آخرین مطالب

زاکانی: تهران به 7 هزار اتوبوس نیاز دارد/کودکان کار ساماندهی می‌شوند اجتماعی

زاکانی: تهران به 7 هزار اتوبوس نیاز دارد/کودکان کار ساماندهی می‌شوند

  بزرگنمایی:
شهردار تهران با اشاره به کمبود اتوبوس اعلام کرد: ناوگان اتوبوسرانی پایتخت به هفت هزار اتوبوس نیاز دارد.

علیرضا زاکانی روز چهارشنبه در یک برنامه تلویزیونی افزود: در ابتدای این دوره دو هزار و 225 اتوبوس تحویل گرفتیم و 175 دستگاه اتوبوس نیز خریداری کردیم همچنین حدود 500 دستگاه را با تعویض مخازن مورد بازسازی قرار دادیم و در کنار آن نیز برای سال آینده یک هزار و 350 اتوبوس بازسازی می شود و یک هزار دستگاه نیز وزارت کشور خریداری می کند.

راه اندازی اتوبوس های برقی از شهریور آینده

وی اظهار داشت: علاوه بر این برای شهریور سال آینده قرارداد 50 دستگاه اتوبوس برقی را برای تردد از میدان جمهوری تا بهارستان بسته ایم.

ظرفیت  اتوبوس ها تا یک سال و نیم دیگر  بیش از 2 برابر می شود

زاکانی ادامه داد: در مجموع به این ظرفیت ها امسال 650 دستگاه و سال آینده دو هزار و 400 دستگاه اتوبوس اضافه می شود و ظرفیت  اتوبوس ها تا یک سال و نیم دیگر  بیش از دو برابر می شود، در کنار این اقدامات 210 خط اتوبوسرانی را بازبینی و توسعه خواهیم داد.

یک هزار و 500 معتاد متجاهر از سطح شهر جمع آوری شده است

وی درباره ساماندهی معتادان متجاهر نیز گفت: از چهار ماه پیش قرارگاه اجتماعی  را راه اندازی کردیم که در آن عملا با همه دستگاه ها از جمله استانداری، ناجا، سپاه و بسیج،   بهزیستی، کمیته امداد، دادستانی و دانشگاه های علوم پزشکی بصورت منظم هر هفته جلسه ای تشکیل دادیم. به طوری که در مناطق 2، 4، 5، 12، 15، 16 و 19 قرارگاه تشکیل شد، نتایج این قرارگاه این بود که از حدود 10 هزار و 500 معتاد متجاهر جمع آوری شده، حدود  6هزار و 300 نفر به مراکز ماده 16 منتقل شدند.

به گفته زاکانی، 300 خانه هم به عنوان پلاک قرمز شناسایی شد که بالغ بر 200 خانه پلمب شد، کار بزرگی صورت گرفت و  بالغ بر 200 مصوبه در جلسات ابلاغ شد که بالای 80 درصد آنها اجرایی شده است.

وی تاکید کرد: در ادامه باید برای معتادان بالای 65 ساله ها و زیر 18 ساله ها و بانوان الگوهای خاصی دنبال شود که هفته پیش مجوزهایی صادر کردند، اگر این موارد عملیاتی شود، یک هزار و 500 نفر دیگر از معتادان نیز جمع آوری می شوند، امیدواریم در ماه های آینده بتوانیم  پرونده این پدیده بسیار زشت را در شهر ببندیم، البته این پایان ماجرا نخواهد بود و باید برای هر فرد چهار تا پنج سال پیگیری ها انجام شود؛ یعنی ضمن شناسایی و سم زدایی،   بازسازی شخصیتی آنها انجام شده و با خانواده های خود مرتبط شوند، ضمن اینکه با مهارت آموزی و اشتغال آنها را به جامه برگردانیم، ما وظیفه داریم این افراد را جزو خانواده خود بدانیم.

ساماندهی کودکان کار در برنامه است

شهردار تهران گفت: کودکان خیابانی و متکدیان، مرحله بعدی این اقدامات خواهد بود، برای کارآمدی این کودکان جاهای بزرگی در نطر گرفته شده از جمله اینکه  10 هزار متر سوله آماده می شود تا بتوانیم چهره شهر را تغییر دهیم، دره فرحزاد نیز در مسیری قرار گرفته که تبدیل به یک بوستان و بخش سوم بوستان نهج البلاغه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر شهر، شهروند و مدیریت شهری را سه جزء ماجرا بدانیم، مردم و شهروندان محور اصلی ماجرا هستند.

زاکانی با تاکید بر اینکه شهرداری می خواهد با ارتقای خود از یک نهاد خدمتگزار صرف به نهاد خدمتگزار اجتماعی تبدیل شود، تصریح کرد: برای مجموعه شهرداری تهران مهم است که خدمات شایسته ای به مردم ارائه دهد  و بتواند گره ای از زندگی شهروندان باز کند، به طوری که در ارتقای سطح آسایش، معنویت، اقتصاد، امنیت و ایمنی تاثیر گذار و مسئولیت پذیر باشد.

شهردار پایتخت افزود: یکی از وجوه زندگی مردم اقتصاد و معیشت است، شهرداری در این باره در سه بخش «مسکن»، «میوه و تره بار و امکانات مصرفی» و «لوازم منزل» نقش ایفا می کند، در هر سه بخش فعال شده ایم و اقداماتی صورت گرفته، بخشی دیگر نیز داریم که به توانمندسازی شهروندان به ویژه اقشار مستضعف و کم درآمد برمی گردد که به صورت غیرمستقیم به معیشت و اقتصاد آنها کمک می کند.

افزایش 31 میدان میوه و تره بار طی 6ماه

وی با اشاره به اینکه در میادین میوه و تره بار قیمت ها 40 درصد کمتر است، ادامه داد: تعداد این میادین در ابتدای این دوره 263 میدان بوده و در 6 ماه و 14 روزی که بر سرکار آمدیم،   31 میدان به آن اضافه کردیم تلاش می کنیم برای سال آینده 100 مورد و سال 1402 نیز  100 میدان دیگر اضافه شود تا سرجمع میادین را به 500 برسانیم.

خرید بی واسطه از کشاورزان در سال آینده

زاکانی افزود: 10 قلم کالا را هم برای سال آینده مستقیم از کشاورز خریداری می کنیم و واسطه ها را حذف می کنیم که قیمت را تقلیل خواهد داد.

وی اضافه کرد: برای سال بعد از آن یعنی 1402 نیز برنامه داریم تا کلیه اقلام را از مستقیم از تولیدکنندگان و بدون واسطه خریداری می کنیم البته ما در شهرداری به این موضوع نگاه انتفاعی نداریم.

به گفته شهردار تهران، روزانه 200 تن مرغ توزیع می کنیم،   150 کانکس یخچال دار هم داریم که بتوانند در افزایش خدمت به مردم کمک کنند ضمن اینکه روزانه  30 تن گوشت توزیع می کنیم  که 15 تا 20 درصد زیر قیمت بازار است.

سال آینده سال گره گشایی از مسکن خواهد بود

وی با پرداختن به اهمیت مسکن در کاهش هزینه زندگی شهروندان بیان کرد: سال 90 تا 91 به صورت  میانگین بالغ بر 30 هزار پروانه صادر می شد اما امسال چهار هزار و 500 پروانه صادر و میزان آن به یک هفتم رسیده، ما با تاسیس یک قرارگاه جهادی 180 هزار واحد یعنی 6 برابر میزان ساخت امسال را هدف گذاری کردیم، البته در این مسیری که دنبال می  کنیم در طرح  جهش مسکن برای شهرداری ها وظیفه ای دیده نشده، اما ما با وزارت راه و شهرسازی تفاهم کردیم که در بافت فرسوده و زمین‌های ذخیره شهری لکه گذاری هایی برای ساخت  180 هزار واحد انجام دهیم.

زاکانی با بیان اینکه یک فرد در شرایط فعلی 65 درصد از حقوق خود را باید برای اجاره نشینی هزینه کندگفت: خرید خانه نیز با شرایط فعلی  69 تا 70 سال برای یک فرد طول می کشد، از این جهت اثر گذاری در موضوع مسکن را دنبال می کنیم، روز گذشته 3هزار واحد کلنگ زنی شد و با طی این مسیر سال آینده سال گره گشایی از مسکن خواهد بود.  

وی درباره چگونگی خانه دار شدن شهروندان اظهار کرد: عده ای ثبت نام می کنند و در کنار آن  کسانی که در بافت فرسوده حضور دارند با نوسازی به یک محیط امنی که از زیبایی های بصری و استحکام برخوردار است دست پیدا می کنند، در واقع بخش زیادی از افراد، شهروندانی هستند که منزل مسکونی آنها در بافت فرسوده بوده و از آنها تحویل گرفته شده و به آنها خانه نو تحویل داده می شود.

نمی توانیم مشکلات معیشتی مردم را ببینیم و بی تفاوت باشیم

شهردار تهران درباره دلیل وارد شدن شهرداری به این عرصه ها  یادآور شد: امروز روز شهردار است به این دلیل که شهادت شهید باکری است؛ شهید باکری حاشیه نشین نبود و خودش را صاحبخانه می دانست، شهرداری هم خودش را صاحبخانه می داند و قلبش برای شهر می تپد. نمی تواند ببیند کسی سر گرسنه  بر بالین می گذارد، نمی تواند ببیند کسی بی‌خانمان است و مشکل معیشت دارد.

به گفته وی، این مسأله تفاوت جوهری یک نهاد خدمتگزار اجتماعی با یک نهاد خدمتگزار صرف است همچنین شهرداری با میدان داری  مردم به دنبال  مواجهه با فساد است، نقطه شروع این کار تغییر جهتی است که بر اساس آن با تحول نرم افرازی و سخت افزاری، با مشارکت مردم و بر مدار مردم به دنبال این هستیم که شهر را متحول کنیم.

کمبود بالغ بر یک هزار واگن در ناوگان مترو

زاکانی در خصوص ناوگان مترو نیز گفت: در این ناوگان هفت خط فعال داریم که دو هزار و 500 واگن لازم دارد، در حال حاضر یک هزار و 500 واگن داریم که یک هزار و 100واگن آن در حال ارائه خدمات است و مابقی از رده خارج است ضمن اینکه دو سوم  این واگن ها نیاز به اورهال دارد.

وی ادامه داد: خرید 630 واگن از طریق فاینانس برنامه ریزی شده و با تمهیدات نرم افزاری تصمیم داریم سرفاصله قطارها را  کمتر کنیم.

نوسازی سالانه 10هزار تاکسی فرسوده

شهردار پایتخت با پرداختن به موضوع تاکسی های تهران هم گفت: 78هزار تاکسی و ون داریم که بالغ بر 50 درصد آنها فرسوده اند تصمیم داریم سالیانه 10 هزار مورد آن را نوسازی کنیم.

وی با رد این نکته که برخی ها معتقدند که تهران نیاز به پروژه عمرانی ندارد، توضیح داد: در غرب تهران بزرگراه یادگار امام(ره) را داریم که تا جاده ساوه به سمت غرب می توانیم آن را ادامه دهیم، این مسأله در دستور کار است و طی سه سال انجام خواهد شد همچنین پروژه شهید شوشتری را داریم که بهره برداری از آن یک و نیم درصد بار ترافیک کل تهران و پنج و نیم درصد ترافیک شرق شهر را کاهش می دهد و ظرف چهار سال در دستور کار قرار دارد، در کنار این موارد اصلاحات تقاطعی در بزرگراه ها را خواهیم داشت و همچنین 98 تقاطع را شناسایی کرده ایم که  اصلاح آنها 700 کیلومتر راه مردم را نزدیک تر می کند و البته سه  هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

باید تا 1405 مترو تکمیل شود

شهردار تهران  ادامه داد: در چهار خط باقیمانده مترو نیز  200 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم داریم و به دنبال تامین منابع مالی از طریق بارگذاری  در 138 ایستگاه و فضاهای بین ایستگاهی و وصول مطالبات از دولت  هستیم. در برنامه سوم تکمیل مترو تا 1420 پیش بینی شده و ما سقف 5 ساله برای آن در نظر گرفته ایم یعنی باید تا 1405 مترو تکمیل شود. بنابراین می خواهیم یک تحول و انقلاب در حوزه حمل و نقل شهر داشته باشیم.

وی اضافه کرد: برای تحکیم گلوگاه ها، لایحه‌ای به شورا دادیم تا بتوانیم سازمان فناوری‌های نوین را در شهرداری راه اندازی کنیم بنا شد این لایحه با حضور بنده در شورا مطرح و تصمیم گیری شود، در بحث فناوری در حوزه پسماند تحقیقات جدی را دنبال کرده ایم. این طلای کثیف 4500 میلیارد ارزش دارد اما ما هزار میلیارد پول می دهیم تا جمع شود و این مسأله برای ما باخت است بنابراین مسیری را دنبال می کنیم تا با فناوری‌های جدید سوخت و انرژی و مواد قابل مصرف را از آن تامین و مواد دفعی حداقلی داشته باشیم. در دیگر حوزه ها مانند ترافیک، حمل و نقل، عمران، محیط زیست  و سایر حوزه ها نیز فناوری قابل استفاده خواهد بود.

کاهش زمان صدور پروانه به دوماه از اردیبهشت1401

شهردار تهران درباره مجوزهای ساخت در شهرداری و مشکلات آن افزود: 7 تا 10 ماه زمان صدور پروانه در شرایط فعلی است، بنابراین از روزهای اول کل این فرایند را استخراج کردیم و با در نظر گرفتن همه شرایط،   از اردیبهشت سال آینده  این زمان به زیر دو ماه تقلیل پیدا می کند. این مسأله از طریق مصوبات شورا که بر این مساله تاکید دارند، گره گشایی می شود.

با میدان‌داری مردم تهران را الگو می کنیم

وی در پایان تاکید کرد: شهر با مردم ساخته می شود و  شورا و شهرداری جزئی از مردم هستند. اگر بتوانیم شهرداری را ارتقا دهیم و ناظر به حوزه های مختلف در میدان حاضر باشیم، می توانیم شهری بسازیم که الگو شود، ما در ابتدای این دوره شعار تهران کلانشهر الگوی جهان اسلام را مطرح کردیم البته این شعار به معنی این نیست که الان تهران  الگو است بلکه  باید الگو بشود یعنی باید هویت داشته باشد، سرانه ها در آن تامین باشند و مردم در آسایش باشند تا تبدیل به شهری مطلوب شود آنچه مهم است این است که مردم باید میدان داری کنند تا این تحول بزرگ رقم بخورد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اتفاق روز شماره 232

اتفاق روز شماره 231

استقبال مردم از کالا برگ الکترونیکی در استان تهران / نوبت سوم فجرانه آغاز شد

دانش‌آموزان دبستان نورایمان شهرستان بهارستان محفل انس با قرآن کریم برپا کردند

برپایی محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در 20 هزار مدرسه کشور

فرماندار شهریار: تعداد 1375 فروشگاه زنجیره ای و خرد در سطح شهرستان شهریار آمادگی ارائه خدمات سومین مرحله طرح فجرانه را دارند

مسئول مشارکتهای مردمی بهزیستی شهریار خبر داد؛ آمادگی بهزیستی شهریار برای دریافت زکات فطره

فرمانده سپاه سیدالشهدا: یکهزار یادواره شهدا در شهرستانهای استان تهران برگزار شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران : افتتاح 4560 واحد نهضت ملی مسکن در اردیبهشت 1403

اتفاق روز شماره 230

زاکانی: حتی یک درخت در پارک قیطریه قطع نخواهد شد

زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود

اتفاق روز شماره 229

زاکانی: سال آینده وضعیت ترافیک پایتخت بهبود خواهد یافت

اتفاق روز شماره 228

سال آینده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به متروی خط6 متصل می شود

فرماندار رباط‌کریم فداکاری و ایثار را از شهدا یاد بگیریم

زاکانی: تهران را از معتاد متجاهر پاک می‌کنیم

پیام تبریک فرماندار شهرستان رباط کریم به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

اتفاق روز شماره 227

رئیس دادگستری شهرستان رباط کریم: دستگاه قضایی در چارچوب قانون از هیچ کمکی برای آبادانی و توسعه شهرستان دریغ نخواهد کرد

اتفاق روز شماره 226

شهردار تهران رای خود را به صندوق انداخت

فرماندار شهریار: معتمدین شهری و نخبگان در دعوت مردم به مشارکت سهیم شوند

برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان و جشن ستارگان در دبستان نورایمان شهرستان بهارستان

اتفاق روز شماره 225

بازرسان و سربازرسان چشم بینا و گوش شنوای فرمانداری ها هستند

رئیس فراری شورای نسیم شهر دستگیر شد

مدیرکل امنیتی استانداری تهران: شرایط برگزاری فرآیند انتخابات در رباط‌کریم مطلوب است

اتفاق روز شماره 224

فرماندار شهریار: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه هدف باید با شیوه های مبتکرانه صورت گیرد

سومین جلسه محاکمه اعضای شورای شهر نسیم شهر برگزار شد

فرماندار شهریار: نمایندگان فرماندار نقش موثری در سلامت انتخابات دارند

جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار گردید

زاکانی: مردم اراده خود را پای صندوق رای به رخ دشمنان خواهند کشید

اتفاق روز شماره 223

حضور پرشور و خانوادگی مردم در 22 بهمن موجب ناکامی دشمن می شود

مردم شهریار با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حماسه آفرینی کنند

حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 11اسفند موجب اقتدار نظام است

بازدید معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران از سه پروژه عظیم شهرداری نسیم شهر

افتتاح طرح های عمرانی شهرستان بهارستان با حضور معاون استاندار تهران

راه اندازی و توسعه کارخانه های تولیدی در دولت‌ موجب رونق اقتصادی در کشور شده‌ است

52 طرح شاخص عمرانی در رباط کریم افتتاح شد

پیکرپاک شهید مدافع حرم سید علی حسینی در نسیم شهر تشییع شد

افتتاح دو پروژه عمرانی در نصیرشهر

افتتاح اورژانس شهرک صنعتی نصیرآباد رباط کریم در دهه فجر

عطر و بوی شهادت در نسیم شهر

توسعه شبکه آب / بهره برداری از مخزن 5هزار متر مکعبی در دهه فجر در شهرستان شهریار

شفافیت و صداقت، اولویت اصلی ستاد انتخابات شهرستان شهریار است

داوطلبان برای امیدآفرینی و مشارکت حداکثری مردم برنامه ریزی نمایند