آخرین مطالب

نمایشگاه نقاشی‌خط «شکوفایی» افتتاح شد فرهنگی

نمایشگاه نقاشی‌خط «شکوفایی» افتتاح شد

  بزرگنمایی:
نمایشگاه آثار نقاشی خط «شکوفایی» با حضور هنرمندان و اساتید انجمن خوشنویسان ایران و به همت نگارخانه فرهنگسرای گلستان افتتاح شد.

به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی و هنری منطقه 8، نمایشگاه آثار نقاشی خط «شکوفایی» با حضور مهدی فلاح خوشنویس، علی اشرف صندوق آبادی نایب رئیس انجمن خوشنویسان ایران، هوشنگ میرشفیعی رئیس سابق آموزش و پرورش منطقه 2 و علی گنجی، عارف براتی مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران، محسن میرحسینی مدیر روابط عمومی انجمن خوشنویسان، یادگار خیام رئیس آموزش انجمن خوشنویسان ایران، غلامرضا سپهری رئیس انجمن خوشنویسان تهران بزرگ و جمعی از هنرمندان نقاشی خط 21 آبان ماه در نگارخانه فرهنگسرای گلستان افتتاح شد.

نمایشگاه آثار نقاشی خط «شکوفایی» با آثار جمعی از هنرجویان گروه شهران و دیباجی اساتید میرشفیعی و گنجی با حدود 60 اثر در نگارخانه گلستان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

مهدی فلاح خوشنویس در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: در وصف و گسترش هنرهای متعالی کشورمان و شناساندن هنرمندان معاصر کشورمان برپایی چنین نمایشگاه‌هایی جای قدردانی دارد و زمینه را برای جوانان علاقمند به این هنر و شکوفایی استعدادهای آنان مهیا می‌کند. هنر از نظر من یعنی زیبایی و زیبایی یعنی زندگی بخشیدن، ما در این جهان به دو چیز نیازمندیم علم و زیبایی، علم می‌تواند بدون هنر به راه خود ادامه دهد هنر مربوط به درون و روح ماست و در سایه زیبایی می‌تواند همیشه ما را مغذی نگه دارد، علم بدون هنر می‌تواند به راه خود ادامه دهد ولی هنر بدون علم راه به جایی ندارد و ما نیازمندیم بتوانیم از سرشت خداوندی که به ما عطا شده نهایت استفاده صحیح را بکنیم در این صورت هنرمند نیاز به استفاده از منابعی دارد که بتواند در بحث زیبایی شناسی استفاده کند.

وی توضیح داد: چند گروه هنرمند داریم یک گروه هنرمند محقق هستند که تلاش کردند اندوخته‌های گذشتگان ما از مسائل علمی و فهرستی که چه کسانی و چه هنرمندانی از ادوار مختلف موفق شدند مثلاً در بحث خوشنویسی و خط نستعلیق که توسط هنرمندان بزرگ ما ساخته و پرداخته شده و هر کدام از بزرگان خوشنویس ما در زمان خود تأثیرات شگرفی بر آن داشتند. گروه دیگر کسانی هستند که در نحوه آموزش و انتقال اندوخته‌ها و تجاربشان بسیار قدرتمند و قابل احترام هستند. دسته سوم خلاق و توانمند هستند اما متأسفانه قدرت انتقال را ندارند که بتوانند معلمی را به درستی انجام دهند ولی در جای خود بسیار ارزشمند هستند و در این زمینه انجمن خوشنویسان تلاش‌های ارزشمندی کرده است. دسته آخر که بسیار اندک و بسیار قابل احترام هستند کسانی هستند که هم خلاق هستند و هم معلم بسیار خوبی هستند که اینها واقعاً نادرند که من می‌توانم استاد گنجی را جزئی از این نوادر بشمارم که علاوه بر اینکه بسیار خوشنویس ماهر و هنرمند توانمندی است در بحث معلمی نیز واقعاً موفق هستند و هر سال نمایشگاه‌های معتبری را به نحو شایسته و با تلاش عزیزانی که برای هنر این سرزمین ارزش قائل هستند برپا می‌کنند که واقعاً مفید هست که باید انصافاً از ایشان تشکر کرد.

رنجبریان مدیر فرهنگی و هنری منطقه 8 نیز بیان کرد: هنرمند از احساس خود استفاده می‌کند و بر اساس مکنونات قلبی و نعمت الهی که حق تعالی به او داده هنر خود را نمایان می‌کند و ما عالی‌ترین تعالیم عرفانی و معانی بشری را در هنر هنرمند به زیبایی درک می‌کنیم و اینجاست که قطعه‌ای از استاد میرعماد، استاد حسن و استاد حسین میرخانی را می‌بینیم و به وجد می آییم و لطافت روحی و نعمتی را که حق تعالی به آنها داده را درک می‌کنیم، جامعه امروز ما به گوهر گمشده اخلاق و انسانیت نیاز دارد و هر چقدر این هنر زیباتر باشد در جامعه امروزی بروز و ظهور آن بیشتر است.

هوشنگ میرشفیعی دیگر سخنران مراسم افتتاحیه نمایشگاه شکوفایی درباره نقش هنر در زندگی امروزی گفت: هنر خوشنویسی متعلق به ما ایرانیان هست و ما بخشی از آموزش مان در دوره ابتدایی به هنر خوشنویسی اختصاص دارد. من به شما خانواده‌های گرامی تبریک می گویم که عاشقانه در کنار فرزندان خود هستید که هنر را بیاموزند و این آموخته‌ها را ترویج دهند و به دیگران یاد دهند. هنر در هیچ کجای دنیا ارزش خود را از دست نداده و هنرمند در جایگاه رفیعی قرار دارد و انسان‌های ارزشمند و دانا و انسان‌هایی که چشم بینایی دارند به هنر و هنرمند ارزش گذاری واقعی می‌کنند و من به کسانی که در این حوزه ورود پیدا کردند نیز تبریک می گویم و آرزو می‌کنم که آثار شما در آینده نزدیک در سایر نقاط دنیا به تصویر کشیده شود و ایرانی و هنر ایرانی در قله افتخارات تمام دنیا بدرخشد و در بین شما افرادی را شاهد باشیم که آثارشان ماندگار باشد و زیبایی‌های کشورمان و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را به تمام دنیا معرفی کند.

علی اشرف صندوق آبادی نایب رئیس انجمن خوشنویسان ایران به عنوان سخنران آخر این مراسم گفت: ابتدا باید تبریک گفت به جامعه خوشنویسی که در این شرایط سخت کرونایی و دیگر چالش‌های مختلفی که در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی داریم این جمع فرهیخته و هنرمند را در این نمایشگاه کنار هم گرد آورده و در این حوزه فعالیت می‌کنند. به آقای گنجی تبریک می گویم که زکات علم خود را با تربیت و آموزش بسیار خوب فرزندان عزیزمان که باعث ترویج نقاشی خط و خوشنویسی هستند، پرداخت کرده و تبریک به این هنرمندان که با این همه تلاطمی که وجود دارد اولاً درصدد آرامش خود هستند یعنی هنرمندان ابتدا دنبال آرامش و تلطیف و تعالی روح خود هستند و خاصیت هنر این است که انسان را لطیف می‌کند و نگاه و دقت انسان را عمق می بخشد و حساسیت فرد را به اتفاقات اطراف خود بالا می‌برد و عمیق‌تر تحلیل می‌کند.

وی بیان کرد: این نکته بسیار ارزشمندی است و شما مسیری را طی می‌کنید که مورد تأیید خداوند هم هست چون خدا زیباست و زیبایی‌ها را دوست دارد. دوم اینکه شما آثار دلنواز و دلنشینی را خلق می‌کنید که فضا و مخاطبین را دعوت می‌کند به حظ بصری که شما بردید و این لحظات شیرین را با آنان شریک می‌شوید و باعث تلطیف روح و روان مخاطب خود می‌شوید و روشنی بخش جامعه اطراف خود می‌شوید و از آنجا که بالغ بر هشتاد درصد شرکت کنندگان این نمایشگاه خانم هستند و خانم‌ها محور خانواده هستند و انسان‌های متعادل و لطیف و با احساس و دیگر دوست و نوع دوست، آیا اگر جامعه ما به این سمت و سو که تشویق خانم‌ها به هنر است برود این مباحث و چالش‌های امروزی را خواهیم داشت؟ و این نقش بی‌بدیل هنر است.

نمایشگاه آثار نقاشی خط «شکوفایی» روز جمعه بیست و یکم آبان ماه در نگارخانه گلستان افتتاح و تا چهارم آذرماه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. فرهنگسرای گلستان به نشانی میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک است و شماره تماس 77813802 جهت آگاهی بیشتر اعلام می‌شود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

رباط کریم میزبان جشنواره تئاتر استان تهران

اتفاق روز شماره 233

وزیر کشور حکم شهردار نسیم شهر بهارستان را امضا کرد

زنگ سلامت در مدرسه نورایمان شهرستان بهارستان نواخته شد

اتفاق روز شماره 232

اتفاق روز شماره 231

استقبال مردم از کالا برگ الکترونیکی در استان تهران / نوبت سوم فجرانه آغاز شد

دانش‌آموزان دبستان نورایمان شهرستان بهارستان محفل انس با قرآن کریم برپا کردند

برپایی محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در 20 هزار مدرسه کشور

فرماندار شهریار: تعداد 1375 فروشگاه زنجیره ای و خرد در سطح شهرستان شهریار آمادگی ارائه خدمات سومین مرحله طرح فجرانه را دارند

مسئول مشارکتهای مردمی بهزیستی شهریار خبر داد؛ آمادگی بهزیستی شهریار برای دریافت زکات فطره

فرمانده سپاه سیدالشهدا: یکهزار یادواره شهدا در شهرستانهای استان تهران برگزار شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران : افتتاح 4560 واحد نهضت ملی مسکن در اردیبهشت 1403

اتفاق روز شماره 230

زاکانی: حتی یک درخت در پارک قیطریه قطع نخواهد شد

زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود

اتفاق روز شماره 229

زاکانی: سال آینده وضعیت ترافیک پایتخت بهبود خواهد یافت

اتفاق روز شماره 228

سال آینده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به متروی خط6 متصل می شود

فرماندار رباط‌کریم فداکاری و ایثار را از شهدا یاد بگیریم

زاکانی: تهران را از معتاد متجاهر پاک می‌کنیم

پیام تبریک فرماندار شهرستان رباط کریم به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

اتفاق روز شماره 227

رئیس دادگستری شهرستان رباط کریم: دستگاه قضایی در چارچوب قانون از هیچ کمکی برای آبادانی و توسعه شهرستان دریغ نخواهد کرد

اتفاق روز شماره 226

شهردار تهران رای خود را به صندوق انداخت

فرماندار شهریار: معتمدین شهری و نخبگان در دعوت مردم به مشارکت سهیم شوند

برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان و جشن ستارگان در دبستان نورایمان شهرستان بهارستان

اتفاق روز شماره 225

بازرسان و سربازرسان چشم بینا و گوش شنوای فرمانداری ها هستند

رئیس فراری شورای نسیم شهر دستگیر شد

مدیرکل امنیتی استانداری تهران: شرایط برگزاری فرآیند انتخابات در رباط‌کریم مطلوب است

اتفاق روز شماره 224

فرماندار شهریار: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه هدف باید با شیوه های مبتکرانه صورت گیرد

سومین جلسه محاکمه اعضای شورای شهر نسیم شهر برگزار شد

فرماندار شهریار: نمایندگان فرماندار نقش موثری در سلامت انتخابات دارند

جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار گردید

زاکانی: مردم اراده خود را پای صندوق رای به رخ دشمنان خواهند کشید

اتفاق روز شماره 223

حضور پرشور و خانوادگی مردم در 22 بهمن موجب ناکامی دشمن می شود

مردم شهریار با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حماسه آفرینی کنند

حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 11اسفند موجب اقتدار نظام است

بازدید معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران از سه پروژه عظیم شهرداری نسیم شهر

افتتاح طرح های عمرانی شهرستان بهارستان با حضور معاون استاندار تهران

راه اندازی و توسعه کارخانه های تولیدی در دولت‌ موجب رونق اقتصادی در کشور شده‌ است

52 طرح شاخص عمرانی در رباط کریم افتتاح شد

پیکرپاک شهید مدافع حرم سید علی حسینی در نسیم شهر تشییع شد

افتتاح دو پروژه عمرانی در نصیرشهر

افتتاح اورژانس شهرک صنعتی نصیرآباد رباط کریم در دهه فجر