آخرین مطالب

غیبت 27 مدال‌آور المپیک در پیکارهای جهانی کشتی ورزشی

غیبت 27 مدال‌آور المپیک در پیکارهای جهانی کشتی

  بزرگنمایی:
پیکارهای کشتی قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان در حالی در فاصله حدود ۲ ماه بعد از المپیک توکیو در نروژ برگزار خواهد شد که از بین ۴۸ مدال‌آور کشتی آزاد و فرنگی، ۲۷ مدال‌آور در جهانی غیبت خواهند داشت.

رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان قهرمانی سال 2021 جهان روزهای 10 تا 18 مهرماه در شهر اسلو کشور نروژ برگزار می‌شود. این برای نخستین مرتبه در تاریخ پیکارهای کشتی است که پیکارهای کشتی قهرمانی جهان در سالی برگزار می‌شود که المپیک نیز برگزار شده است. در ادوار گذشته پیکارهای قهرمانی جهان هیچگاه در سالی که المپیک بود، برگزار نمیشد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو بازی‌های المپیک، این بازی‌ها در سال 2021 برگزار شد.

در کشتی آزاد 13 مدال‌آور المپیکی شامل 2 دارنده، طلا عبدالرشید سعدالله‌یف در وزن 97 کیلوگرم و دیوید تیلور در وزن 86 کیلوگرم در نروژ حضور دارند.

4 طلایی دیگر شامل زائور اوگویف (روسیه) در وزن 57 کیلوگرم، تاکوتو اتوگورو (ژاپن) در وزن 65 کیلوگرم، زائوربک سیداکوف (روسیه) در وزن 74 کیلوگرم و گیبل استیوسون (آمریکا) در وزن 125 کیلوگرم در این پیکارها حضور نخواهند داشت.

سعدالله‌یف که 4 مدال طلای جهان و 2 طلای المپیک را در کارنامه دارد با کسب پنجمین طلای جهانی خود به طور حتم با سد سخت اسنایدر روبرو خواهد شد.

همچنین 4 آزادکار نقره‌ای المپیک شامل حسین یزدانی در وزن 86 کیلوگرم، راوی کومار (هند) در وزن 57 کیلوگرم، ماحمدحبیب گادژی ممدوف (بلاروس) نقره المپیک و کایل اسنایدر (آمریکا) در وزن 97 کیلوگرم در این پیکارها حضور دارند. ضمن آنکه راوی کومار (هند) در وزن 57 کیلوگرم و حاجی علیاف (جمهوری آذربایجان) در وزن 65 کیلوگرم از غایبان پیکارهای جهانی خواهند بود.

به طور حتم بعد از مبارزه سعدالله‌یف و اسنایدر در وزن 97 کیلوگرم، مبارزه یزدانی و تیلور در وزن 86 کیلوگرم از حساسترین و جذابترین مبارزات جهانی نروژ خواهد بود. جایی که یزدانی در فینال المپیک در فاصله 15 ثانیه به پایان کشتی قافیه را به حریف قدرتمند آمریکایی خود باخت و خیل عظیم علاقمندان کشتی دوست ایران از این شکست ناراحت شدند و انتظار دارند در چهارمین مبارزه این 2 قهرمان، یزدانی بتواند انتقام بگیرد. 

در بین مدال‌داران برنز المپیک توکیو توماس گیلمان (آمریکا) در وزن 57 کیلوگرم، کایل دیک (آمریکا) در وزن 74 کیلوگرم، بکزاد عبدالرحمن‌اف (ازبکستان) در وزن 74 کیلوگرم (در جهانی نروژ در وزن 79 کیلوگرم)، آرتور نایفونف (روسیه) در وزن 86 کیلوگرم، آبراهم کانیدو (ایتالیا) در وزن 97 کیلوگرم، امیرحسین زارع (ایران) و طاها آکگل (ترکیه) در وزن 125 کیلوگرم حضور دارند.

همچنین نورسلام سانایف (قزقاستان) در وزن 57 کیلوگرم، گادجی مراد رشیداف (روسیه) و باجرانگ (هند) در وزن 65 کیلوگرم، مایل ناظم امینه (سن مارینو) در وزن 86 کیلوگرم و رانیر سالاس پرز (کوبا) در وزن 97 کیلوگرم غایبان پیکارهای جهانی هستند.

در پیکارهای کشتی فرنگی نیز 8 مدال‌آور المپیکی حضور دارند. در بین 6 طلایی توکیو تنها سه نفر شامل لوییز آلبرتو سانچز (کوبا) در وزن 60 کیلوگرم (در پیکارهای جهانی در وزن 63 شرکت خواهد کرد)، محمدرضا گرایی در وزن 67 کیلوگرم و موسی اولویف (روسیه) در وزن 97 کیلوگرم حضور دارند.

تاماس لورینج (مجارستان) در وزن 77 کیلوگرم، ژان بلنیوک (اوکراین) در وزن 87 کیلوگرم و میهان لوپز (کوبا) که طلای المپیک توکیو را گرفتند در جهانی سال 2021 حضور نخواهند داشت. 

همچنین از بین 6 مدال‌آور نقره‌ای تنها لاکوبی کاجایا (گرجستان) در وزن 130 کیلوگرم حضور دارد. کنیچیرو فومیتا (ژاپن) در وزن 60 کیلوگرم، پرویز نصیب‌اف (اوکراین) در وزن 67 کیلوگرم، آکژول محموداف (قرقیزستان) در وزن 77 کیلوگرم، ویکتور لورینچ (مجارستان) در وزن 87 کیلوگرم و آرتور آلکسانیان (ارمنستان) در وزن 97 کیلوگرم حضور ندارند.

در بین برنزی‌ها نیز حضور 5 نفر شامل سرگئی املین (روسیه) در وزن 60 کیلوگرم، رفیق حسین‌اف (جمهوری آذربایجان) در وزن 77 کیلوگرم، زورابی داتوناشویلی (صربستان) در وزن 87 کیلوگرم، محمدهادی ساروی (97 کیلوگرم) و سرگئی سیمینوف (روسیه) در وزن 130 کیلوگرم قطعی است.

ضمن آنکه والیهان سایلیکه (چین) در وزن 60 کیلوگرم، محمد ابراهیم السید (مصر) و فرانک استابر به دلیل خداحافظی از دنیای قهرمانی در وزن 67 کیلوگرم، شوهی یابیکو (ژاپن) در وزن 77 کیلوگرم، دنیس کودلا (آلمان) در وزن 87 کیلوگرم، تادیوز میچالیک (لهستان) در وزن 97 کیلوگرم و رضا کایالپ (ترکیه) در وزن 130 کیلوگرم حضور نخواهند داشت.

به طور حتم با توجه به تغییر و پوستاندازی تیمهای کشتی در جهان، تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان شانس زیادی برای کسب دومین عنوان قهرمانی جهان دارد. تیم ملی کشتی فرنگی نیز برای نخستین مرتبه در سال 2014 عنوان قهرمانی را بدست آورد و یک نایب قهرمانی در سال 2009 و دو مقام سومی در سال های 2011 و 2017 در کارنامه این تیم وجود دارد، در کشتی فرنگی 41 مدال شامل 12 طلا 6 نقره و 23 برنز در مسابقات جهانی نصیب فرنگی‌کاران ایرانی شده است.

تیم ملی کشتی آزاد ایران همواره در مسابقات جهانی جزو مدعیان بوده و تا سال 2014 پنج بار در سال‌های 1961، 1965، 1998 ، 2002 و 2013 بر سکوی قهرمانی جهان ایستاده است. همچنین تیم ایران هفت بار در سال‌های 1971، 1973، 1995، 2006 ، 2011 ، 2014 و 2015 عنوان نایب قهرمانی جهان را بدست آورده است و 13 بار در مکان سوم قرار گرفته است. تاکنون 46 مدال طلا 50 نقره و 44 برنز ره‌آورد ملی پوشان کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی بوده است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

وزیر کشور حکم شهردار نسیم شهر بهارستان را امضا کرد

زنگ سلامت در مدرسه نورایمان شهرستان بهارستان نواخته شد

اتفاق روز شماره 232

اتفاق روز شماره 231

استقبال مردم از کالا برگ الکترونیکی در استان تهران / نوبت سوم فجرانه آغاز شد

دانش‌آموزان دبستان نورایمان شهرستان بهارستان محفل انس با قرآن کریم برپا کردند

برپایی محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در 20 هزار مدرسه کشور

فرماندار شهریار: تعداد 1375 فروشگاه زنجیره ای و خرد در سطح شهرستان شهریار آمادگی ارائه خدمات سومین مرحله طرح فجرانه را دارند

مسئول مشارکتهای مردمی بهزیستی شهریار خبر داد؛ آمادگی بهزیستی شهریار برای دریافت زکات فطره

فرمانده سپاه سیدالشهدا: یکهزار یادواره شهدا در شهرستانهای استان تهران برگزار شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران : افتتاح 4560 واحد نهضت ملی مسکن در اردیبهشت 1403

اتفاق روز شماره 230

زاکانی: حتی یک درخت در پارک قیطریه قطع نخواهد شد

زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود

اتفاق روز شماره 229

زاکانی: سال آینده وضعیت ترافیک پایتخت بهبود خواهد یافت

اتفاق روز شماره 228

سال آینده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به متروی خط6 متصل می شود

فرماندار رباط‌کریم فداکاری و ایثار را از شهدا یاد بگیریم

زاکانی: تهران را از معتاد متجاهر پاک می‌کنیم

پیام تبریک فرماندار شهرستان رباط کریم به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

اتفاق روز شماره 227

رئیس دادگستری شهرستان رباط کریم: دستگاه قضایی در چارچوب قانون از هیچ کمکی برای آبادانی و توسعه شهرستان دریغ نخواهد کرد

اتفاق روز شماره 226

شهردار تهران رای خود را به صندوق انداخت

فرماندار شهریار: معتمدین شهری و نخبگان در دعوت مردم به مشارکت سهیم شوند

برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان و جشن ستارگان در دبستان نورایمان شهرستان بهارستان

اتفاق روز شماره 225

بازرسان و سربازرسان چشم بینا و گوش شنوای فرمانداری ها هستند

رئیس فراری شورای نسیم شهر دستگیر شد

مدیرکل امنیتی استانداری تهران: شرایط برگزاری فرآیند انتخابات در رباط‌کریم مطلوب است

اتفاق روز شماره 224

فرماندار شهریار: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه هدف باید با شیوه های مبتکرانه صورت گیرد

سومین جلسه محاکمه اعضای شورای شهر نسیم شهر برگزار شد

فرماندار شهریار: نمایندگان فرماندار نقش موثری در سلامت انتخابات دارند

جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار گردید

زاکانی: مردم اراده خود را پای صندوق رای به رخ دشمنان خواهند کشید

اتفاق روز شماره 223

حضور پرشور و خانوادگی مردم در 22 بهمن موجب ناکامی دشمن می شود

مردم شهریار با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حماسه آفرینی کنند

حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 11اسفند موجب اقتدار نظام است

بازدید معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران از سه پروژه عظیم شهرداری نسیم شهر

افتتاح طرح های عمرانی شهرستان بهارستان با حضور معاون استاندار تهران

راه اندازی و توسعه کارخانه های تولیدی در دولت‌ موجب رونق اقتصادی در کشور شده‌ است

52 طرح شاخص عمرانی در رباط کریم افتتاح شد

پیکرپاک شهید مدافع حرم سید علی حسینی در نسیم شهر تشییع شد

افتتاح دو پروژه عمرانی در نصیرشهر

افتتاح اورژانس شهرک صنعتی نصیرآباد رباط کریم در دهه فجر

عطر و بوی شهادت در نسیم شهر

توسعه شبکه آب / بهره برداری از مخزن 5هزار متر مکعبی در دهه فجر در شهرستان شهریار