آخرین مطالب

جلیلی: در 8 سال گذشته، کشور را با نمایش اداره کردند سیاسی

جلیلی: در 8 سال گذشته، کشور را با نمایش اداره کردند

  بزرگنمایی:
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کشور را با نمایش نمی‌توان اداره کرد، گفت: ۸ سال گذشته این تجربه را به خوبی نشان داد.

سعید جلیلی عصر امروز پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در آستانه یک انتخاب مهم و سرنوشت ساز برای کشور هستیم و حتماً تصمیمی که برای چهار سال آینده گرفته می شود، نمی تواند بی تاثیر از اتفاقاتی باشد که در 8 سال گذشته رخ داده است.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری متذکر شد: 8 سال در این کشور گذشت و در این 8 سال برخی راه های غلط و پرهزینه ارائه شد که متاسفانه فشار آن بر مردم آمد. راه هایی که متاسفانه برخی از آنها نه تنها فشاری را از مردم کم نکرد بلکه فشارها را مضاعف کرد.

وی تصریح کرد: امیدوارم این انتخابات بتواند انتخاباتی پرشور و بی اضطراب باشد. به این معنا که عرصه ای باشد برای اینکه مردم ما بتوانند با نامزدها و برنامه های آنها به خوبی آشنا شوند. امیدوارم عرصه این انتخابات عرصه اقناع مردم برای برنامه ها باشد نه اینکه عرصه ای برای اغوای مردم باشد.

جلیلی ادامه داد: بنده فکر می کنم مردم ما خودشان باید فضای انتخابات را اداره کنند. بهترین کسی که می تواند فضای انتخابات را اداره کند، خود مردم هستند. مردم مانند معلمی هستند که نامزدهای انتخاباتی باید برنامه های خودشان را در معرض امتحان و آزمایش آنان بگذارند و این عرصه باید برای مردم همراه با آرامش، شور و نشاط باشد و برای نامزدها هم باید فضایی توام با تلاش باشد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مساله مهم دیگر آن است که در این عرصه رقابت هایی که صورت می گیرد باید ناظر بر مساله های واقعی کشور باشد. همچنین باید پاسخ های معتبری به این مسائل داده شود.

در انتخابات مسائل موهوم جای مسائل واقعی را نگیرند

وی گفت: بسیار حائز اهمیت است که در میان مسائل مختلف و متعددی که در کشور وجود دارد، آن مساله های مهم و اولویت های اصلی تعیین شود. این مساله به این جهت اهمیت دارد که فضای انتخابات نباید فضایی باشد که مسائل موهوم جای مسائل واقعی را بگیرد و حتی مسائل فرعی نباید جای مسائل اصلی را بگیرد.

جلیلی تاکید کرد: امروز موضوعات مهم و اساسی در زندگی مردم وجود دارد. به عنوان مثال مسائلی چون اشتغال، گرانی، تورم، بی اثر کردن تحریم ها و چنین موضوعاتی وجود دارد و در این عرصه باید پاسخ هایی که ارائه می شود، پاسخ هایی معتبر باشد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: آن چیزی که در فضای انتخابات باید شکل گیرد این است که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در کنار اینکه می گویند چه می خواهند کنند و چه برنامه ای دارند، باید به مردم بگویند که فرجام این برنامه ها چه خواهد بود و چه نتایجی در بر خواهد داشت؟ همچنین باید توضیح دهند چه چیزی در چهار سال آینده برای مردم اتفاق خواهد افتاد.

وی اظهار داشت: اگر ما به مسائل اصلی به خوبی نپردازیم، برخی لفاظی ها می تواند جای آن مسائل و پاسخ های معتبر را بگیرد. باید این انتخابات، انتخاباتی باشد که لفاظی های ضعیف و بی اعتبار نتواند بر برنامه محوری و پاسخ های متقن به مسائل واقعی مردم غلبه کند.

 در 8 سال گذشته، کشور را با نمایش اداره کردند

جلیلی تصریح کرد: یکی از بحث هایی که بسیار اهمیت دارد این است که کشور را با نمایش نمی توان اداره کرد و نمایش با اداره واقعی کشور متفاوت است و این امر بسیار مهمی است. در 8 سال گذشته، کشور را با نمایش اداره کردند.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: هشت سال گذشته این تجربه را به خوبی نشان داد نمایش نمی تواند جای کار واقعی را بگیرد، در انتخابات نتایج برنامه ها اهمیت دارد، اگر ما نگوییم به چه نتایجی می خواهیم برسیم، خود نمایش می شود.

تمایلات مقطعی جانشین مصالح واقعی نشود

وی بیان کرد: اگر صحبت می کنیم که باید یک کار جدی و اساسی انجام شود و مردم باید این فضا را به خوبی اداره کنند، به این علت است که در فضای انتخابات نباید اجازه داد افراد با برخی حرف های ضعیف و سست و موضوعات و تمایلات مقطعی، مصالح واقعی مردم را بپوشانند. بسیار اهمیت دارد تمایلات مقطعی جانشین مصالح واقعی نشود.

جلیلی گفت: مردم انتظار دارند مصالح واقعی آنها به خوبی طرح شود و مبتنی بر مصالح واقعی و نه شعارهای ضعیف و سست، پاسخ های معتبر ارائه شود. بر همین مبنا یکی از موضوعاتی که بسیار اهمیت دارد این است که چهار سال آینده نباید حرکت کشور به صورتی باشد که کشور فقط اداره شود. ایران باید پیشرفت کند و جهش یابد و به ارتقا برسد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باید در عرصه انتخابات بیان شود که قرار است به چه نقطه ای و چه مختصاتی از پیشرفت برسیم. این یک بحث مهم است که ان شاءالله در فضای مباحثات انتخاباتی برای مردم به خوبی باز شود.

دو قطبی های کاذب جای راه حل های جامع را نگیرد

وی اظهار داشت: از بحث های مهم دیگری که باید در عرصه انتخابات مورد توجه قرار گیرد این است که نباید راه حل های تک بعدی و یا دو قطبی های کاذب جای راه حل های جامع را بگیرد. کشور ما در 8 سال گذشته تجربه تلخی داشت مبنی بر اینکه راه حل های تک بعدی ارائه می شد و کشور را معطل یک راه حل می کردند.

جلیلی تاکید کرد: ایران مزیت های نسبی فراوان دارد، در ابعاد مختلف سخت افزاری و نرم افزاری ظرفیت های زیادی داریم و باید مبتنی بر این مزیت های نسبی، راه حل های جامع را ارائه کرد.

جلیلی گفت: کسی که منتخب مردم واقع می شود، ظرف های محدودی دارد و یکی از آن ظرف ها، زمان است. چهار سال بیشتر در اختیار منتخب مردم نیست و او باید مبتنی بر این ظرف زمان بگوید که می خواهد چه کند. کسی که می آید باید بداند اختیارات و مسئولیت هایش چیست و مبتنی بر آن پاسخگو باشد و نمی توان از مردم رأی گرفت و بعد از 4 یا 8 سال با بهانه ها یا دلایل موهوم و غیرقابل پذیرش از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد.

وی ادامه داد: هر چقدر که مسئولان زیر بار مسئولیت بروند و سنگینی مسائل بر دوش مسئولین قرار گیرد، به همان میزان آن سنگینی از روی دوش مردم برداشته خواهد شد.

بار اصلی مقابله با تحریم باید روی دوش مسئولان باشد، نه مردم

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر ما صحبت از مقابله با تحریم می کنیم، بار اصلی مقابله با تحریم باید روی دوش مسئولان باشد، نه مردم و اگر در این زمینه کوتاهی شود، بار آن به مردم منتقل می شود.

جلیلی گفت: بدون نقشه و برنامه نمی توان چنین مسئولیت بزرگی را به فرجام رساند. ما در هنر، صنعت و فرهنگ ایرانی یک هنر قالیبافی داریم و برای بافت یک قالی باید نقشه وجود داشته باشد و مشخص باشد که گره به گره آن قرار است چه رنگی پیدا کند و چه تار و پودی در هم آمیخته شود تا آن قالی بافته شود.

وی افزود: کسی که می خواهد چهار سال آینده کشور را اداره کند و مسئولیت سنگینی را برعهده بگیرد باید نقشه عملیاتی وی کاملا مشخص باشد. امیدوارم انتخاباتی که در پیش رو داریم یک تحول مثبت در فرهنگ سیاسی کشور باشد. شادکامی ملت با فهم صحیح از گره های مشکلات مردم و نقشه صحیح برای پیدا کردن پاسخ های معتبر به آنان، رقم بخورد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: ما در هشت سال گذشته سعی کردیم بیکار نباشیم. در سال 92 و زمانی که بنده ثبت نام کردم، راه حل هایی را ارائه کردم اما دیگران راه حل های دیگری را ارائه کردند. مردم در سال 92 و 96 انتخابی داشتند و ما آن هشت سال را پشت سر گذاشتیم.

امیدواریم تجربه تلخ سال 92 تکرار نشود

جلیلی تأکید کرد: امیدواریم آن تجربه تلخ تکرار نشود و ناکامی هایی که بوده است، مجددا تکرار نشود و راه حل های غلطی که ارائه شده و مردم امروز به خوبی آثار و نتایج آن را در زندگی خودشان می بینند، تکرار نشود.

وی گفت: آن چیزی که امروز بسیار اهمیت دارد و مردم ما به آن توجه خواهند کرد این است که انتخابی خواهند کرد که این تجربه قبل تکرار نشود و نه تنها مسائل و مشکلات آنان حل شود، بلکه با قوت وضعیت کشور ارتقاء پیدا کند و مشکلات کشور به صورت کامل حل شود و ملت ما به آن سطحی که شایسته آن هستند، برسند.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای حل مشکلات کشور نمی توان تک بُعدی بود. امروز مردم چه در زندگی خود و چه در نظرسنجی ها، چهار موضوع اصلی یعنی اشتغال، گرانی، مسکن و بی اثر کردن تحریم ها را مطالبه می کنند. نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری حتما باید برنامه هایی در این چهار حوزه اصلی که کشور و مردم را رنج می دهد، داشته باشند تا این مشکلات به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

جلیلی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده، آیا ممکن است شما کاندیدای پوششی وی باشید، گفت: عرصه انتخابات، عرصه حضور نامزدها برای ارائه برنامه های خودشان و جلب اعتماد مردم در تحقق آن برنامه ها است.

وی بیان کرد: ما در هشت سال گذشته تحت عنوان دولت در سایه، سایه به سایه تحولات کشور را دنبال کردیم و برای موضوعات مختلف و اولویت های اصلی کشور، راه حل ها و پاسخ هایی را پیدا کردیم. البته مسیر و اقداماتی که جبهه انقلاب و کسانی که همفکر و همسو هستند دنبال خواهند کرد قطعا به شکلی خواهد بود که هم افزا باشد.

جلیلی اظهارداشت: ما باید برای چهار سال آینده مبتنی بر هشت سال گذشته برنامه داشته باشیم. کشور بنگاه نیست که سرمایه های آن را به حراج گذاشت و هر روز یک سرمایه کشور را هزینه کرد. در حالی که باید سرمایه های کشور را ارتقاء داد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اتفاق روز شماره 229

اتفاق روز شماره 228

سال آینده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به متروی خط6 متصل می شود

فرماندار رباط‌کریم فداکاری و ایثار را از شهدا یاد بگیریم

پیام تبریک فرماندار شهرستان رباط کریم به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

اتفاق روز شماره 227

رئیس دادگستری شهرستان رباط کریم: دستگاه قضایی در چارچوب قانون از هیچ کمکی برای آبادانی و توسعه شهرستان دریغ نخواهد کرد

اتفاق روز شماره 226

فرماندار شهریار: معتمدین شهری و نخبگان در دعوت مردم به مشارکت سهیم شوند

برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان و جشن ستارگان در دبستان نورایمان شهرستان بهارستان

اتفاق روز شماره 225

بازرسان و سربازرسان چشم بینا و گوش شنوای فرمانداری ها هستند

رئیس فراری شورای نسیم شهر دستگیر شد

مدیرکل امنیتی استانداری تهران: شرایط برگزاری فرآیند انتخابات در رباط‌کریم مطلوب است

اتفاق روز شماره 224

فرماندار شهریار: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه هدف باید با شیوه های مبتکرانه صورت گیرد

سومین جلسه محاکمه اعضای شورای شهر نسیم شهر برگزار شد

فرماندار شهریار: نمایندگان فرماندار نقش موثری در سلامت انتخابات دارند

جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار گردید

اتفاق روز شماره 223

حضور پرشور و خانوادگی مردم در 22 بهمن موجب ناکامی دشمن می شود

مردم شهریار با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حماسه آفرینی کنند

حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 11اسفند موجب اقتدار نظام است

بازدید معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران از سه پروژه عظیم شهرداری نسیم شهر

افتتاح طرح های عمرانی شهرستان بهارستان با حضور معاون استاندار تهران

راه اندازی و توسعه کارخانه های تولیدی در دولت‌ موجب رونق اقتصادی در کشور شده‌ است

52 طرح شاخص عمرانی در رباط کریم افتتاح شد

پیکرپاک شهید مدافع حرم سید علی حسینی در نسیم شهر تشییع شد

افتتاح دو پروژه عمرانی در نصیرشهر

افتتاح اورژانس شهرک صنعتی نصیرآباد رباط کریم در دهه فجر

عطر و بوی شهادت در نسیم شهر

توسعه شبکه آب / بهره برداری از مخزن 5هزار متر مکعبی در دهه فجر در شهرستان شهریار

شفافیت و صداقت، اولویت اصلی ستاد انتخابات شهرستان شهریار است

داوطلبان برای امیدآفرینی و مشارکت حداکثری مردم برنامه ریزی نمایند

اقشار کم درآمد درغرب استان تهران صاحب خانه می شوند

شهرستان شهریار نقش بسزایی در تامین زنجیره غذایی کشور دارد

وزیر ورزش :400 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرحهای ورزشی کشور نیاز است

اتفاق روز شماره 222

شهرداری نسیم شهر با دست پُر به استقبال دهه فجر می‌رود

استاندار تهران: توجه به مسائل فرهنگی موجب سرمایه‌گذاری اجتماعی می‌شود

افتتاح کارخانه پروفارم، عصر جدیدی در کیفیت و بسته‌بندی محصولات پروتئینی

تقویت ریل باس موجب ارتقای حمل و نقل عمومی می شود

تداوم در اجرای طرح ضربتی جمع آوری اتباع غیرمجاز در استان تهران

79 پروژه در شهرستان رباط کریم در ایام اله دهه فجر افتتاح می شود

شهریار با افتتاح 141پروژه عمرانی به استقبال جشن‌های دهه فجر می رود

38 پروژه در شهرستان بهارستان در دهه فجر افتتاح می شود

استاندار تهران: در دهه فجر 1600 پروژه در استان به بهره برداری می‌رسد

فرمانده سپاه شهرستان بهارستان: برگزاری 320 برنامه محله محور در ایام‌الله دهه فجر

وزیر ورزش: معاونت همگانی برای ما اهمیت زیادی دارد

فخاری: کارخانه‌های رباط کریم قابلیت خوبی برای عرضه در بازارهای داخلی و بین المللی دارند