آخرین مطالب

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی:

رزومه ساداتی نژاد در بخش کشاورزی معمولی است سیاسی

رزومه ساداتی نژاد در بخش کشاورزی معمولی است

  بزرگنمایی:
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روزمه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی معمولی است، گفت: وزیر پیشنهادی باید دارای برنامه واقع بینانه، علمی و قابل دستیابی باشد.

مهرداد ویس‌کرمی روز دوشنبه در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با بیان اینکه امروز کشاورزی محور اقتصاد و خودکفایی کشور است، گفت: 26 درصد صادرات غیرنفتی کشور 20 درصد اشتغال، 85 درصد غذای کشور، 11 درصد تولید ناخالص ملی متعلق به بخش کشاورزی است. علیرغم تحریم‌ها رشد 4.5 درصدی در کشاورزی داشتیم و اینها نشان می‌دهد کشاورزی محور اقتصادی و خودکفایی کشور در حال و آینده است.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود:  92 هزار نفر در وزارت جهاد کشاورزی کار می‌کنند و در جهاد کشاورزی و سازمان‌های وابسته 859 وظیفه حاکمیتی و تصدی‌گری وجود دارد. 

وی با بیان اینکه ما چه شوخی و چه جدی به هر وزیری رای بدهیم در قیامت جدی بررسی خواهد شد، خاطرنشان کرد: اینقدر در این مدت فشار آوردند به کسانی که حتی از من وقت گرفته بودند که حرف بزنند، منصرف کردند و من 20-30 نفر را از خود دلگیر کرده‌ام که این نطق را بیان می‌کنم.

ویس‌کرمی خطاب با بیان اینکه نظارت پیشینی از نظارت پسینی بهتر است، اضافه کرد: نباید برخی از همکاران فضای مجلس را آنقدر سنگین کنند که حتی کسی نتواند وزیر تعیین شده را نقد کند. حوزه‌های بسیار گسترده مانند شیلات، منابع طبیعی، جنگل‌ها، مراتع، آبخیزداری، صنایع تبدیلی، بازرگانی کشاورزی، صادرات و واردات کود، نهاده و دامپزشکی و سازمان تحقیقات تنها مثال‌هایی از این وزارتخانه عریض و طویل است.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: کسی می‌تواند چنان وزارت عریض و طویلی را اداره کند که چند خصوصیت داشته باشد؛ در علم و تخصص سرآمد باشد و زوایای مخفی جهاد کشاورزی را بشناسد، گردش مالی جهاد کشاورزی با نفت پهلو می‌زند و باید این را حواسمان باشد.

ویس‌کرمی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی باید دارای برنامه واقع‌بینانه و علمی و قابل دستیابی باشد، گفت: به اعتقاد من ساداتی‌نژاد باید در هر سه مورد به مجلس توضیح بدهد ان‌شاءالله مجلس انقلابی براساس برهان و منطق و عقل و منطق تصمیم خواهد گرفت.

وی درباره علم و تخصص وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: رزومه ساداتی نژاد در حیطه کشاورزی بسیار معمولی است، همانند ایشان در هر استان صدها نفر وجود دارد شک دارید من از استان خودمان با همین تحصیلات و پژوهش بیشتر معرفی می‌کنم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ما در استان خودمان سال 90، چهار هزار مهندس کشاورزی بیکار داشتیم پس کسانی که لیسانس، فوق لیسانس و دکترای منابع طبیعی و کشاورزی دارند، در کشور فراوان هم هستند. اما بالاخره همای سعادت روی دوش برخی‌ها بیشتر می‌نشیند.

ویس‌کرمی بیان کرد: وزارت جهاد دارای 859 وظیفه حاکمیتی و تصدی‌گری است و کسی که این عرصه را نشناسد هرکس که باشد کلاه سرش می‌رود و مدیریتش می‌کنند. ذات نایافته از هستی‌بخش    کی تواند که شود هستی بخش.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این میزان گستردگی حوزه فعالیت و شناخت اندکی که ایشان دارند از این همه رانت، سلطان و فساد در این حیطه تخم‌مرغ، مرغ، بذر، نهاده و کود و واردات و صادرات نهاده‌ها و محصولات کشاورزی چگونه می‌خواهند جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره سوابق ساداتی نژاد گفت: ایشان رییس فراکسیون آب مجلس هستند. فراکسیون‌ها اکنون در مجلس زیاد هستند. ایشان بگویند در این مدت چه خدمتی به انقلاب کرده‌اند. عملکرد فراکسیون مهم است فراکسیون یعنی چند نفر که جایی را امضا کرده‌اند و هیات رییسه تشکیل داده‌اند نباید مردم را گول بزنیم، بنا بود شفاف باشیم.

ویس‌کرمی ادامه داد: آقای ساداتی‌نژاد 5 سال سابقه نمایندگی مجلس را داشتند که عمدتا در کمیسیون آموزش مجلس بودند. ایشان یک سال ریاست فراکسیون کشاورزی را داشتند.از دیگر سوابق ایشان معاونت پارلمانی وزیر علوم و معاون دانشجویی دانشگاه شهرکرد است یعنی سر و کار با مسائل دانشجویی این سمت با جهاد کشاورزی چه ارتباطی دارد؟

نماینده مردم خرم‌آباد و چگینی در مجلس خاطرنشان کرد: ایشان ریاست دانشگاه کاشان وزارت علوم، عضویت کوتاه‌مدت در جهاد سازندگی را هم داشتند که اگر بخواهم بی‌انصافی نکنم همین مدت کوتاه فقط دوره سابقه ایشان در کل این مدت در جهاد کشاورزی است. 

ویس‌کرمی گفت: تنها سابقه مفید وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی معاونت آبخیزداری شهرستان کاشان در اوایل خدمتشان آن هم در دهه 70 بوده است. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: مدرک دکتری آقای ساداتی‌نژاد هیدرولوژی از مسکو است که به ادعای خودشان جزو صد دانشگاه برتر دنیا است اما در برنامه وی درخصوص امور مربوط به آب برنامه‌ای نداریم.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، آمایش سرزمین در حوزه‌های آبریز کشور است که خود مجلس این را گفته و در سامانه قرار دارد، مهار آبهایی که از کشور خارج می‌شوند، حفاظت از منابع آب، خاک و ژنتیک و تهیه اطلس زیست‌بوم کشور که مجلس بارگذاری کرده است.

وی از وزیر پیشنهادی خواست به ابهامات مطرح شده پاسخ دهد و گفت: یکی از افتخارات ساداتی نژاد ارائه دو طرح امنیت غذایی و صنعت‌دار کردن زمین‌های کشاورزی است. امنیت غذایی هنوز تصویب نشده است و تا رسیدن به شورای نگهبان و برگشتن یا برنگشتن راه طولانی دارد. البته چند مرتبه هم به دلیل اشکالات مختلف به شورای نگهبان برگشته است.

نماینده خرم‌آباد یادآور شد: علاوه بر این بحث سنددار کردن زمین را شورای نگهبان رد کرد و کمیسیون تلفیق هم آن را رد کرد و در نهایت مجلس به دلیل مخالفت با برنامه‌ها و اسناد بالادستی رد کرد. من پیشنهاد دادم و گفتم با درخواست کشاورز اضافه کنید، آقای امیرآبادی به عنوان دبیر پیشنهاد داد و نجات پیدا کرد وگرنه آن هم پریده بود و اکنون تثبیت نشده بود.

ویس‌کرمی گفت: مجلس در یک آزمون تاریخی قرار دارد. وزیران پیشنهادی اقتصاد، کشاورزی و آموزش و پرورش هر سه متعلق به وزارت‌ معرفی شده نیستند. آیا مجلس با ملاک واحد با هر سه برخورد خواهد کرد؟ این را تاریخ قضاوت خواهد کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برنامه تحول ارائه شده از سوی ساداتی‌نژاد را اغراق‌آمیز خواند و گفت: ایشان درخصوص کلزا عنوان کرده‌اند که براساس مصاحبه‌ای که سخنگوی خود جهاد انجام داده تولید آن 380 تن است که می‌خواهند به یکهزار و 618 هزار تن یعنی پنج برابر و سویا را هم از 70 هزار تن به 596 هزار تن یعنی 8 برابر برسانند و کشت آبی 4.4 میلیون هکتار قبل و بعد از انقلاب را می‌خواهند به 10 میلیون هکتار برسانند. والله اینکار معجزه است و اگر این کار را انجام دهند من همینجا دستشان را می‌بوسم.

وی عنوان کرد: آیا با یک جستجوی ساده نمی‌توانیم برنامه اینچنین را بنویسیم؟ یک مهندس کشاورزی می‌تواند این برنامه را بنویسد.با این حال برنامه‌ای که تهیه شده برنامه‌ای نیست که به این آسانی قابل دسترسی باشد.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: حرفی را در مجلس رواج داده‌اند که اجازه بدهید همکاران ما که از مجلس به دولت می‌روند با رای بالا بروند این حرف سینه به سینه می‌چرخد. سوال این است که این گزاره مبتنی بر کدام دلیل و برهان تجربی، عقلی و شرعی است؟ اتفاقا در آیین‌نامه داخلی مجلس اصل بر عدم پذیرش استعفای نماینده است. این چه فشار روانی است که برخی از همکاران مجلس با دست خودشان می‌آوردند، چپ و راست مراجعه می‌کنند، که مخالف صحبت نکنید؟ البته این موضوع ربطی به هیات رییسه ندارد.

وی یادآور شد: همه سخنانی که در این تریبون بیان می‌شود، صرفا برای جمع‌آوری رای اعتماد نیست. من می‌دانم مجلس می‌خواهد رای بدهد بلکه برای دفاع از حق مردمی است که این تریبون را به ما امانت داده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: گاهی باید گفت در تاریخ بماند و آنگاه بیرون از مجلس و آیندگان در مورد رفتارهای ما  قضاوت خواهند کرد. امیدوارم مجلس یازدهم از این آزمون سربلند بیرون آید.

ویس‌کرمی اضافه کرد: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، نماینده کاشان، آران و بیدگل هم هستند آیا همزمان با وزارت می‌خواهند می‌خواهند به عنوان نماینده فعال باشند و خدای ناخواسته حق جهاد کشاورزی را به شهری بفروشند یا اینکه نمایندگی را رها کرده و سه سال مردم را بدون نماینده رها کنند. آیا بدون ظلم به مردم کاشان و آران و بیدگل نمی‌شد این کار را انجام داد؟

وی ادامه داد: مجلس یازدهم در آستانه آزمون بزرگ تاریخی است و امیدوارم مجلس با رای بالا به وزیر رای بدهد اگر موفق نشود پای مجلس تمام خواهد شد تقاضا دارم براساس احساسات همکاری و رودربایستی رای ندهید.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

رباط کریم میزبان جشنواره تئاتر استان تهران

اتفاق روز شماره 233

وزیر کشور حکم شهردار نسیم شهر بهارستان را امضا کرد

زنگ سلامت در مدرسه نورایمان شهرستان بهارستان نواخته شد

اتفاق روز شماره 232

اتفاق روز شماره 231

استقبال مردم از کالا برگ الکترونیکی در استان تهران / نوبت سوم فجرانه آغاز شد

دانش‌آموزان دبستان نورایمان شهرستان بهارستان محفل انس با قرآن کریم برپا کردند

برپایی محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در 20 هزار مدرسه کشور

فرماندار شهریار: تعداد 1375 فروشگاه زنجیره ای و خرد در سطح شهرستان شهریار آمادگی ارائه خدمات سومین مرحله طرح فجرانه را دارند

مسئول مشارکتهای مردمی بهزیستی شهریار خبر داد؛ آمادگی بهزیستی شهریار برای دریافت زکات فطره

فرمانده سپاه سیدالشهدا: یکهزار یادواره شهدا در شهرستانهای استان تهران برگزار شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران : افتتاح 4560 واحد نهضت ملی مسکن در اردیبهشت 1403

اتفاق روز شماره 230

زاکانی: حتی یک درخت در پارک قیطریه قطع نخواهد شد

زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود

اتفاق روز شماره 229

زاکانی: سال آینده وضعیت ترافیک پایتخت بهبود خواهد یافت

اتفاق روز شماره 228

سال آینده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به متروی خط6 متصل می شود

فرماندار رباط‌کریم فداکاری و ایثار را از شهدا یاد بگیریم

زاکانی: تهران را از معتاد متجاهر پاک می‌کنیم

پیام تبریک فرماندار شهرستان رباط کریم به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

اتفاق روز شماره 227

رئیس دادگستری شهرستان رباط کریم: دستگاه قضایی در چارچوب قانون از هیچ کمکی برای آبادانی و توسعه شهرستان دریغ نخواهد کرد

اتفاق روز شماره 226

شهردار تهران رای خود را به صندوق انداخت

فرماندار شهریار: معتمدین شهری و نخبگان در دعوت مردم به مشارکت سهیم شوند

برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان و جشن ستارگان در دبستان نورایمان شهرستان بهارستان

اتفاق روز شماره 225

بازرسان و سربازرسان چشم بینا و گوش شنوای فرمانداری ها هستند

رئیس فراری شورای نسیم شهر دستگیر شد

مدیرکل امنیتی استانداری تهران: شرایط برگزاری فرآیند انتخابات در رباط‌کریم مطلوب است

اتفاق روز شماره 224

فرماندار شهریار: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه هدف باید با شیوه های مبتکرانه صورت گیرد

سومین جلسه محاکمه اعضای شورای شهر نسیم شهر برگزار شد

فرماندار شهریار: نمایندگان فرماندار نقش موثری در سلامت انتخابات دارند

جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار گردید

زاکانی: مردم اراده خود را پای صندوق رای به رخ دشمنان خواهند کشید

اتفاق روز شماره 223

حضور پرشور و خانوادگی مردم در 22 بهمن موجب ناکامی دشمن می شود

مردم شهریار با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حماسه آفرینی کنند

حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 11اسفند موجب اقتدار نظام است

بازدید معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران از سه پروژه عظیم شهرداری نسیم شهر

افتتاح طرح های عمرانی شهرستان بهارستان با حضور معاون استاندار تهران

راه اندازی و توسعه کارخانه های تولیدی در دولت‌ موجب رونق اقتصادی در کشور شده‌ است

52 طرح شاخص عمرانی در رباط کریم افتتاح شد

پیکرپاک شهید مدافع حرم سید علی حسینی در نسیم شهر تشییع شد

افتتاح دو پروژه عمرانی در نصیرشهر

افتتاح اورژانس شهرک صنعتی نصیرآباد رباط کریم در دهه فجر