آخرین مطالب

قوه قضاییه به همکاری دولت، مجلس و مردم نیاز دارد اجتماعی

قوه قضاییه به همکاری دولت، مجلس و مردم نیاز دارد

  بزرگنمایی:
معاون اول قوه قضائیه گفت: از مجلس تقاضا داریم در جهت تحقق عدالت همه‌جانبه به ما کمک کند، از دولت نیز می‌خواهیم که به وظایف خودش به درستی عمل کند.

غلامحسین محسنی اژه ای در هفته قوه قضائیه و سالگرد شهادت آیت الله دکتر بهشتی به عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه امروز آخرین جمعه هفته قوه قضائیه و سالگرد شهدای هفتم تیر است، گفت: یاد و خاطره همه شهدای انقلاب به ویژه شهدای قوه قضائیه را گرامی می‌داریم، به ویژه سید و سالار شهدای هفتم تیر آیت الله دکتر بهشتی.

وی در ادامه با بیان اینکه در سخنانم به دو نکته اشاره می‌کنم و در پایان نیز درخواستی از مردم، مجلس و دولت دارم، افزود: نکته اول یکی از وقایع بسیار عبرت آموز گام اول انقلاب است که می‌تواند چراغ راهگشایی برای گام دوم انقلاب باشد و آن واقعه اتفاقاتی است که در سال 60 رخ داد. عده‌ای که خود را پیشتاز مبارزه با امپریالیسم می‌دانستند و کسانی که شعارهایی را به عنوان اصلاح طلب مطرح می‌کردند و خود را مدافع خلق می‌دانستند اما با منیت ها، خودشان را از مسیر منحرف کردند و تا به امروز در همان جهت انحرافی به پیش می‌روند و متأسفانه سردمداران آنها نیز هنوز به خودشان نیامده اند.

اژه ای تصریح کرد: عده‌ای انقلابی و اصلاح گر به نام پیشتازان مبارزه با استکبار و امپریالیسم در اوایل انقلاب ظاهر شدند و در ابتدا به ظاهر با حضرت امام (ره) بیعت کردند و شعار حمایت از مردم دادند اما پس از مقطع کوتاهی صف خود را از امام (ره) و مردم جدا کردند و مقابل مردم و امام (ره) ایستادند. این افراد که داعیه اصلاح گری و حمایت از مردم داشتند کارشان به جایی رسید که خرمن این مردم را آتش زدند و آنها را از تیغ سرد و گرم خود گذراندند و در طول سالیان 17 هزار نفر از مردم، مسئولان را ترور کردند و به این نیز بسنده نکردند و در دامن بزرگترین دشمن این ملت و انقلاب قرار گرفتند. زهی وقاحت، زهی ذلت.

باید از سرنوشت جریان‌های انحرافی عبرت بگیریم

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه آن زمان که صدام به پشتیبانی استکبار جهانی در مقابل این مردم قرار گرفت آنها همدست دشمنان این مردم قرار گرفتند و زمانی که رزمندگان ما در مبارزه با نیروهای متجاوز اسیر می‌شدند گفت: در اردوگاه‌ها و شکنجه گاه‌ها علیه جوانان اسیرشده مان، آنها را شکنجه روحی و جسمی می‌دادند. این تعداد به این موضوع نیز اکتفا نکرده و با وجود اینکه زمانی با شعار مبارزه با امپریالیسم عده‌ای از جوانان را همراه خود کرده بودند به دامن اسرائیل و آمریکا پناه برده و تا امروز نیز از این حمایت برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه باید از این جریان انحرافی که تا امروز ادامه دارد، عبرت بگیریم، گفت: این افراد نزد وجدان خودشان کلاه خود را قاضی کنند که در حال حاضر چه عایدشان شده، آیا ذلیل‌تر، حقیرتر و بدبخت‌تر از اینها سراغ دارید، باید ببینیم علت این انحراف از خط امام (ره) و مردم چه بود. منیت و خودکامگی و خودخواهی دلیل این انحراف بود و امروز نیز این آسیب برای ما وجود دارد. امروز هم باید ببینیم برخی نامه نگاری‌ها و عبارت‌ها در جهت خواست عموم مردم، کلام حق تعالی و اسلام ناب محمدی است. ما باید از گذشته عبرت بگیریم برای آینده که خدای ناکرده عده‌ای از بین ما به خاطر منیت ها انحراف پیدا نکنند. امروز ولی امر ما، عزیز ما، رهبر ما، نایب امام زمان ما چه می‌گویند؟ ایشان اعتقاد دارند به آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد و با او دست دوستی و مذاکره دارد زیرا او خیانت کرده و قابل اعتماد نیست و باز هم خیانت می‌کند.

اژه ای با بیان اینکه تاریخ به ما ثابت می‌کند کشورهای قدرتمند مورد حمله و هجوم قرار نمی‌گیرند، گفت: آن زمانی که صدام کوتاه آمد و دست کمک به سوی آنها دراز کرد، دیدید که چگونه به کشورش حمله کردند و او را با آن وضعیت از سوراخ درآوردند و اعدامش کردند. قذافی را چگونه از بین بردند؟ چگونه به لیبی حمله کردند؟ زمانی که عده‌ای به خاطر پیشرفت کشورشان دست دوستی به سمت آنها دراز کردند، چه بر سر قیامشان آمد؟ به مصر چگونه یورش بردند؟ در حال حاضر مُرسی کجاست؟ برخی نیز امروز خواسته‌هایی را مطرح می‌کنند که خواسته‌های این مردم انقلابی نیست، یا خود متوجه نیستند یا خدای ناکرده آگاهانه می‌خواهند به ارزش‌های این مردم خیانت کنند. ما باید از این تاریخ چهل ساله عبرت بگیریم. می‌بینیم که عده‌ای با ذلت و خفت برای باقی ماندن خودشان دریوزگی آمریکا، اسرائیل و عربستان را می‌کنند و حیات خودشان را در اقدام علیه کشورشان می‌دانند اما ملت ما قدرتمند تر، آگاهانه‌تر از هر زمانی آماده گام برداشتن به سوی جلو است.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه به نقش قوه قضائیه در گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه نقش اصلی را در هدف اصلی نظام و جمهوری اسلامی یعنی تحقق عدالت در همه ابعاد و زوایا ایفا می‌کند. تحقق عدالت لوازمی دارد از جمله قانون خوب، ساختار خوب و مجری خوب که مهمتر از دو ارکان نخست، مجری خوب است که با انتخاب شایسته مقام معظم رهبری در خصوص ریاست قوه قضائیه که یکی از خود قوه قضائیه و فرزند این قوه انتخاب شد می‌توانیم در تحقق این عدالت مؤثرتر گام برداریم.

وی یکی از ضرورت‌های این دوره را داشتن روحیه انقلابی و جهادی عنوان کرد و گفت: قول می‌دهیم با تمام وجود و تمام امکانات در خدمت این مردم و نظام باشیم، قدم‌هایی را برای اجرای برنامه‌های خوب در جهت تحقق عدالت همه جانبه برداشته‌ایم که در این راه نیازمند نقطه نظرات مردم، نخبگان و مسئولان هستیم. پیش از انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه، کلیات سند تحول قضائیه را تدوین و تنظیم کرده و به خدمت مقام معظم رهبری ارائه کردیم که فی الجمله تأیید شد و توصیه کردند طبق زمانبندی اجرایی شود.

اژه ای افزود: در قدم دوم برای تحقق این سند برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را تعریف کرده ایم که برنامه میان مدت ما شش ماهه است و گمان می‌کنم تحقق آن در زمانبندی پیش بینی شده اجرایی شود اما برای برنامه‌های میان مدت و بلندمدت نیازمند همیاری و کمک دولت، مجلس و مردم هستیم. کارشناسان، جامعه دانشگاهی، مردم، بخش خصوصی باید نقطه نظرات خود را در این رابطه به ما ارائه کنند.

بسیاری پرونده‌ها به دلیل درست عمل نکردن شهرداری‌ها و دولت است

معاون اول قوه قضائیه در ادامه درخواست خود را از مجلس، مردم و دولت برای تحقق عدالت بیان کرد و گفت: از مجلس تقاضا داریم با توجه به نیاز به بعضی از قوانین انقلابی که دست و پاگیر نباشند در جهت تحقق عدالت همه جانبه به ما کمک کنند. از دولت نیز کمک می‌خواهیم که اول به وظایف خودش به درستی عمل کند، اگر دولت به وظایف خود به درستی عمل کند، این میزان پرونده در قوه قضائیه مطرح نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ورودی پرونده‌ها به قوه قضائیه در سال کمتر از 6 میلیون پرونده است، گفت: بسیاری از این ورودی‌ها به دلیل درست عمل نکردن شهرداری‌ها و دولت به وظایف اصلی شأن است. به خصوص در رابطه با شرکت‌های تعاونی. 3 میلیون سپرده گذار در این شرکت‌ها سرمایه گذاری کرده اند که اگر همه این 3 میلیون، پرونده‌هایشان وارد قوه قضائیه شود که بخشی از آنها وارد شده، تمرکز ما برای کارهای بنیادی گرفته می‌شود. در سال 96، 17 میلیون و 400 هزار چک برگشتی داشتیم که با اقدامات پیشگیرانه دولت، بانک مرکزی و قوه قضائیه این رقم در سال 97 با وجود تحریم‌های ظالمانه و فشارهای اقتصادی به حدود 13 میلیون و 400 هزار فقره رسید، بنابراین اگر دولت همکاری کند، شاهد کاهش پرونده‌های قضائی خواهیم بود. از مردم نیز می‌خواهم در برخوردها و نزاع‌ها خود را کنترل کرده، زیرا بسیاری از پرونده‌های ما به نزاع و اختلافات خانوادگی که به توهین و دعوا ختم شده است، اختصاص دارد که مردم می‌توانند در کاهش این نوع پرونده‌های کیفری به قوه قضائیه کمک کنند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اتفاق روز شماره 229

اتفاق روز شماره 228

سال آینده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به متروی خط6 متصل می شود

فرماندار رباط‌کریم فداکاری و ایثار را از شهدا یاد بگیریم

پیام تبریک فرماندار شهرستان رباط کریم به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

اتفاق روز شماره 227

رئیس دادگستری شهرستان رباط کریم: دستگاه قضایی در چارچوب قانون از هیچ کمکی برای آبادانی و توسعه شهرستان دریغ نخواهد کرد

اتفاق روز شماره 226

فرماندار شهریار: معتمدین شهری و نخبگان در دعوت مردم به مشارکت سهیم شوند

برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان و جشن ستارگان در دبستان نورایمان شهرستان بهارستان

اتفاق روز شماره 225

بازرسان و سربازرسان چشم بینا و گوش شنوای فرمانداری ها هستند

رئیس فراری شورای نسیم شهر دستگیر شد

مدیرکل امنیتی استانداری تهران: شرایط برگزاری فرآیند انتخابات در رباط‌کریم مطلوب است

اتفاق روز شماره 224

فرماندار شهریار: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه هدف باید با شیوه های مبتکرانه صورت گیرد

سومین جلسه محاکمه اعضای شورای شهر نسیم شهر برگزار شد

فرماندار شهریار: نمایندگان فرماندار نقش موثری در سلامت انتخابات دارند

جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار گردید

اتفاق روز شماره 223

حضور پرشور و خانوادگی مردم در 22 بهمن موجب ناکامی دشمن می شود

مردم شهریار با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حماسه آفرینی کنند

حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 11اسفند موجب اقتدار نظام است

بازدید معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران از سه پروژه عظیم شهرداری نسیم شهر

افتتاح طرح های عمرانی شهرستان بهارستان با حضور معاون استاندار تهران

راه اندازی و توسعه کارخانه های تولیدی در دولت‌ موجب رونق اقتصادی در کشور شده‌ است

52 طرح شاخص عمرانی در رباط کریم افتتاح شد

پیکرپاک شهید مدافع حرم سید علی حسینی در نسیم شهر تشییع شد

افتتاح دو پروژه عمرانی در نصیرشهر

افتتاح اورژانس شهرک صنعتی نصیرآباد رباط کریم در دهه فجر

عطر و بوی شهادت در نسیم شهر

توسعه شبکه آب / بهره برداری از مخزن 5هزار متر مکعبی در دهه فجر در شهرستان شهریار

شفافیت و صداقت، اولویت اصلی ستاد انتخابات شهرستان شهریار است

داوطلبان برای امیدآفرینی و مشارکت حداکثری مردم برنامه ریزی نمایند

اقشار کم درآمد درغرب استان تهران صاحب خانه می شوند

شهرستان شهریار نقش بسزایی در تامین زنجیره غذایی کشور دارد

وزیر ورزش :400 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرحهای ورزشی کشور نیاز است

اتفاق روز شماره 222

شهرداری نسیم شهر با دست پُر به استقبال دهه فجر می‌رود

استاندار تهران: توجه به مسائل فرهنگی موجب سرمایه‌گذاری اجتماعی می‌شود

افتتاح کارخانه پروفارم، عصر جدیدی در کیفیت و بسته‌بندی محصولات پروتئینی

تقویت ریل باس موجب ارتقای حمل و نقل عمومی می شود

تداوم در اجرای طرح ضربتی جمع آوری اتباع غیرمجاز در استان تهران

79 پروژه در شهرستان رباط کریم در ایام اله دهه فجر افتتاح می شود

شهریار با افتتاح 141پروژه عمرانی به استقبال جشن‌های دهه فجر می رود

38 پروژه در شهرستان بهارستان در دهه فجر افتتاح می شود

استاندار تهران: در دهه فجر 1600 پروژه در استان به بهره برداری می‌رسد

فرمانده سپاه شهرستان بهارستان: برگزاری 320 برنامه محله محور در ایام‌الله دهه فجر

وزیر ورزش: معاونت همگانی برای ما اهمیت زیادی دارد

فخاری: کارخانه‌های رباط کریم قابلیت خوبی برای عرضه در بازارهای داخلی و بین المللی دارند