آخرین مطالب

پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به اسلامشهر تا تحقق کامل اسلامشهر

پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به اسلامشهر تا تحقق کامل

  بزرگنمایی:
اسلامشهر – اتفاق روز - آب، بهداشت و درمان، مترو، بندرخشک، فرونشست زمین و صنایع ورشکسته از مهمترین حوزه‌هایی بودند که در سفر اخیر رئیس جمهور به شهرستان اسلامشهر مصوباتی برای رفع مشکلات این حوزه‌ها تصویب شد و اینک مسئولان ذیربط در راس آنان استاندار تهران با جدیت پیگیر تحقق این مصوبات هستند

علیرضا فخاری ، استاندار تهران طی هفته جاری سفری کوتاه به شهرستان اسلامشهر داشت تا مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور به این شهرستان در جنوب غرب تهران را پیگیری کند.

سوم آذر امسال آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی در سفر به شهرستان اسلامشهر در جنوب غرب تهران رفت؛ شهرستانی با بیش از 600 هزار نفر جمعیت که دارای ویژگی های ممتاز صنعتی، کشاورزی، ورزشی است.

رئیس جمهور پس از بازدید از طرح های عمرانی اسلامشهر در جمع مردم این شهرستان حضور یافت و گفت: یکی از مسائل این شهرستان سلامت و بیمارستان است، در ابتدای امروز از بیمارستان در حال احداث بازدید کردم، از 14 سال قبل کار آغاز شده، اما متاسفانه پیشرفت کار مورد توجه نبوده ولی طی یک سال گذشته با تلاش دوستان و همکاران کار سه شیفته اجرا شده و فاز نخست بیمارستان بدون شک تا قبل از عید نوروز یا روز 22 بهمن امسال افتتاح خواهد شد.

به گفته آیت الله رئیسی، باقی کار و فازهای دیگر بیمارستان 400 تختخوابی هم در سال آتی به نتیجه خواهد رسید، این مرکز درمانی فقط برای اسلامشهر نیست و مردم منطقه می توانند از آن بهره مند شود.

رئیس جمهور این را هم گفت: طرح دومی که در ابتدای ورود به شهرستان بازدید کردیم مترو بود، این حق مردم اسلامشهر است، چون مردم و کارگرانی که می خواهند به تهران بروند و برگردند، باید رفت و آمدشان تسهیل شود، با این پروژه امکان خوبی برای سهولت در رفت و آمد است.

او ادامه داد: در همین جلسه شورای اداری قرار شد به زودی مشکل اجرای مترو اسلامشهر رفع شود و ما شاهد آن باشیم تا کار مترو با سرعت پیش برود.

آیت الله رئیسی یادآور شد: مسئله سوم بیکاری بوده و ایجاد اشتغال امروز یکی از ضرورت های شهرستان اسلامشهر است که پیگیر راه اندازی بندر خشک آپرین هستیم که مرکز بسیار مهمی برای ایجاد اشتغال می تواند باشد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: زمانی که برای بهره برداری از بندر خشک تعیین کرده ایم حداکثر از امروز به مدت 2 ماه است تا زمینه اشتغال حداقل پنج هزار نفر فراهم شود.

احیای قنات های اسلامشهر برای آبیاری فضای سبز شهری

سوم بهمن دقیقا 2 ماه پس از این سفر پرثمر و پر برکت، علیرضا فخاری استاندار تهران برای پیگیر مصوبات سفر رئیس جمهور به اسلامشهر رفت.

فخاری با همراهی مهدی شریفیان نماینده مردم اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی و البته حسین حبیبی فرماندار این شهرستان، بازدیدهایی از طرح های مختلف شهرداری اسلامشهر از جمله کمربندی شمالی شهر و مترو اسلامشهر داشتند و با توضیحات محسن حمیدی شهردار این شهر، روند پیشرفت طرح ها و مشکلات و موانع پیش رو را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند.

شهردار اسلامشهر خطاب به استاندار تهران گفت: از سنوات گذشته احیای قنات اسلامشهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته و از آب آن در آبیاری فضای سبز شهری استفاده می شود؛ با توجه به کمبود آب شرب و کاهش بارندگی در سال های اخیر، با برنامه ها و تدابیر شهرداری اسلامشهر از آب شرب برای آبیاری فضای سبز شهری، بوستان ها و معابر استفاده نشده و تنها آب خام مصرف می شود.
حمیدی در ادامه با اشاره به مسائل حوزه راه و شهرسازی و سرانه های شهری تاکیدکرد: در سالهای گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری اسلامشهر و راه و شهرسازی در مسکن مهر ضیاءآباد دیده شده و 33 قطعه کاربری میدان، فضای سبز و موارد پیرامونی سرانه های شهرداری در نظر گرفته شده که متاسفانه تاکنون تحویل شهرداری نشده، اما شهرداری اسلامشهر از همان ابتدای سکونت شهروندان به اهالی این شهرک خدمات ارائه می دهد.

او گفت: در مسکن مهر ضیاءآباد در عرصه فضای سبز، ارائه تمام خدمات مرتبط و نصب آنتن های مخابراتی و... با مشکل روبرو بوده و از انجام آن توسط راه و شهرسازی ممانعت به عمل می‌آید که می‌طلبد مسئولین استانی برای تامین رفاه و آسایش شهروندان این منطقه تدابیر و تمهیدات لازم را بیندیشند.

از جذب 244 میلیارد تومان اعتبارات تا مدیریت حوزه آب

استاندار تهران همچنین با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان که جهت بررسی مسائل و مشکلات شهر اسلامشهر در فرمانداری برگزار شد، ضمن بررسی مصوبات سفر اخیر رییس جمهوری به شهرستان اسلامشهر، برخی مشکلات شهری همچون پل صالحیه، توافق شهرداری با راه آهن در خصوص کمربندی شمالی شهر را مورد بحث و بررسی قرار داد و به منظور رفع این معضلات و تخصیص بودجه در خصوص موارد مطروحه قول مساعدت داده شد.

او همچنین در این جلسه از جذب 244 میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به شهرستان اسلامشهر در استان تهران خبر داد.

به گفته فخاری، هدف از این سفر پیگیری مصوبات سفر اخیر رئیس‌جمهور به شهرستان اسلامشهر بوده که از ابعاد مختلف موضوعاتی همچون ارتباطات، مترو، منابع آب، نهضت ملی و مسکن مهر و مواردی همچون بارانداز بندر خشک آپرین بررسی و امکان سنجی صورت گرفت.

استاندار تهران تاکید کرد: یکهزار و 600 میلیارد تومان اعتبار در قالب سفر ریاست جمهوری به شهرستان تخصیص یافت که تاکنون حدود 244 میلیارد تومان جذب شده و پیگیری می‌کنیم تا باقی اعتبارات نیز به موقع محقق شود.

آخرین وضعیت کیان تایر

وی این را هم گفت: در حوزه آب نیازمند برنامه ریزی بلندمدت هستیم، در این زمینه بازچرخانی آب، استفاده از پساب و ساماندهی و ممیزی مصرف آب در حوزه های آشامیدنی، صنعت و غیر مورد بررسی قرار گرفت.

فخاری در مورد فرونشست زمین خاطرنشان کرد: اگر در مدیریت منابع آب دقت نکنیم، شاهد فرونشست خواهیم بود، از اینرو نیازمند کنترل و برنامه‌ریزی صحیح برای مصرف هستیم، چرا که اگر نظارت صحیح صورت نگیرد طبیعتاً میزان برداشت از آب‌های زیرسطحی منجر به فرونشست خواهد شد.

استاندار تهران در مورد کمک به صنایع ورشکسته اسلامشهر از جمله کیان تایر افزود: در سفر اخیر رئیس‌جمهور این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و سعی داریم با حفظ شرایط محیط کار به رفع مشکلات آنها در حوزه‌هایی همچون بیمه کمک کنیم.

اسلامشهر با 600 هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران قرار دارد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

زنگ سلامت در مدرسه نورایمان شهرستان بهارستان نواخته شد

اتفاق روز شماره 232

اتفاق روز شماره 231

استقبال مردم از کالا برگ الکترونیکی در استان تهران / نوبت سوم فجرانه آغاز شد

دانش‌آموزان دبستان نورایمان شهرستان بهارستان محفل انس با قرآن کریم برپا کردند

برپایی محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در 20 هزار مدرسه کشور

فرماندار شهریار: تعداد 1375 فروشگاه زنجیره ای و خرد در سطح شهرستان شهریار آمادگی ارائه خدمات سومین مرحله طرح فجرانه را دارند

مسئول مشارکتهای مردمی بهزیستی شهریار خبر داد؛ آمادگی بهزیستی شهریار برای دریافت زکات فطره

فرمانده سپاه سیدالشهدا: یکهزار یادواره شهدا در شهرستانهای استان تهران برگزار شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران : افتتاح 4560 واحد نهضت ملی مسکن در اردیبهشت 1403

اتفاق روز شماره 230

زاکانی: حتی یک درخت در پارک قیطریه قطع نخواهد شد

زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود

اتفاق روز شماره 229

زاکانی: سال آینده وضعیت ترافیک پایتخت بهبود خواهد یافت

اتفاق روز شماره 228

سال آینده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به متروی خط6 متصل می شود

فرماندار رباط‌کریم فداکاری و ایثار را از شهدا یاد بگیریم

زاکانی: تهران را از معتاد متجاهر پاک می‌کنیم

پیام تبریک فرماندار شهرستان رباط کریم به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

اتفاق روز شماره 227

رئیس دادگستری شهرستان رباط کریم: دستگاه قضایی در چارچوب قانون از هیچ کمکی برای آبادانی و توسعه شهرستان دریغ نخواهد کرد

اتفاق روز شماره 226

شهردار تهران رای خود را به صندوق انداخت

فرماندار شهریار: معتمدین شهری و نخبگان در دعوت مردم به مشارکت سهیم شوند

برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان و جشن ستارگان در دبستان نورایمان شهرستان بهارستان

اتفاق روز شماره 225

بازرسان و سربازرسان چشم بینا و گوش شنوای فرمانداری ها هستند

رئیس فراری شورای نسیم شهر دستگیر شد

مدیرکل امنیتی استانداری تهران: شرایط برگزاری فرآیند انتخابات در رباط‌کریم مطلوب است

اتفاق روز شماره 224

فرماندار شهریار: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه هدف باید با شیوه های مبتکرانه صورت گیرد

سومین جلسه محاکمه اعضای شورای شهر نسیم شهر برگزار شد

فرماندار شهریار: نمایندگان فرماندار نقش موثری در سلامت انتخابات دارند

جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار گردید

زاکانی: مردم اراده خود را پای صندوق رای به رخ دشمنان خواهند کشید

اتفاق روز شماره 223

حضور پرشور و خانوادگی مردم در 22 بهمن موجب ناکامی دشمن می شود

مردم شهریار با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حماسه آفرینی کنند

حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 11اسفند موجب اقتدار نظام است

بازدید معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران از سه پروژه عظیم شهرداری نسیم شهر

افتتاح طرح های عمرانی شهرستان بهارستان با حضور معاون استاندار تهران

راه اندازی و توسعه کارخانه های تولیدی در دولت‌ موجب رونق اقتصادی در کشور شده‌ است

52 طرح شاخص عمرانی در رباط کریم افتتاح شد

پیکرپاک شهید مدافع حرم سید علی حسینی در نسیم شهر تشییع شد

افتتاح دو پروژه عمرانی در نصیرشهر

افتتاح اورژانس شهرک صنعتی نصیرآباد رباط کریم در دهه فجر

عطر و بوی شهادت در نسیم شهر

توسعه شبکه آب / بهره برداری از مخزن 5هزار متر مکعبی در دهه فجر در شهرستان شهریار

شفافیت و صداقت، اولویت اصلی ستاد انتخابات شهرستان شهریار است