آخرین مطالب

8568 خانواده سقزی تحت پوشش کمیته امداد هستند کردستان

8568 خانواده سقزی تحت پوشش کمیته امداد هستند

  بزرگنمایی:
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سقز گفت: ۸ هزار و ۵۶۸ خانوار سقزی که دریافت خدمات متفاوت تک خدمتی و یا چند خدمتی تحت پوشش این نهاد هستند .

به گزارش اتفاق روز، کمیته امداد به عنوان نهادی برای پشتیبانی از اقشار پایین و خودکفایی آنها تأسیس شد و گستره کاری آن نه تنها در تمام نقاط ایران بلکه به بسیاری از کشورهای دیگر نیز کشیده شده است .
فاروق محمودی  با اشاره به حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) از قشر مستعضف شهرستان سقز اظهار کرد: بیش از 8 هزار نفر که در روستاها و شهرستان سقز سکونت دارند تحت حمایت این نهاد هستند .
وی افزود: اغلب مددجویان به علل فوت سرپرست، از کارافتادگی سرپرست، بیماری سرپرست، طلاق یا زندانی بودن همسر تحت حمایت این نهاد قرارگرفته‌اند .
مدیر کمیته امداد امام خمینی سقز تصریح کرد: محوری‌ترین اهداف این اداره محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه است که در این راستا واحدهای ستادی اشتغال، درمان، فرهنگی، مشارکت و مددکاری و حمایتی فعالیت دارند .
وی بیان کرد: افراد تحت پوشش و کم‌بضاعت با اولویت‌بندی نیازها می‌توانند کمک‌های نقدی، غیرنقدی و فرهنگی کنند و افراد غیر تحت‌پوشش نیز با اولویت و با توجه به درخواست‌های ارئه داده شده که بیشتر در حوزه اشتغال و درمان است مورد حمایت و مساعدت های مالی این نهاد قرار می گیرند .
فاروق محمودی عنوان کرد: امسال در بحث تورمی که بوجود آمد از مردادماه تا به امروز کمیته امداد برای اینکه بتواند تا حدی خلأ بوجود آمده را جبران کرده باشد تلاش کرد در قالب تبصره 14 نزدیک به 1500 خانواده تا به امروز به انحاء مختلف (به غیر از مستمری و درمان) تحت پوشش قرار داده تا این خانواده ها از مزایایی همچون تحصیل، اشتغال و … بهره ببرند .
وی افزود: حساب یارانۀ خانواده های تحت پوشش متمرکز بر حساب کمیته امداد می شود تا شامل افزایش یارانه شود یعنی کسانی که یارانه عادی دریافت می کنند تنها یارانه عادی است اما افراد تحت پوش کمیته امداد افزایش یارانه شامل حال آنان شده و به همین دلیل حساب این افراد را در کمیته متمرکز کرده ایم تا این مبلغ شامل حال آنان شود .
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سقز گفت: در بحث درمان که افراد تحت پوشش کارت مخصوص به خود را دارند و 90 درصد فرانشیز را کمیته امداد متقبل خواهد شد ده درصد را از طریق خیرین و صندوق صدقات پرداخت میکنیم .
محمودی در ارتباط با محصلین تحت پوشش افزود: دانش آموز از مقطع ابتدایی تا فارغ التحصیلی تحت پوشش خواهد بود، سابق بر این برای رشته های تحصیلی و یا سن و سال شرایط خاصی وجود داشت اما اکنون این شرایط برقرار نیست و کمک ها به طور متوسط از 600 هزار تا دو میلیون تومان برای شهریه یک ترم بدون هر نوع محدودیتی وجود دارد که اکنون 231 نفر دانشجو تحت پوشش کمیته امداد است، قابل ذکر است که چهار دانشجوی رشته پزشکی، فوق لیسانس فیزیک هسته ای و... جزو این افراد هستند .
وی تصریح کرد:  تلاش بر آن است آنچه در زمینه اشتغال انجام می گیرد اشتغال پایدار باشد، اعتبارات اشتغالزایی برای سقز از ابتدای سال 97 حدود 13 میلیارد تومان بوده و تا کنون 7 میلیارد پرداخت شده است .
محمودی در بحث مسکن اضافه کرد: در بحث مسکن، خارج از اعتبارات داخلی، در سفر آقای فتاح حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان به خرید مسکن شهری تخصیص داده شد، همچنین چهارصد و 30 میلیون تومان نیز به مسکن روستایی تخصیص داده شد و تا این لحظه کل این مبلغ در سقز هزینه شده است. در بحث اعتبارات روستایی اگر خانواده دو نفره به شرط گذشت یک سال از تحت پوشش قرار گرفتن و تأیید شرایط کمیسیون پزشکی آنان تا 25 میلیون کمک بلاعوض و 5 میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است .
وی تصریح کرد: در تفاهم نامه ای که بین کمیته امداد و قرارگاه خاتم وجود دارد سهمیه سقز برای سال 96 و 97 ، 113 واحد مسکونی در روستاها بوده که در سال 97 چون دیر دست به کار شدیم 24 واحد زمین تحویل قرارگاه شده که 19 واحد آماده بهره برداری بوده و در دهه فجر 11 واحد تحویل خانواده ها خواهد شد و ما بقی نیز به شرط وضعیت مناسب آب و هوا تا پایان سال تحویل داده خواهد شد، باقیمانده این میزان در سال 98 به سرانجام خواهد رسید .
رییس کمیته امداد امام خمینی سقز، گفت: سال 97 در زمینه عمران حدود 35 درصد اعتبارات عمرانی کمیته امداد استان به شهرستان سقز تخصیص و هزینه شده است و این اختصاص با توجه به شاخص هایی از جمله جمعیت، ضریب محرومیت و… صورت گرفته است .
وی با اشاره به اهداف خیران عنوان کرد: بسترسازی برای ریشه‌کنی فقر در جامعه، کاهش آلام روحی و ذهنی خانواده‌های نیازمند، حفظ عزت نفس خانواده‌های نیازمند، ارتباط عاطفی بین دو قشر برخوردار و غیربرخوردار جامعه و غیره را می‌توان از اهداف این خیران اعلام کرد .
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان سقز تصریح کرد: این حامیان علاوه بر حقوق معین ماهیانه که به حساب افراد تحت پوشش واریز می کنند به مناسبت‌های مختلف نیز کمک‌های غیرنقدی در قالب سبد کالا، اطعام‌دهی، تهیه بسته‌های فرهنگی و غیره نیز برای ایتام داشته‌اند .
وی خاطرنشان کرد: اکنون 800 کودک و نوجوان صغیر تحت پوشش داریم. هزار و صد نفر خیّر حامی این 800 نفر هستند. یک خیر به تنهایی 40 کودک یتیم را تحت پوشش قرار داده و ماهیانه برای هر کدام مبلغی مشخص واریز می کند. همگی کمک ها به حساب ایتام واریز می شود و هر فرد کد مشخصی در این زمینه دارند و برداشت از حساب خیر و واریز به حساب ایتام به خیر اعلام می شود. در زمینه ساخت مسکن نیز کمک های قابل توجهی ارایه شده که نمونه آن ساخت سه باب منزل مسکونی طی امسال است .
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سقز یادآور شد: صفر تا صد مبالغ دریافتی از صندوق ها در همان شهر محل استقرار هزینه می شود و سقز نیز قطعا مستثنی نیست، از محل همین صندوق ها 25 تا 30 میلیون در ماه کمک جمع آوری می شود و این مبالغ در قالب وام های قرض الحسنه به افراد معرفی شده پرداخت می شود .


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اتفاق روز شماره 229

اتفاق روز شماره 228

سال آینده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به متروی خط6 متصل می شود

فرماندار رباط‌کریم فداکاری و ایثار را از شهدا یاد بگیریم

پیام تبریک فرماندار شهرستان رباط کریم به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

اتفاق روز شماره 227

رئیس دادگستری شهرستان رباط کریم: دستگاه قضایی در چارچوب قانون از هیچ کمکی برای آبادانی و توسعه شهرستان دریغ نخواهد کرد

اتفاق روز شماره 226

فرماندار شهریار: معتمدین شهری و نخبگان در دعوت مردم به مشارکت سهیم شوند

برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان و جشن ستارگان در دبستان نورایمان شهرستان بهارستان

اتفاق روز شماره 225

بازرسان و سربازرسان چشم بینا و گوش شنوای فرمانداری ها هستند

رئیس فراری شورای نسیم شهر دستگیر شد

مدیرکل امنیتی استانداری تهران: شرایط برگزاری فرآیند انتخابات در رباط‌کریم مطلوب است

اتفاق روز شماره 224

فرماندار شهریار: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه هدف باید با شیوه های مبتکرانه صورت گیرد

سومین جلسه محاکمه اعضای شورای شهر نسیم شهر برگزار شد

فرماندار شهریار: نمایندگان فرماندار نقش موثری در سلامت انتخابات دارند

جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار گردید

اتفاق روز شماره 223

حضور پرشور و خانوادگی مردم در 22 بهمن موجب ناکامی دشمن می شود

مردم شهریار با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حماسه آفرینی کنند

حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 11اسفند موجب اقتدار نظام است

بازدید معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران از سه پروژه عظیم شهرداری نسیم شهر

افتتاح طرح های عمرانی شهرستان بهارستان با حضور معاون استاندار تهران

راه اندازی و توسعه کارخانه های تولیدی در دولت‌ موجب رونق اقتصادی در کشور شده‌ است

52 طرح شاخص عمرانی در رباط کریم افتتاح شد

پیکرپاک شهید مدافع حرم سید علی حسینی در نسیم شهر تشییع شد

افتتاح دو پروژه عمرانی در نصیرشهر

افتتاح اورژانس شهرک صنعتی نصیرآباد رباط کریم در دهه فجر

عطر و بوی شهادت در نسیم شهر

توسعه شبکه آب / بهره برداری از مخزن 5هزار متر مکعبی در دهه فجر در شهرستان شهریار

شفافیت و صداقت، اولویت اصلی ستاد انتخابات شهرستان شهریار است

داوطلبان برای امیدآفرینی و مشارکت حداکثری مردم برنامه ریزی نمایند

اقشار کم درآمد درغرب استان تهران صاحب خانه می شوند

شهرستان شهریار نقش بسزایی در تامین زنجیره غذایی کشور دارد

وزیر ورزش :400 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرحهای ورزشی کشور نیاز است

اتفاق روز شماره 222

شهرداری نسیم شهر با دست پُر به استقبال دهه فجر می‌رود

استاندار تهران: توجه به مسائل فرهنگی موجب سرمایه‌گذاری اجتماعی می‌شود

افتتاح کارخانه پروفارم، عصر جدیدی در کیفیت و بسته‌بندی محصولات پروتئینی

تقویت ریل باس موجب ارتقای حمل و نقل عمومی می شود

تداوم در اجرای طرح ضربتی جمع آوری اتباع غیرمجاز در استان تهران

79 پروژه در شهرستان رباط کریم در ایام اله دهه فجر افتتاح می شود

شهریار با افتتاح 141پروژه عمرانی به استقبال جشن‌های دهه فجر می رود

38 پروژه در شهرستان بهارستان در دهه فجر افتتاح می شود

استاندار تهران: در دهه فجر 1600 پروژه در استان به بهره برداری می‌رسد

فرمانده سپاه شهرستان بهارستان: برگزاری 320 برنامه محله محور در ایام‌الله دهه فجر

وزیر ورزش: معاونت همگانی برای ما اهمیت زیادی دارد

فخاری: کارخانه‌های رباط کریم قابلیت خوبی برای عرضه در بازارهای داخلی و بین المللی دارند