول و قرار هم خبری ندارم. این وظیفه ما است و روز گذشته با وزیر رفاه صحبت کردم. این میزان با 26 درصد، به 2میلیون و 100 رسیده و با سه پارامتر متناسب سازی و دو پارامتر بن و مسکن به سقف مزد بازنشستگان نزدیک خواهیم شد. این اطمینان را می دهیم وزیر رفاه برنامه حمایتی دارد و ان شاءالله تلاش خود را خواهند کرد که بر اساس مفاد قانونی بتوانند انتظارات را برآورده کنند.

سخنگوی دولت افزود: ما از ابتدای تامین اجتماعی تا سال 84 یک و نیم میلیون بازنشسته داشتیم و از 84 تا 94 سه و نیم میلیون بازنشسته یعنی به اندازه کل تاسیس تامین اجتماعی بازنشسته داریم و قوانین و مقررات مختلف ایجاد کردند. این سازمان باید بتواند خودش را اداره کند و خدای ناکرده اگر با بحران مواجه شوند چه؟ دولت واقعاً در این زمینه تدبیر کرده است. اطمینان را به بازنشستگان می دهم چشم ها نگران شما هستند و حتماً ان شاءالله آنها را به انتظاراتشان نزدیک کنیم.

ربیعی در پاسخ به سوالی در رابطه با اتهامات وارد شده به جمعیت امام علی و ممنوعیت فعالیت آنها، آیا دولت برای افراد تحت پوشش این جمعیت تدبیری اندیشیده است؟ گفت: من در جریان این جزئیات نیستم اما براساس نقل قول هایی که شنیدم بحث آدم ها بوده نه جمعیت‌. تعطیلی جمعیت تابع قوانین و مقررات است و اگر قرار بر تعطیلی باشد قوانینی دارد. بحث جمعیت با بحث افرادی که قوه قضاییه با افرادی که پیرامون آنها باید اظهار نظر کند متفاوت است‌. به طور کلی سیاست ما حمایت از سازمان های مردم نهاد است‌. من اطلاعاتی ندارم و نمی توانم قضاوتی کنم که جمعیت تعطیل شود. سازمان بهزیستی این افراد را مساعدت خواهند کرد و امیدوارم با اصلاحاتی که در وزارت کشور مطرح است شاهد حفظ جمعیت امام علی باشیم. مددجویان قطعاً فراموش نخواهند شد.

لایحه همه‌پرسی در زمینه نظارت استصوابی در مراحل کارشناسی است

وی در رابطه با لایحه همه پرسی در زمینه نظارت استصوابی و آخرین وضعیت آن و احتمال رد آن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: می خواهم این مسأله را طبیعی کنم. نظارت استصوابی یکی از موضوعاتی بوده که همیشه در مواجهه با مناقشه سیاسی و حقوقی بوده و عده ای نظارت استبدادی می دانستند، برخی استرجاعی و برخی استصوابی می دانستند. به هر حال جایی باید این موضوع تمام می شد و مناسب ترین راه این بود که رئیس جمهور انجام داد و آن را به افکار عمومی و همه پرسی سپرد. یکی از ظرفیت های قانون اساسی همین است و برای اینکه نقاب ها و شقاق های ناشی از همه پرسی و برداشت های مختلف برداشته شود، این دستور داده شد و به کمیسیون حقوقی و معاونت حقوقی دولت رفت و پیرامون این لایحه بحث و بررسی می شود.

سخنگوی دولت افزود: نمی توان آن را به صورت خام مطرح کرد. اکنون در جریان کارهای کارشناسی است. اجازه دهید پیش داوری نکنیم که مجلس چه خواهد کرد. تصمیمی است که در دوره خود صورت خواهد گرفت.‌

ربیعی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با نامه یکی از اعضای هیئت دولت به پژوهشگاه صنعت نفت که در آن خواسته شده آقای کامبیز مهدی زاده داماد رئیس جمهور به عنوان عضوی از پژوهشگاه در بیاید و اینکه آیا خارج از سیستم اداری بوده یا مراحل قانونی خود را طی کرده است؟ گفت: اطلاعی ندارم که از کجا به کجا نامه زدند. اما به نظر می آید ایشان قبل از ازدواج هم رشته تحصیلی اش همین بوده و از قبل با آنجا به نحوی فعالیت داشته است و اطلاع دقیق در این زمینه ندارم.‌

وی در رابطه با برنامه دولت برای مبارزه با کرونا تاکید کرد: ما نظارت را افزایش می دهیم. تیم های سیار نظارتی با حضور مقام قضایی و وزارت کشور انجام می شود و مراسم سنگینی همان جا اعمال می شود. حتی قرار شد تعزیرات به کمک بیاید. واحدهای صنعتی و اتحادیه ها و صنوف به میدان آمدند تا نظارت را افزایش دادند و این پیشنهاد مطرح شد که در شهرها به سمت تعطیلی هایی که تا کنون بوده است می رویم. ما باید اجازه دهیم این همه گیری در کل کشور صورت گیرد و ایمنی ایجاد شود. به هر حال به تخت های ما نباید فشار بیاید و همه باید کمک کنیم افراد بتوانند به همراهی و کمک بیایند. در آموزش و پرورش و دانشگاه ها بهترین تصمیم را گرفتیم. نمی توانستیم دیگر تعطیلی بزرگ کشور را داشته باشیم. ما باید بتوانیم ضمن اینکه از تولید و اقتصاد حمایت می‌کنیم از سلامتی هم حمایت کنیم.

تا پایان سال 99 به سمت تکمیل مسکن مهر می‌رویم

ربیعی در رابطه با دیگر اقدامات دولت در زمینه بازار مسکن تصریح کرد: ما تا پایان سال 99 به سمت تکمیل مسکن مهر می‌رویم. به هیچ وجه، کسی به مسکن‌سازی نقد نداشت، نقد ما به نبود امکانات در برخی طرح‌های مسکن مهر و بنای ما تکمیل مسکن مهر بوده است.

وی با بیان اینکه دولت و شهرداری طرح‌های مختلفی برای کاهش قیمت مسکن دارند، عنوان کرد: این هفته در مورد مسکن، حمایت از صنعتی سازی مسکن و همچنین استفاده بیشتر از بستر دولت الکترونیک تصمیمات مهمی اتخاذ شد. بنابراین طرح‌های مختلفی در دستور کار است که بتوانیم فشار را کم کنیم و افرادی که درآمد پایین دارند فاصله صاحب‌خانه شدن آنها را کم کنیم و آنها را با سیاست‌های پولی و ساخت مسکن تا قبل از 1400 نهادینه کنیم. بر اساس گزارش وزیر راه و شهرسازی فقط واحدهایی که مشکل حقوقی دارند باقی مانده که تقریباً حدود 80 هزار واحد است و ما تا پایان سال 99 به سمت تکمیل مسکن مهر می‌رویم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در رابطه با حامی تروریست خوانده شدن ایران توسط دولت آمریکا تاکید کرد: ما فکر می‌کنیم و دنیا هم شاهد است که دولت آمریکا نه تنها از تروریست حمایت می‌کند که خودش هم تروریست است. آمریکا سردار شهید ما را در کشوری دیگر می‌زند و خودش اعلام می‌کند. به اصحاب رسانه توصیه می‌کنم کتاب خاطرات بولتون را مشاهده کنند، اوهام ترامپ را مشاهده کنند که می‌گوید به ملت ایران سختی می‌دهم تا دولتش به خواست من تن دهد.

ربیعی در پایان اضافه کرد: از نظر من بخشی از گسترش تروریست سیاست آمریکا بوده است. عامل گسترش تروریست در منطقه و تسری‌اش آمریکا است. سردار سلیمانی باعث ایجاد امنیت در منطقه بود. نه فقط ما که دنیا در برابر یک دولت نامتعادل قرار گرفته است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اتفاق روز شماره 231

استقبال مردم از کالا برگ الکترونیکی در استان تهران / نوبت سوم فجرانه آغاز شد

دانش‌آموزان دبستان نورایمان شهرستان بهارستان محفل انس با قرآن کریم برپا کردند

برپایی محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در 20 هزار مدرسه کشور

فرماندار شهریار: تعداد 1375 فروشگاه زنجیره ای و خرد در سطح شهرستان شهریار آمادگی ارائه خدمات سومین مرحله طرح فجرانه را دارند

مسئول مشارکتهای مردمی بهزیستی شهریار خبر داد؛ آمادگی بهزیستی شهریار برای دریافت زکات فطره

فرمانده سپاه سیدالشهدا: یکهزار یادواره شهدا در شهرستانهای استان تهران برگزار شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران : افتتاح 4560 واحد نهضت ملی مسکن در اردیبهشت 1403

اتفاق روز شماره 230

زاکانی: حتی یک درخت در پارک قیطریه قطع نخواهد شد

زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود

اتفاق روز شماره 229

زاکانی: سال آینده وضعیت ترافیک پایتخت بهبود خواهد یافت

اتفاق روز شماره 228

سال آینده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به متروی خط6 متصل می شود

فرماندار رباط‌کریم فداکاری و ایثار را از شهدا یاد بگیریم

زاکانی: تهران را از معتاد متجاهر پاک می‌کنیم

پیام تبریک فرماندار شهرستان رباط کریم به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

اتفاق روز شماره 227

رئیس دادگستری شهرستان رباط کریم: دستگاه قضایی در چارچوب قانون از هیچ کمکی برای آبادانی و توسعه شهرستان دریغ نخواهد کرد

اتفاق روز شماره 226

شهردار تهران رای خود را به صندوق انداخت

فرماندار شهریار: معتمدین شهری و نخبگان در دعوت مردم به مشارکت سهیم شوند

برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان و جشن ستارگان در دبستان نورایمان شهرستان بهارستان

اتفاق روز شماره 225

بازرسان و سربازرسان چشم بینا و گوش شنوای فرمانداری ها هستند

رئیس فراری شورای نسیم شهر دستگیر شد

مدیرکل امنیتی استانداری تهران: شرایط برگزاری فرآیند انتخابات در رباط‌کریم مطلوب است

اتفاق روز شماره 224

فرماندار شهریار: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه هدف باید با شیوه های مبتکرانه صورت گیرد

سومین جلسه محاکمه اعضای شورای شهر نسیم شهر برگزار شد

فرماندار شهریار: نمایندگان فرماندار نقش موثری در سلامت انتخابات دارند

جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار گردید

زاکانی: مردم اراده خود را پای صندوق رای به رخ دشمنان خواهند کشید

اتفاق روز شماره 223

حضور پرشور و خانوادگی مردم در 22 بهمن موجب ناکامی دشمن می شود

مردم شهریار با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حماسه آفرینی کنند

حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 11اسفند موجب اقتدار نظام است

بازدید معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران از سه پروژه عظیم شهرداری نسیم شهر

افتتاح طرح های عمرانی شهرستان بهارستان با حضور معاون استاندار تهران

راه اندازی و توسعه کارخانه های تولیدی در دولت‌ موجب رونق اقتصادی در کشور شده‌ است

52 طرح شاخص عمرانی در رباط کریم افتتاح شد

پیکرپاک شهید مدافع حرم سید علی حسینی در نسیم شهر تشییع شد

افتتاح دو پروژه عمرانی در نصیرشهر

افتتاح اورژانس شهرک صنعتی نصیرآباد رباط کریم در دهه فجر

عطر و بوی شهادت در نسیم شهر

توسعه شبکه آب / بهره برداری از مخزن 5هزار متر مکعبی در دهه فجر در شهرستان شهریار

شفافیت و صداقت، اولویت اصلی ستاد انتخابات شهرستان شهریار است

داوطلبان برای امیدآفرینی و مشارکت حداکثری مردم برنامه ریزی نمایند

اقشار کم درآمد درغرب استان تهران صاحب خانه می شوند