آخرین مطالب

30دقیقه پیاده روی ملایم در هفته خطر ابتلا به مرگ زود رس را کاهش می دهد سلامت

30دقیقه پیاده روی ملایم در هفته خطر ابتلا به مرگ زود رس را کاهش می دهد

  بزرگنمایی:

به گزارش پایگاه خبری اتفاق روز ،  سال‌ها دانشمندان حوزه ورزش تلاش می‌کردند «دوز» یا همان میزان ایده‌آل ورزش را برای اکثریت افراد تعیین کنند. پژوهشگران آمریکایی سرانجام در سال 2008 به اجماع گسترده‌ای رسیدند و پس از بررسی علوم موجود در زمینه‌های تحرک بدنی و سلامت دستورالعملی برای فعالیت ورزشی تدوین کردند که در سال 2018 نیز یک بار به‌روزرسانی شد.

دانشمندان در این دستورالعمل به افرادی که از نظر جسمی توانا هستند، توصیه کردند به طور متوسط 150 دقیقه در هفته به طور ملایم ورزش کنند و اگر نمی‌توانند دستکم نیمی از آن را انجام دهند. اما این میزان «ملایم» به چه معنا است و بهترین راه برای خالی کردن وقت برای انجام این دقایق ورزش هفتگی چیست؟

دکتر آی مین لی، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه هاروارد که در تدوین دستورالعمل‌های ملی فعالیت بدنی در آمریکا نقش داشته است، در این باره می‌گوید: «برای داشتن طول عمر خوب، فعالیت بدنی با شدت ملایم تا شدید به مدت 150 دقیقه در هفته به وضوح کافی است.

دانشمندان اغلب توصیه می کنند که 150 دقیقه را به پنج بار جلسات 30 دقیقه‌ای پیاده‌روی سریع یا یک فعالیت مشابه در هفته تقسیم کنید. مطالعات اپیدمیولوژیک که در مقیاس وسیع انجام شده‌اند نشان می‌دهند 30 دقیقه فعالیت معتدل در بیشتر روزها، خطر مرگ زودرس و بسیاری از بیماری‌ها مانند سرطان، سکته مغزی، حمله قلبی، دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد.

ورزش ملایم به معنای فعالیت‌هایی است که تنفس و ضربان قلب شما را افزایش می‌دهند. اگر بخواهیم در مقیاس بین 1 تا 10 عددی برای شدت ورزش ملایم تعیین کنیم، 5 یا 6 احساس می‌شود. به عبارت دیگر اگر پیاده‌روی ورزش محبوب شما است، کمی سرعت خود را افزایش دهید اما نه به میزانی که احساس کنید که مشغول به سرعت دویدن هستید.

شما همچنین می‌توانید زمان ورزش خود را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنید. امانوئل استاماتاکیس، محقق ورزش و فعالیت‌های بدنی در دانشگاه سیدنی استرالیا، با بیان اینکه مطالعات تازه به طور قاطع نشان داده که ما می‌توانیم 150 دقیقه در هفته ورزش ملایم خود را به هر روشی که بهتر تشخیص می‌دهیم انجام دهیم می‌گوید: «مهم نیست که ورزش در یک جلسه 30 دقیقه‌ای به صورت پیوسته و مداوم انجام شود یا در طول روز در جلسات کوتاه‌تر پراکنده شود. بسیاری از مردم ممکن است زمان را به 30 پیاده‌روی یک دقیقه‌ای یا 15 پیاده‌روی 2 دقیقه‌ای بین ساعات مرده یا بین‌کاری خود تقسیم کنند. تحقیق خاصی که نشان دهد یک جلسه 30 دقیقه‌ای ورزش پیوسته بیشتر برای سلامتی فایده دارد وجود ندارد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شماره 159 نشریه اتفاق روز

آمادگی مسکو و پکن برای رویارویی با فشار فزاینده خارجی

آماده باش کامل دستگاه‌های خدمات‌رسان دماوند در پی بارش ها

رئیس بهزیستی پردیس:آموزش کودکان اتیسم در سن 2 تا 5 سال نتیجه بهتری دارد

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) : ساخت مسکن در زمین‌های موقوفه آستان عبدالعظیم جهت کمک به دولت انجام می شود

انهدام باند قاچاق مواد مخدر در ملارد

برگ های زرد پاییزی زیر پای شهروندان در بوستان های شمیران

شماره 158 نشریه اتفاق روز

امام جمعه رباط کریم: ناقضان حوق بشر به دنبال تحمیل سلطه خود به کشورهای مستقل هستند

شماره 157 نشریه اتفاق روز

کشف سوخت قاچاق در رباط کریم

سخنگوی وزارت خارجه چین تلاش‌ها برای مهار کرونا را موفقیت آمیز خواند

فرماندار رباط کریم : بودجه بیمارستان شهر پرند سال آیند تامین اعتبار می شود

اردوغان عملیات نظامی ترکیه در عراق و سوریه را حق مشروع کشور خود دانست

مراسم تقدیر از بسیجیان به مناسبت هفته بسیج در رباط‌کریم

شماره 156 نشریه اتفاق روز

تجلیل فرماندار شهرستان رباط کریم از مربیان و ورزشکاران بدمینتون

105 نفر از اراذل و اوباش دستگیر شدند

چین روابط با اندونزی را راهبردی و نمونه ای از همکاری خوب کشورهای بزرگ و درحال توسعه دانست

دستگیری عاملان انتحاری قبل از هر گونه اقدام تروریستی

دستگیری اراذل و اوباش سابقه دار رباط کریم

شماره 155 نشریه اتفاق روز

دانشمندان دریافتند نشاسته موجود در موز نرسیده خطر ابتلا به انواع سرطان را تا 60 درصد کاهش می‌دهد

تهدید اتحادیه اروپا به ترک اجلاس آب و هوایی سازمان ملل

شماره 154 نشریه اتفاق روز

مجارستان: تحریم‌های ضد روسی بیشتر به اروپا لطمه زده است

داروهای ضدفشارخون خطر حمله قلبی ناگهانی را افزایش دهند

تشخیص بیماری های قلبی تنها با یک آزمایش ساده چشم

شماره 153 نشریه اتفاق روز

30دقیقه پیاده روی ملایم در هفته خطر ابتلا به مرگ زود رس را کاهش می دهد

رئیس‌جمهوری مکزیک: آمریکا باید سیاست خود را نسبت به آمریکای لاتین تغییر دهد

سالخوردگی جمعیت یک بحران جدی است

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر اعلام کرد: کشف انبار بزرگ داروهای غیرمجاز در اسلامشهر

معنویت و ارتباط با خدا مهمترین اصل برای تامین سلامت روان افراد و اجتماع است

برگزاری کارگاه های آموزشی مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر بصورت رایگان در دماوند

عارف حبیب الهی فرنگی کار نسیم شهری قهرمان جهان شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد: 2 هزار نفر در طرح رایگان آموزش هنر استان تهران ثبت نام کردند

چند توصیه به دانش‌آموزان در ارتباط با ترددهای روزانه

چند کلام با دانش آموزان به ویژه پسرها

فرماندار رباط کریم: شهرستان رباط کریم نیازمند توجه ویژه مسئولان است

مصرف سوسیس و کالباس خطر ابتلا به سرطان روده را افزایش می دهد

شماره 152 نشریه اتفاق روز

مسکو خطاب به غرب: مشکل اوکراین در میدان نبرد حل شدنی نیست

عرضه گوشت مرغ گرم از طریق سامانه ستکاوا در استان تهران آغاز شد

شماره 151 نشریه اتفاق روز

13 آبان یادآور حادثه مهم و تأثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی است

امام جمعه رباط‌کریم: 13 آبان نماد استکبار ستیزی دانش آموزان و دانشجویان است

تجمع ضد استکباری دانش آموزان و مردم غیور ملارد برگزار شد

فرماندار رباط‌کریم: 13 آبان عرصه نمایش استکبارستیزی ملت ایران است

شیرآلات قاچاق به ارزش 500 میلیارد ریال در صباشهر کشف شد