آخرین مطالب

در جلسه شورای عالی نظام پزشکی تاکید شد؛

پیگیری مشکلات جامعه پزشکی در پیاده سازی نسخه الکترونیک سلامت

پیگیری مشکلات جامعه پزشکی در پیاده سازی نسخه الکترونیک

  بزرگنمایی:
اعضای شورای عالی نظام پزشکی در جلسه فوق العاده که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، خواستار پیگیری مشکلات پیاده سازی نسخه الکترونیک شدند.

سی و نهمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با چند مصوبه همراه بود.

با توجه به اتخاذ برخی تصمیمات غیرعلمی، متناقض، سیاست زده و یا دیر هنگام که غالباً ناشی از سوءمدیریت در بحران و عدم توجه به نقطه نظرات کارشناسی وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی، انجمن‌های علمی و سایر صاحبنظران بوده که منجر به سردرگمی، سلب اعتماد عمومی و عدم مشارکت مناسب و مؤثر و ایجاد وضعیت وخیم فعلی شده، شورای عالی ضمن تاکید بر ضرورت تدوین برنامه درازمدت و سند ملی در مدیریت بحران کرونا و به ویژه پسا کرونا به عنوان یکی از وظایف اصلی ستاد ملی مبارزه با کرونا، مقرر کرد سازمان نسبت به انجام پژوهش‌های کاربردی در قالب بودجه سال 1399 و انعکاس نتایج به مراجع ذی ربط اقدام نماید.

همچنین با توجه به مسامحه کاری، مصلحت اندیشی های سیاسی و اتخاذ تصمیمات غیر علمی، غیر شرعی و غیر اخلاقی در خصوص برگزاری تجمعات مختلف اعم از مذهبی، آموزشی و…، و نتایج زیانبار آن بر سلامت آحاد جامعه به رغم تأکیدات مستمر مقام معظم رهبری بر تبعیت بی چون و چرا از توصیه‌های بهداشتی، شورای عالی مقرر شد موضوع توسط ستاد مرکزی پیشگیری و مدیریت بحران در حوادث طبیعی و سوانح غیر مترقبه در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد و هشدارهای لازم به مسئولان ذی ربط داده شود.

همچنین پیرو ارائه گزارش رئیس مجمع عمومی سازمان در خصوص اقدامات صورت گرفته جهت برگزاری مناسب مجمع عمومی سال 1399 سازمان با توجه مشکلات ناشی از پاندمی کووید 19، شورای عالی ضمن تشکر از تلاش‌های اعضای هیأت رئیسه مجمع عمومی و سازمان مقرر کرد چنانچه به رغم تمامی پیش بینی‌های به عمل آمده به هر علت امکان برگزاری جلسه مجمع عمومی سازمان به شکل حضوری میسر نگردید، هزینه‌های مربوط علاوه بر مبلغ تخصیص داده شده در بودجه سال 1399 سازمان به عنوان کمک به نظام پزشکی‌های نیازمند سراسر کشور که لیست آنها بر اساس پیشنهاد هیأت رئیسه مجمع عمومی سازمان، بررسی و اعلام نظر کمیسیون تخصصی مشورتی شورای عالی و تصویب نهایی شورای عالی مشخص می‌شود، پرداخت گردد.

پیرو مصوبات شماره یک و دو سی و چهارمین جلسه شورای عالی مورخه 16/‏01/‏99‬ مبنی بر تشکیل و فعالیت ستاد مرکزی پیشگیری و مدیریت بحران در حوادث طبیعی و سوانح غیر مترقبه، به منظور جلوگیری از موازی کاری و تمرکز تمامی امکانات مقرر شد تمامی اقدامات در این مقوله صرفاً از طریق ستاد مرکزی انجام شود. بدیهی است من بعد ضمن توقف فعالیت‌های موازی، کلیه ارکان و بخش‌های مختلف سازمان ملزم به تبعیت از مصوبات این ستاد می‌باشند.

پیرو گزارش ارائه شده در خصوص فعالیت کارگروه بازنگری تعرفه‌های سال 1399 مستقر در سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبنی بر اینکه متأسفانه طبق برنامه‌های پیش بینی شده عمل نگردیده و تا کنون نتیجه ملموسی حاصل نشده است. مقرر شد کمیسیون تخصصی مشورتی تعرفه و بیمه در اسرع وقت نسبت به تشکیل جلسه و ارائه پیشنهاد اقدام کند. در ضمن تأکید گردید سازمان با جدیت نسبت به پیگیری موضوع و انعکاس مراتب گلایه مندی جامعه پزشکی از کندی فعالیت کارگروه فوق اقدام نماید.

پیرو مصوبه شماره 3 سی و هفتمین جلسه شورای عالی مورخ 22/‏03/‏1399‬ و مصوبه شماره هشت سی و هشتمین جلسه شورای عالی مورخ 26/‏04/‏1399‬ و به منظور جلوگیری از اتلاف بیشتر زمان و ضرورت تعیین هزینه اقلام حفاظتی و بهداشتی برای مراجعه کنندگان رشته‌ها و بخش‌های مختلف و با توجه به اهمیت موضوع و افزایش شیوع کرونا و تأکیدات مکرر بر رعایت پروتکل‌های حفاظتی و بهداشتی مقرر شد ضمن اعلام علت عدم اقدام در موعد مقرر، سازمان حداکثر تا تاریخ 20/‏05/‏99‬ نسبت به ارائه موارد خواسته شده اقدام نماید.

همچنین شورای عالی ضمن حمایت از مواضع رئیس کل سازمان در پاسخ به برخی مکاتبات و نقطه نظرات (من جمله مکاتبه شماره 11783/10/100/1399 مورخ 04/‏05/‏1399‬ در پاسخ به مکاتبه شماره 1483/300 مورخ 01/‏05/‏1399‬ معاون بهداشت وزارت بهداشت، در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی) و با توجه به افزایش مجدد قیمت و کمیابی اقلام حفاظتی به ویژه دستکش و ماسک بالاخص پس از کاهش اختیارات وزارت بهداشت و واگذاری آن به وزارت صمت، خواستار گوشزد کردن مسئولیت‌های متولیان امور و دوری ایشان از ادبیات توأم با تهدید و مشکل آفرین گردید.

بدیهی است وضعیت موجود ضرورت هماهنگی معاونت‌های مختلف وزارت بهداشت و همکاری بیش از پیش سازمان و آن وزارتخانه را در انجام مناسب‌تر مسئولیت‌های مشترک شأن دو چندان می‌کند.

پیرو تداوم مشکلات همکاران جامعه پزشکی در خصوص طرح پیاده سازی نسخه الکترونیک و با توجه به مصوبه شماره 10 سی و هشتمین جلسه شورای عالی مورخ 26/‏04/‏99‬ و ضرورت اجرای طرح طبق مکاتبه وزیر بهداشت به شماره 670/100 مورخ 31/‏03/‏1399‬ و پیوست‌های یک و دو آن (طرح نسخه الکترونیک و ضوابط اجرایی طرح نسخه الکترونیک)، مکاتبه شماره 139/142 مورخ 01/‏05/‏1399‬ دبیر و رئیس شورای عالی بیمه سلامت و نیز اخذ نقطه نظرات ارائه کنندگان خدمات، مقرر شد سازمان در اسرع وقت و با جدیت بیشتر نسبت به پیگیری موضوع و انعکاس نتایج به شورای عالی جهت اتخاذ تصمیمات مقتضی اقدام کند.

پیرو ارائه گزارش همکاران داروساز عضو شورای عالی در خصوص مشکلات روزافزون داروخانه‌های سراسر کشور در ابعاد مختلف من جمله هجمه‌ها، کم لطفی‌ها و فرافکنی معضلات به این همکاران، طرح نسخه الکترونیک، کاهش حاشیه سود، حق فنی، عدم استفاده از ظرفیت‌های تشکیلاتی و قانونی داروخانه‌ها در توزیع اقلام حفاظتی و مشکلات خاص مالیاتی ایشان مقرر شد با استفاده از نقطه نظرات این همکاران و انجمن مربوط و کمیسیون تخصصی مشورتی دارو و تجهیزات پزشکی و به منظور پیشگیری از بحران در این حوزه حساس و مهم، سازمان پیگیری مشکلات مذکور را با لحاظ اولویت و فوریت در دستور کار خود قرار داده و نتیجه در اسرع وقت به شورای عالی منعکس شود.

بودجه پیشنهادی سال 1399 سازمان مطرح و نقطه نظرات اصلاحی اعضای شورای عالی در موارد مختلف از جمله تغییر رویکرد به سمت بودجه نویسی علمی، منطقی و برنامه محور و نه سنتی و عملکردی، تلاش جهت کسب منابع درآمدی پایدار، افزایش کمک سازمان به نظام پزشکی‌های شهرستان‌ها و افزایش بهره وری منعکس شده و به اعضای هیأت رئیسه شورای عالی اختیار داده شد که نسبت به امضا و ابلاغ بودجه سال 1399 سازمان اقدام کند.

گزارش کمیسیون تخصصی مشورتی انتظامی در خصوص اصلاح شیوه نامه اجرایی ماده 34 آئین نامه انتظامی مطرح و پس از استماع نقطه نظرات اعضای شورای عالی به شرح پیوست مصوب و مقرر شد پس از امضای اعضای هیأت رئیسه شورای عالی جهت اجرا به سازمان ابلاغ گردد، همچنین مقرر شد نسبت به اخذ نقطه نظرات نهایی اعضای شورای عالی در خصوص موارد پیشنهادی کمیسیون تخصصی مشورتی انتظامی جهت اصلاح آئین رسیدگی دادسراها و هیأت‌های انتظامی اقدام و سپس جمع بندی نهایی در جلسه هیأت رئیسه شورای عالی انجام گیرد.

پیرو ارائه گزارش هیأت رئیسه شورای عالی در خصوص ضوابط استخدام نیروی انسانی سازمان و پیشنهادهای ارائه شده سازمان طی مکاتبه شماره 38880/10/100/1399 مورخ 08/‏05/‏1399‬ پس از تشکیل جلسه مربوط کمیسیون تخصصی مشورتی برنامه و بودجه و تشکیلات در تاریخ 04/‏04/‏1399‬ مقرر شد با توجه به اهمیت موضوع نسبت به اخذ نقطه نظرات اعضای شورای عالی و انعکاس آن به کمیسیون مذکور اقدام تا پس از بررسی مجدد آن نتایج در اسرع وقت به دبیرخانه شورای عالی ارائه شود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اتفاق روز شماره 229

اتفاق روز شماره 228

سال آینده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به متروی خط6 متصل می شود

فرماندار رباط‌کریم فداکاری و ایثار را از شهدا یاد بگیریم

پیام تبریک فرماندار شهرستان رباط کریم به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

اتفاق روز شماره 227

رئیس دادگستری شهرستان رباط کریم: دستگاه قضایی در چارچوب قانون از هیچ کمکی برای آبادانی و توسعه شهرستان دریغ نخواهد کرد

اتفاق روز شماره 226

فرماندار شهریار: معتمدین شهری و نخبگان در دعوت مردم به مشارکت سهیم شوند

برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان و جشن ستارگان در دبستان نورایمان شهرستان بهارستان

اتفاق روز شماره 225

بازرسان و سربازرسان چشم بینا و گوش شنوای فرمانداری ها هستند

رئیس فراری شورای نسیم شهر دستگیر شد

مدیرکل امنیتی استانداری تهران: شرایط برگزاری فرآیند انتخابات در رباط‌کریم مطلوب است

اتفاق روز شماره 224

فرماندار شهریار: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه هدف باید با شیوه های مبتکرانه صورت گیرد

سومین جلسه محاکمه اعضای شورای شهر نسیم شهر برگزار شد

فرماندار شهریار: نمایندگان فرماندار نقش موثری در سلامت انتخابات دارند

جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار گردید

اتفاق روز شماره 223

حضور پرشور و خانوادگی مردم در 22 بهمن موجب ناکامی دشمن می شود

مردم شهریار با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حماسه آفرینی کنند

حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 11اسفند موجب اقتدار نظام است

بازدید معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران از سه پروژه عظیم شهرداری نسیم شهر

افتتاح طرح های عمرانی شهرستان بهارستان با حضور معاون استاندار تهران

راه اندازی و توسعه کارخانه های تولیدی در دولت‌ موجب رونق اقتصادی در کشور شده‌ است

52 طرح شاخص عمرانی در رباط کریم افتتاح شد

پیکرپاک شهید مدافع حرم سید علی حسینی در نسیم شهر تشییع شد

افتتاح دو پروژه عمرانی در نصیرشهر

افتتاح اورژانس شهرک صنعتی نصیرآباد رباط کریم در دهه فجر

عطر و بوی شهادت در نسیم شهر

توسعه شبکه آب / بهره برداری از مخزن 5هزار متر مکعبی در دهه فجر در شهرستان شهریار

شفافیت و صداقت، اولویت اصلی ستاد انتخابات شهرستان شهریار است

داوطلبان برای امیدآفرینی و مشارکت حداکثری مردم برنامه ریزی نمایند

اقشار کم درآمد درغرب استان تهران صاحب خانه می شوند

شهرستان شهریار نقش بسزایی در تامین زنجیره غذایی کشور دارد

وزیر ورزش :400 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرحهای ورزشی کشور نیاز است

اتفاق روز شماره 222

شهرداری نسیم شهر با دست پُر به استقبال دهه فجر می‌رود

استاندار تهران: توجه به مسائل فرهنگی موجب سرمایه‌گذاری اجتماعی می‌شود

افتتاح کارخانه پروفارم، عصر جدیدی در کیفیت و بسته‌بندی محصولات پروتئینی

تقویت ریل باس موجب ارتقای حمل و نقل عمومی می شود

تداوم در اجرای طرح ضربتی جمع آوری اتباع غیرمجاز در استان تهران

79 پروژه در شهرستان رباط کریم در ایام اله دهه فجر افتتاح می شود

شهریار با افتتاح 141پروژه عمرانی به استقبال جشن‌های دهه فجر می رود

38 پروژه در شهرستان بهارستان در دهه فجر افتتاح می شود

استاندار تهران: در دهه فجر 1600 پروژه در استان به بهره برداری می‌رسد

فرمانده سپاه شهرستان بهارستان: برگزاری 320 برنامه محله محور در ایام‌الله دهه فجر

وزیر ورزش: معاونت همگانی برای ما اهمیت زیادی دارد

فخاری: کارخانه‌های رباط کریم قابلیت خوبی برای عرضه در بازارهای داخلی و بین المللی دارند