آخرین مطالب

170 هزار بسته معیشتی از سوی کمیته امداد در تهران توزیع شد رباط کریم

170 هزار بسته معیشتی از سوی کمیته امداد در تهران توزیع شد

  بزرگنمایی:
مدیرکل کمیته امداد استان تهران از توزیع بیش از ۱۷۰ هزار بسته معیشتی از ابتدای ماه مبارک رمضان میان خانواده های تحت حمایت و نیازمندان خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه کمیته امداد تهران، سیدابوالفضل پرپنچی با اشاره به اجرای مرحله سوم رزمایش «ایران همدل» در ماه مبارک رمضان، گفت: در قالب این رزمایش، از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از 170 هزار بسته معیشتی میان خانواده های تحت حمایت و نیازمندان توزیع شده است.

وی با اعلام توزیع 10 هزار بسته معیشتی با همکاری بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام، بیان کرد: به زودی این تعداد سبد کالا میان خانواده های پهنه غربی استان تهران در ادارات شهرستان های ملارد، قدس، شهریار، رباط کریم، اسلامشهر، صباشهر، شاهدشهر و فردوسیه، صفادشت و چهاردانگه توزیع خواهد شد.

پرپنچی ارزش ریالی سبدهای توزیعی را 400 هزار تومان اعلام کرد و افزود: برای تهیه این بسته‌ها نیز مبلغ چهار میلیارد تومان از سوی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تامین اعتبار شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، افزود: در این مدت با راه‌اندازی بیش از 204 آشپزخانه در قالب طرح اطعام مهدوی، 700  هزار وعده غذای گرم طبخ و به دست نیازمندان رسیده است.

وی از همکاری چهار هزار و 983 نیروی جهادی و داوطلب در طبخ و توزیع و اطعام نیازمندان خبر داد و اظهار کرد: نیمی از این افراد فعالان مراکز نیکوکاری و مابقی نیروهای بسیجی، جهادی و مردمی هستند.

 مدیرکل کمیته امداد استان تهران به توزیع 330 هزار افطاری ساده اشاره کردو گفت: در مجموع تاکنون بیش از 78  میلیارد تومان از سوی خیران و نهادها و گروه های جهادی در قالب طرح اطعام مهدوی، افطاری ساده و تهیه بسته‌های معیشتی کمک جمع‌آوری شده است.

اجرای طرح غربالگری سلامت روان مددجویان تهرانی

همچنین معاون امورفرهنگی کمیته امداد استان تهران، گفت: در سال گذشته غربالگری سلامت روان 13 هزار مددجو در استان تهران انجام شد که امسال نیز این طرح برای مددجویان جدید تحت حمایت 18 تا 50 سال انجام می شود.

حسین زمانیان، با ارائه گزارشی از فعالیت های این نهاد در سال گذشته، گفت: به منظور بررسی وضعیت روحی و روانی خانواده‌های تحت حمایت و برنامه ریزی جامع برای اقدامات پیشگیرانه و توانمندسازی هدفمند و به منظور انجام مداخلات روانشناختی و تخصصی در جهت بهبود وضعیت سلامت روان، جامعه هدف در معرض آسیب و آسیب دیده و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اقدام به اجرای طرح بررسی سلامت روان کرده است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه سال گذشته طرح غربالگری سلامت روان برای 13 هزار  نفر از مددجویان 18 تا 50 سال تحت حمایت کمیته امداد استان اجرا شده، افزود: در سال جاری برنامه ریزی لازم برای اجرای طرح برای تمامی افراد تحت حمایت 18 تا 49 سال انجام شده است.


وی با بیان اینکه مشاوره‌های تربیتی، تحصیلی، خانوادگی و ازدواج مهمترین موضوعات مشاوره‌ای به مددجویان است، اظهار کرد: سال گذشته 21  هزار مددجو از خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و 33 هزار مددجو نیز از خدمات مشاوره و راهنمایی گروهی بهره مند شدند.

زمانیان به بهره مندی شش هزار مددجوی تحت حمایت از خدمات فرهنگی کانون های دائم اشاره کرد و گفت: خدمات آموزشی کانون‌های فرهنگی تربیتی این نهاد برای مددجویان رایگان است و علاوه بر آن پرداخت سرانه آموزشی به تعداد سهمیه‌های اختصاصی در ابتدای سال که شامل حق‌الزحمه مربیان، سرویس ایاب و ذهاب مددجویان، پذیرایی، خرید لوازم آموزشی، کتب آموزشی، تهیه بسته‌های تشویقی برای نفرات برتر نیز توسط کمیته امداد تأمین می‌شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران، بیان کرد: 11 هزار مددجوی تحت حمایت نیز در سال گذشته از برنامه های آموزش خانواده با عناوین مختلف از جمله اخلاق اسلامی، مهارت های زندگی، عقل معاش بهره مند شدند.  

وی با اعلام اقدامات ویژه توسط این معاونت در سال 1399، گفت: برگزاری رویداد جشنواره باران وحی، اجرای 117 سرود خیابانی توسط گروه سرود دانش آموزی، آموزش تدبر قرآنی ویژه هزار و 305 مددجوی تحت حمایت، حمایت تحصیلی از 600 دانش آموز پایه دوازدهم برای حضور در آزمون کنکور سراسری، تعامل با اتحادیه انجمن های اسلامی، اجرای طرح یاس و تعامل با آموزش و پرورش برای ثبت نام رایگان 700 دانش آموز در مدارس هیات امنایی و غیرانتفاعی از جمله اقدامات ویژه در سال گذشته بود.

زمانیان، ادامه داد: افتتاح پنج کلینیک مشاوره تخصصی، تهیه و توزیع هزار و 822 تبلت و گوشی تلفن همراه، 20 هزار بسته لوازم التحریر، ایجاد پنج مرکز نیکوکاری مدادرنگی و انعقاد 36 مورد تفاهم نامه برای خدمت رسانی به جامعه هدف از دیگر اقدامات این نهاد در سال 1399 است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران به موفقیت های بدست آمده در این حوزه اشاره کرد و افزود: کسب رتبه برتر استان ها در ارائه خدمات فرهنگی، کسب رتبه برتر استان ها طی پنج سال در ارائه خدمات مشاوره از موفقیت های حوزه فرهنگی کمیته امداد استان تهران به شمار می رود.

وی به برنامه های این نهاد در سال 1400 اشاره کرد و گفت: در حوزه تحصیلی قبولی حداکثری دانش آموزان در کنکور سراسری، عدم ضعف تحصیلی و عدم ترک تحصیل، حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر، توسعه مراکز نیکوکاری با رویکرد تحصیلی و تقویت طرح رابطین تحصیلی مدارس مورد انتظار است.

زمانیان به برنامه های این معاونت در بخش آموزش خانواده، مشاوره و کانون اشاره کرد و گفت: نیازسنجی آموزشی و مشاوره ای مددجویان، فراگیری آموزش برای همه گروه های سنی تحت حمایت، بهره مندی حداکثری مددجویان از برنامه های اوقات فراغت، آگاه سازی مددجویان از جرایم سایبری، توانمندسازی دانش آموزان و دانشجویان مستعد، ترغیب به ازدواج زنان سرپرست خانواده، کارگاه ها و برنامه های فرهنگی با هدف امیدآفرینی، تربیت گروه های جهادی در جهت افزایش اعتماد به نفس و عزتمندی، آگاه سازی در خصوص آسیب های ایجاد ارتباط با جنس مخالف، تقویت فرهنگ و روحیه کار و تلاش در بین خانواده های تحت حمایت برگزاری جشنواره های ورزشی، قرآنی و هنری در اوقات فراغت حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر از جمله اقدامات اجرایی در سال 1400 است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران با اعلام  برنامه های این نهاد در حوزه دانش و بینش، بیان کرد: ارتقاء سطح  فرهنگ و اخلاق سازمانی، تقویت حفظ ارزش های دینی و ملی، برگزاری برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان، برنامه های تحکیم خانواده و شناسایی مصادیق معروف ها و منکرات ادارات و تهیه نقشه فرهنگی از جمله برنامه های این حوزه در بخش دانش و بینش است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اتفاق روز شماره 233

وزیر کشور حکم شهردار نسیم شهر بهارستان را امضا کرد

زنگ سلامت در مدرسه نورایمان شهرستان بهارستان نواخته شد

اتفاق روز شماره 232

اتفاق روز شماره 231

استقبال مردم از کالا برگ الکترونیکی در استان تهران / نوبت سوم فجرانه آغاز شد

دانش‌آموزان دبستان نورایمان شهرستان بهارستان محفل انس با قرآن کریم برپا کردند

برپایی محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در 20 هزار مدرسه کشور

فرماندار شهریار: تعداد 1375 فروشگاه زنجیره ای و خرد در سطح شهرستان شهریار آمادگی ارائه خدمات سومین مرحله طرح فجرانه را دارند

مسئول مشارکتهای مردمی بهزیستی شهریار خبر داد؛ آمادگی بهزیستی شهریار برای دریافت زکات فطره

فرمانده سپاه سیدالشهدا: یکهزار یادواره شهدا در شهرستانهای استان تهران برگزار شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران : افتتاح 4560 واحد نهضت ملی مسکن در اردیبهشت 1403

اتفاق روز شماره 230

زاکانی: حتی یک درخت در پارک قیطریه قطع نخواهد شد

زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود

اتفاق روز شماره 229

زاکانی: سال آینده وضعیت ترافیک پایتخت بهبود خواهد یافت

اتفاق روز شماره 228

سال آینده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به متروی خط6 متصل می شود

فرماندار رباط‌کریم فداکاری و ایثار را از شهدا یاد بگیریم

زاکانی: تهران را از معتاد متجاهر پاک می‌کنیم

پیام تبریک فرماندار شهرستان رباط کریم به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

اتفاق روز شماره 227

رئیس دادگستری شهرستان رباط کریم: دستگاه قضایی در چارچوب قانون از هیچ کمکی برای آبادانی و توسعه شهرستان دریغ نخواهد کرد

اتفاق روز شماره 226

شهردار تهران رای خود را به صندوق انداخت

فرماندار شهریار: معتمدین شهری و نخبگان در دعوت مردم به مشارکت سهیم شوند

برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان و جشن ستارگان در دبستان نورایمان شهرستان بهارستان

اتفاق روز شماره 225

بازرسان و سربازرسان چشم بینا و گوش شنوای فرمانداری ها هستند

رئیس فراری شورای نسیم شهر دستگیر شد

مدیرکل امنیتی استانداری تهران: شرایط برگزاری فرآیند انتخابات در رباط‌کریم مطلوب است

اتفاق روز شماره 224

فرماندار شهریار: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه هدف باید با شیوه های مبتکرانه صورت گیرد

سومین جلسه محاکمه اعضای شورای شهر نسیم شهر برگزار شد

فرماندار شهریار: نمایندگان فرماندار نقش موثری در سلامت انتخابات دارند

جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار گردید

زاکانی: مردم اراده خود را پای صندوق رای به رخ دشمنان خواهند کشید

اتفاق روز شماره 223

حضور پرشور و خانوادگی مردم در 22 بهمن موجب ناکامی دشمن می شود

مردم شهریار با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حماسه آفرینی کنند

حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 11اسفند موجب اقتدار نظام است

بازدید معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران از سه پروژه عظیم شهرداری نسیم شهر

افتتاح طرح های عمرانی شهرستان بهارستان با حضور معاون استاندار تهران

راه اندازی و توسعه کارخانه های تولیدی در دولت‌ موجب رونق اقتصادی در کشور شده‌ است

52 طرح شاخص عمرانی در رباط کریم افتتاح شد

پیکرپاک شهید مدافع حرم سید علی حسینی در نسیم شهر تشییع شد

افتتاح دو پروژه عمرانی در نصیرشهر

افتتاح اورژانس شهرک صنعتی نصیرآباد رباط کریم در دهه فجر

عطر و بوی شهادت در نسیم شهر