آخرین مطالب

پاسداشت تلاش‌های حجت‌الاسلام قمی در تحکیم بنیان خانواده فرهنگی

پاسداشت تلاش‌های حجت‌الاسلام قمی در تحکیم بنیان خانواده

  بزرگنمایی:
جمعی از کارشناسان و فعالان حوزه خانواده، جمعیت و فرزندآوری با صدور پیامی از رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به پاس زحماتش در ترویج فرهنگ تحکیم بنیان خانواده تقدیر کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به پاس زحماتش در حوزه گفتمان سازی و فرهنگ سازی با هدف تحکیم بنیان خانواده و افزایش فرزندآوری مورد تقدیر جمعی از کارشناسان و فعالان حوزه خانواده، جمعیت و فرزندآوری قرار گرفت.

در متن این پیام، بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در مقوله‌ی مسائل اجتماعی و  فرزندآوری چنین آمده است: مسئله‌ی فرزندآوری و مسئله‌ی نسل بسیار مهم است؛ این موضوعی است که بنده بارها در این چند سال اخیر تکیه کرده‌ام و تأکید کرده‌ام، ولی متأسّفانه حالا که انسان نتایج را نگاه می‌کند، معلوم می‌شود که خیلی این تأکیدها تأثیر زیادی نداشته. اینها احتیاج دارد به قانون، احتیاج دارد به دنبال‌گیری جدّی دستگاه‌های اجرائی و بایستی بِجِدْ مسئله‌ی فرزندآوری را مهم دانست و از پیری جمعیّت ترسید. حالا خارجی‌ها را کار نداریم؛ دشمن، دشمن است؛ امّا بعضی کج‌سلیقگی‌ها را متأسّفانه آدم در داخل مشاهده می‌کند.یک جایی خواندم که می‌گویند «آقا! پیری جمعیّت اشکالی ندارد»! چطور اشکالی ندارد؟ یکی از پُرفایده‌ترین ثروت‌های یک کشور، جمعیّت جوان در یک کشور است که ما بحمدالله از اوایل انقلاب تا امروز برخوردار بوده‌ایم و اگر بنا باشد بعداً برخوردار نباشیم، یقیناً عقب خواهیم ماند. 

در متن پیام تقدیر حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آمده است: حرکت پیوسته و مستمر سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه گفتمان سازی و فرهنگ سازی با هدف تحکیم بنیان خانواده و افزایش فرزندآوری و با رویکرد حفظ جوانی جمعیت که از سال 97 پیرو بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‎العالی) در دیدار با مداحان اهل بیت(ع) رقم خورد، تا کنون موجب دلگرمی کارشناسان و فعالان حوزه خانواده و جمعیت گشته است، هم اکنون در طلیعه سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) روز مادر، از همین رو اینجانبان امضاء کنندگان ذیل بر خود فرض می دانیم تا از دغدغه مندی مستمر حضرتعالی و مساعی مسئولانه همکارانتان قدردانی بعمل آوریم و کلیه فعالیت های انجام شده در سازمان تبلیغات اسلامی را شایسته تقدیر و تشکر وافر می دانیم.

چنانچه مستحضرید، معظم له در دیدار مداحان و شعرا فرمودند: برای مقابله با تبلیغات همه جانبه ای که جوانان را به فرزند آوری کمتر تشویق می‌کند و نتیجه آن هم پیر شدن جامعه و تسلط آسان دشمنان بر یک جامعه خالی از جوان است، باید در زمینه ازدواج آسان و فرزندآوری بیشتر فرهنگ سازی شود. 

در ادامه این پیام آمده است: به لطف الهی سازمان تبلیغات اسلامی با حمایت از «پویش هم سرنوشتیم» زمینه ساز تقویت گفتمان سازی در هیئات با موضوع مادحین و سخنرانان کشور شد و این حرکت در مناسبت های تبلیغی مختلف استمرار یافت تا اینکه عملیات تبلیغی ماه محرم 1400 پس از برگزاری نشست های هم اندیشی با فعالین و صاحب نظران خانواده و جمعیت، با شعار «نسل حسینی» امتداد یافت و این بار مساله جمعیت در سطح محافل و هیئات مذهبی مطرح شد و جامعه دینی کشور گروه هدف قرار داده شد. در ادامه اوج این عملیات تبلیغی در طراحی ایام فاطمیه سال جاری با سازماندهی کردن کلیه ظرفیت های مدیریتی کشور در قالب رویداد ملی گفتمان سازی جمعیت با هدف حساس سازی، توانمند سازی و راهکاریابی بیش از 600 نفر از مدیران کل و روسای سازمان تبلیغات کل کشور طی 9 روز رقم خورد و ثمره آن در عملیات فاطمیه با شعار «در مقام مادری این بس که زهرا مادر است» اجرایی گردید.

سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان اولین سازمان پیشرانی در این حوزه معرفی شد و در ادامه این پیام نوشته شده است که همه ظرفیت های مدیریتی و تبلیغی خود را حول کلان مساله جمعیت و فرزندآوری تجمیع نموده و درصدد نوآوری در سازماندهی سازمانی برای ایفای نقش موثرتر ملی و دینی است.

از همین روی ضمن تقدیر و تشکر صمیمانه از تلاش های خالصانه انجام شده طی سه سال اخیر توسط جنابعالی و مدیران ارشد آن سازمان به‌ویژه مساعی حج اسلام آقایان حریزاوی، عزت زمانی، میرمحمدیان، باباخانی، جنتی، متقی فر، تقدیری، خانم سعیدی نژاد و سایر اعزه ارجمند، مستدعی است همچنان مقوله فوق راهبردی مدیریت جمعیت کشور را در دستور کار مستمر آن سازمان قرار داده و با فوریت و همت بیش از پیش در این مسیر پیشتازی و مجاهدت نمایید. ادامه این مسیر پر زِ خیرِ کثیر، نیازمند نقشه راهی است و همه‌ کارشناسان و فعالین این عرصه اعلان آمادگی می نماییم تا با همکاری علمی و کارشناسی و با همراهی سازمان تبلیغات اسلامی این مسیر خطیر را به سرانجام مطلوب برسانیم، ان شاء الله.

محسن عباسی ولدی، رسول مزروعی، صدرا بهرامی، صالح قاسمی، رسول ساکی، محمدحسین ندیمی، محمد مسلم وافی، حجت حاجی کاظم، پدرام کاویان، سبحان ابراهیم پور، هادی عرب، محمد برونی، علی اکبر محزون، محمدمهدی قاسمی، کوروش مفاخری، سیدمحمد بهار، علی پژهان، طه شوکتیان، صابر جباری، محمد اکبری، مجتبی طالبی، خلیل علیمحمدزاده، محمود ارجمند، مهدی کاظم زاده، طاهره لباف، ناهید دیناروند، مریم غفاری، سوده مصباح، مرضیه صفایی زاده، زهرا سوارکار، کتایون حیدری، حمیده حائری، افتخار یوسفی و زهرا حسینی تبار جمعی از کارشناسان و فعالان حوزه خانواده، جمعیت و فرزندآوری هستند که از تلاش های رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تقدیر کردند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

رباط کریم میزبان جشنواره تئاتر استان تهران

اتفاق روز شماره 233

وزیر کشور حکم شهردار نسیم شهر بهارستان را امضا کرد

زنگ سلامت در مدرسه نورایمان شهرستان بهارستان نواخته شد

اتفاق روز شماره 232

اتفاق روز شماره 231

استقبال مردم از کالا برگ الکترونیکی در استان تهران / نوبت سوم فجرانه آغاز شد

دانش‌آموزان دبستان نورایمان شهرستان بهارستان محفل انس با قرآن کریم برپا کردند

برپایی محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در 20 هزار مدرسه کشور

فرماندار شهریار: تعداد 1375 فروشگاه زنجیره ای و خرد در سطح شهرستان شهریار آمادگی ارائه خدمات سومین مرحله طرح فجرانه را دارند

مسئول مشارکتهای مردمی بهزیستی شهریار خبر داد؛ آمادگی بهزیستی شهریار برای دریافت زکات فطره

فرمانده سپاه سیدالشهدا: یکهزار یادواره شهدا در شهرستانهای استان تهران برگزار شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران : افتتاح 4560 واحد نهضت ملی مسکن در اردیبهشت 1403

اتفاق روز شماره 230

زاکانی: حتی یک درخت در پارک قیطریه قطع نخواهد شد

زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود

اتفاق روز شماره 229

زاکانی: سال آینده وضعیت ترافیک پایتخت بهبود خواهد یافت

اتفاق روز شماره 228

سال آینده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به متروی خط6 متصل می شود

فرماندار رباط‌کریم فداکاری و ایثار را از شهدا یاد بگیریم

زاکانی: تهران را از معتاد متجاهر پاک می‌کنیم

پیام تبریک فرماندار شهرستان رباط کریم به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

اتفاق روز شماره 227

رئیس دادگستری شهرستان رباط کریم: دستگاه قضایی در چارچوب قانون از هیچ کمکی برای آبادانی و توسعه شهرستان دریغ نخواهد کرد

اتفاق روز شماره 226

شهردار تهران رای خود را به صندوق انداخت

فرماندار شهریار: معتمدین شهری و نخبگان در دعوت مردم به مشارکت سهیم شوند

برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان و جشن ستارگان در دبستان نورایمان شهرستان بهارستان

اتفاق روز شماره 225

بازرسان و سربازرسان چشم بینا و گوش شنوای فرمانداری ها هستند

رئیس فراری شورای نسیم شهر دستگیر شد

مدیرکل امنیتی استانداری تهران: شرایط برگزاری فرآیند انتخابات در رباط‌کریم مطلوب است

اتفاق روز شماره 224

فرماندار شهریار: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه هدف باید با شیوه های مبتکرانه صورت گیرد

سومین جلسه محاکمه اعضای شورای شهر نسیم شهر برگزار شد

فرماندار شهریار: نمایندگان فرماندار نقش موثری در سلامت انتخابات دارند

جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار گردید

زاکانی: مردم اراده خود را پای صندوق رای به رخ دشمنان خواهند کشید

اتفاق روز شماره 223

حضور پرشور و خانوادگی مردم در 22 بهمن موجب ناکامی دشمن می شود

مردم شهریار با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حماسه آفرینی کنند

حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 11اسفند موجب اقتدار نظام است

بازدید معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران از سه پروژه عظیم شهرداری نسیم شهر

افتتاح طرح های عمرانی شهرستان بهارستان با حضور معاون استاندار تهران

راه اندازی و توسعه کارخانه های تولیدی در دولت‌ موجب رونق اقتصادی در کشور شده‌ است

52 طرح شاخص عمرانی در رباط کریم افتتاح شد

پیکرپاک شهید مدافع حرم سید علی حسینی در نسیم شهر تشییع شد

افتتاح دو پروژه عمرانی در نصیرشهر

افتتاح اورژانس شهرک صنعتی نصیرآباد رباط کریم در دهه فجر