آخرین مطالب

دانشجویان با پرداخت ٣١٨ هزار تومان تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند اجتماعی

دانشجویان با پرداخت ٣١٨ هزار تومان تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند

  بزرگنمایی:
مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: دانشجویان با پرداخت ٣١٨ هزار تومان می‌توانند تحت پوشش بیمه‌های سازمان تأمین اجتماعی قرار بگیرند.


مهدی شکوری روز سه‌شنبه در نشست خبری که در محل وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی قشر وسیعی از جامعه را دربرگرفته و همه جمعیتی که تاکنون تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار نگرفته‌اند از طریق بیمه‌پردازی می‌توانند تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گیرند.  

وی خاطرنشان کرد: براساس اصل 29 قانون اساسی کشور نیز بهره‌مندی از مقررات حمایتی تامین اجتماعی یک حق همگانی بوده و استفاده از امکانات بهداشتی، درمانی، مراقبت‌های پزشکی، بیمه بیکاری، بازنشستگی و از کارافتادگی باید برای همه شهروندان قابل دریافت باشد همچنین ماده یک قانون تامین اجتماعی مصوب سال 1354 هم اجرا، تعمیم و گسترش انواع بیمه‌های اجتماعی را برای همه اقشار جامعه یک تکلیف قانونی عنوان کرده است.

شکوری افزود: بنابراین سازمان تأمین اجتماعی با بسط بیمه مشاغل آزاد، همه اقشار فاقد بیمه را نیز در صورت پرداخت حق بیمه تحت پوشش قرار خواهد داد.  

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین توضیح داد: این بیمه در سه نرخ ١٢ درصد، ١4 درصد و ١٨ درصد به ترتیب با مبلغ ٣١٨ هزار تومان، ٣٧٢ و 4٧٨ هزار تومان ارائه می‌شود و به منظور برخورداری از خدمات درمانی هم مستلزم پرداخت ٧١ هزار و 600 تومان جهت استحقاق درمان خواهد بود.

وی ادامه داد: برای نمونه، همسر خانه‌دار یک بیمه‌شده، فرزندان یک خانوار تحت تکفل والدین و دانشجویان در حال تحصیل (در صورت عدم اشتغال) می‌توانند در قالب بیمه مشاغل آزاد اعم از بیمه‌های زنان خانه‌دار و بیمه دانشجویان ایرانی از تعهدات سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

شکوری با اشاره به اهمیت این بیمه برای فرزندان به ویژه با افزایش سن گفت: دختران در مرحله ازدواج و پسران در مرحله تشکیل خانواده نیازمند حمایت‌های مالی و اجتماعی بوده و این نوع بیمه می‌تواند یک فرصت ارزشمند برای این جمعیت باشد.

وی افزود: این گروه‌ها در حقیقت با پرداخت این بیمه گاهی می‌توانند از دو حقوق بازنشستگی برخوردار شوند. به عنوان مثال، یک زن خانه‌دار با برقراری این بیمه می‌تواند از این منبع در کنار حقوق بازنشستگی همسر برخوردار بوده و تحت تکفل نیز باقی بمانند؛ این حمایت امید به آینده را نیز در جوانان تقویت می‌کند.

شکوری خاطرنشان کرد: این جوانان می‌توانند والدین خود را بیمه کرده و با پرداخت 71 هزار و 600 تومان (در سال 1400) از خدمات درمانی هم برخوردار شوند.  

به گفته وی، یک میلیون و 943 هزار نفر از این بیمه‌شدگان مشاغل آزاد در فروردین ماه به 2 میلیون و 365 هزار نفر رسیده که با اطلاع‌رسانی و تبلیغات صحیح باید افزایش یافته و همه گروه‌ها تحت پوشش قرار بگیرند.  

وی افزود: متقاضیان خدمات این بیمه به صورت غیرحضوری، بدون مراجعه به شعب تامین اجتماعی و با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به آدرس اینترنتی www.es.tamin.ir می‌توانند نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه اقدام کنند همچنین پرداخت‌ها نیز به صورت برخط و مشاهده سوابق در لحظه امکان‌پذیر است.  

رشد 50 درصدی بیمه دانشجویان 
شکوری ادامه داد: بیمه دانشجویان نیز تا مهرماه بیش از 16 هزار نفر بود و بهمن ماه (طی 4 ماه) به 30 هزار و 987 نفر رسید. بیمه زنان خانه‌دار هم تا مهرماه برابر با 374 هزار نفر بود و بهمن ماه برابر با 427 هزار نفر بود. (رشد 50 هزار نفری)  

وی یادآور شد: پرداخت‌ها می‌تواند یک ساله بوده و سالانه متناسب با تغییر در دستمزدها تغییر کند. مشاغل آزاد 2 درصد از مشاغلی عنوان شده در تعهدات و رد دیون دولت قرار می‌گیرد.  

به گزارش ایرنا، طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی، همه زنان 18 تا 50 سال سراسر کشور می‌توانند از حمایت‌های مقرر در قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد بهره‌مند شوند و برخورداری از این حمایت‌ها نیازمند تأهل و سابقه بیمه‌پردازی نیست.

بیمه بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی با نرخ 14 درصد (12 درصد سهم بیمه شده + 2 درصد سهم دولت) محاسبه می‌شود. بیمه بازنشستگی و فوت نیز با نرخ 16 درصد(14 درصد سهم بیمه شده + 2 درصد سهم دولت) و بیمه بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت با نرخ 20 درصد (18 درصد سهم بیمه شده + 2 درصد سهم دولت) پرداخت خواهد شد.

حق بیمه متقاضیان برای استفاده از تعهدات موضوع قانون تأمین اجتماعی بابت بیمه بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و خدمات درمانی، مجموعاً 27 درصد دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه است. 

مدیرکل دفتر نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی نیز در ادامه این نشست در خصوص رانندگان درون شهری و برون شهری اظهار داشت: رانندگان حمل و نقل عمومی با پرداخت 13.5 درصد حق بیمه از 13.5 درصد حق بیمه سهم هدفمندسازی یارانه‌ها و دولت برخوردار می‌شوند. 

محمدی افزود: دولت مکلف است بخشی از منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها را بابت پوشش بیمه‌ای اقشار خاص جامعه از جمله رانندگان این حوزه اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: از سال 93 در قانون بودجه سنواتی این اعتبار پیشبینی نشد و در سال 98 علیرغم پیشبینی، پرداخت نشد؛ امسال و سال 1401 اما با توجه به رقم پیشبینی شده سازمان رانندگان تحت پوشش تامین اجتماعی انجام تعهد خواهد کرد. 

وی ادامه داد: برخی از رانندگان همچون رانندگان تاکسی به دلیل محدودیت‌های اعتبار در قانون بودجه سالانه تحت پوشش قرار نگرفته‌اند. در این راستا یک تفاهمنامه با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایران، وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام شده است که بخشی از رانندگان که در حال حاضر از منابع سهم دولت استفاده و عملا در حوزه رانندگی اشتغال ندارند، از طریق پالایش متولیان تحت پوشش قرار گیرند. 

محمدی گفت: رانندگان غیر فعال در حوزه رانندگی هم ذیل سایه بیمه مشاغل آزاد از بیمه‌های اجتماعی برخوردار شده و در حال حاضر سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها 5 هزار نفر غیرشاغل در این حوزه را معرفی کرده و سازمان با هماهنگی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین این گروه را پالایش خواهد کرد. سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایران نیز در این راستا 2600 نفر را اعلام داشته است. 

به گفته وی، اواسط سال آتی با انجام این پالایش و ساماندهی رانندگان واقعی تحت پوشش قرار خواهند گرفت. 

این مسئول یادآور شد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها معاونت وزارت کشور و متولی امر ساماندهی درون شهری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایران هم متولی امر حمل و نقل عمومی برون شهری است. در صورت تقبل بار مالی ناشی از رانندگان جدید نیز سال آتی همه رانندگان حمل و نقل عمومی مورد تایید این دو متولی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اتفاق روز شماره 236

استرداد اتباع غیرمجاز شهرستان رباط‌کریم به کشورشان

نخستین مرکز مهرخانواده در شهریار افتتاح شد

سینما فرهنگ رباط کریم افتتاح شد

کشف لوازم ممنوع از یک خودرو در شهریار

رتبه برتر ستاد برگزاری نماز جمعه بخش گلستان در بین 900 پایگاه نماز جمعه کشور

اتفاق روز شماره 235

اتفاق روز شماره 234

رباط کریم میزبان جشنواره تئاتر استان تهران

اتفاق روز شماره 233

وزیر کشور حکم شهردار نسیم شهر بهارستان را امضا کرد

زنگ سلامت در مدرسه نورایمان شهرستان بهارستان نواخته شد

اتفاق روز شماره 232

اتفاق روز شماره 231

استقبال مردم از کالا برگ الکترونیکی در استان تهران / نوبت سوم فجرانه آغاز شد

دانش‌آموزان دبستان نورایمان شهرستان بهارستان محفل انس با قرآن کریم برپا کردند

برپایی محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در 20 هزار مدرسه کشور

فرماندار شهریار: تعداد 1375 فروشگاه زنجیره ای و خرد در سطح شهرستان شهریار آمادگی ارائه خدمات سومین مرحله طرح فجرانه را دارند

مسئول مشارکتهای مردمی بهزیستی شهریار خبر داد؛ آمادگی بهزیستی شهریار برای دریافت زکات فطره

فرمانده سپاه سیدالشهدا: یکهزار یادواره شهدا در شهرستانهای استان تهران برگزار شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران : افتتاح 4560 واحد نهضت ملی مسکن در اردیبهشت 1403

اتفاق روز شماره 230

زاکانی: حتی یک درخت در پارک قیطریه قطع نخواهد شد

زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود

اتفاق روز شماره 229

زاکانی: سال آینده وضعیت ترافیک پایتخت بهبود خواهد یافت

اتفاق روز شماره 228

سال آینده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به متروی خط6 متصل می شود

فرماندار رباط‌کریم فداکاری و ایثار را از شهدا یاد بگیریم

زاکانی: تهران را از معتاد متجاهر پاک می‌کنیم

پیام تبریک فرماندار شهرستان رباط کریم به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

اتفاق روز شماره 227

رئیس دادگستری شهرستان رباط کریم: دستگاه قضایی در چارچوب قانون از هیچ کمکی برای آبادانی و توسعه شهرستان دریغ نخواهد کرد

اتفاق روز شماره 226

شهردار تهران رای خود را به صندوق انداخت

فرماندار شهریار: معتمدین شهری و نخبگان در دعوت مردم به مشارکت سهیم شوند

برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان و جشن ستارگان در دبستان نورایمان شهرستان بهارستان

اتفاق روز شماره 225

بازرسان و سربازرسان چشم بینا و گوش شنوای فرمانداری ها هستند

رئیس فراری شورای نسیم شهر دستگیر شد

مدیرکل امنیتی استانداری تهران: شرایط برگزاری فرآیند انتخابات در رباط‌کریم مطلوب است

اتفاق روز شماره 224

فرماندار شهریار: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه هدف باید با شیوه های مبتکرانه صورت گیرد

سومین جلسه محاکمه اعضای شورای شهر نسیم شهر برگزار شد

فرماندار شهریار: نمایندگان فرماندار نقش موثری در سلامت انتخابات دارند

جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار گردید

زاکانی: مردم اراده خود را پای صندوق رای به رخ دشمنان خواهند کشید

اتفاق روز شماره 223

حضور پرشور و خانوادگی مردم در 22 بهمن موجب ناکامی دشمن می شود

مردم شهریار با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حماسه آفرینی کنند