آخرین مطالب

مهندس طاهری در مراسم تکریم و معارفه بخشداران:

توسعه و پیشرفت روستاها با توجه به فضای مطلوب روستایی و سنتی شهریار

توسعه و پیشرفت روستاها با توجه به فضای مطلوب روستایی و سنتی

  بزرگنمایی:
مهندس طاهری فرماندار شهرستان شهریار در مراسم تکریم و معارفه بخشدار مرکزی شهریار و معارفه بخشدار بخش جوقین گفت: مردم بدنیال آرامش هستند و لذا نباید روستاها رنگ و بوی شهر پیدا کنند، لازم است توسعه و پیشرفت روستاها با توجه به فضای مطلوب روستایی و سنتی موجود در آن حاصل شود و اشتغال، تولید و جذب گردشگر بهمراه داشته باشد.

به گزارش اتفاق روز به نقل از   روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهریار؛ با حضور مهندس طاهری فرماندار شهرستان شهریار، جلیلی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی، عبدالعلی معاون فنی و عمرانی، اشجعی سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه، دهیاران و جمعی از اعضای شورای روستاها و کارکنان بخشدار مرکزی شهریار، مراسم تکریم و معارفه سید علی رحیمی بخشدار سابق و هادی منجیری بخشدار جدید مرکزی شهریار و معارفه سید علی رحیمی به عنوان اولین بخشدار بخش جوقین در محل سالن جلسات فرمانداری شهریار برگزار شد.

بنا بر این گزارش؛ مهندس طاهری فرماندار شهرستان شهریار در این مراسم با بیان اینکه همگی ما در قبال جایگاهی که توسط مردم بر دوشمان نهاده شده است مسئول هستیم ادامه داد: لازم است با شناخت درست از ابعاد مختلف پنهان و آشکار این جایگاه، صادقانه در خدمت مردم باشیم و مطالبات به حق این مردم را که همواره در صحنه های مختلف پشتیبان نظام بوده اند را جوابگو باشیم.

فرماندار شهریار با اشاره به شرایط خاص و حساس فعلی کشور اظهار داشت: برخی ها به خودزنی هایی که مقبول دشمنان و بدخواهان نظام است میپردازند اما مردم ما با درک بسیار بالایی که از وضعیت و موقعیت کشور دارند، انقلاب را پیش خواهند برد و با وجود سختیها و نابمسانی هایی که وجود دارد هیچگاه همراه با دشمنان همراه نشده و با سکوتی معنادار زندگی میکنند.

مهندس طاهری افزود: این مردم در شرایط سخت، اولویت بندی دقیق تری نسبت به برخی مسئولین دارند و هدفشان حفظ ثبات و اقتدار نظام و کشور است و لذا ما باید بکوشیم تا در صف مقدم حفظ و ثبات نظام قرار گرفته و از هر گونه کارهای حاشیه ای و نادرست پرهیز کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان شهریار با تاکید بر تلاش مضاعف بر حل مشکلات مردم خاطرنشان کرد: نباید از کمبود اعتبارات دلسرد شده و هیچ اقدامی انجام نداد و باید عرض کنم در این دولت با توجه ویژه ای که به آبادانی روستاها شده است، ارزش افزوده مستقیما به حساب دهیاری ها واریز شد و وضعیت نسبتا مطلوبی را برای شهرها و روستاهای ما فراهم کرد که امروز شاهد انجام پروژه ها و اقدامات بسیار خوبی هستیم.

وی با بیان اینکه مبالغ ارزش افزوده تخصیص یافته باعث تحول در روستاها شده است و رونق از دست رفته آنها را بازگرداند تصریح کرد: مردمی که در حال ترک روستاها بودند به واسطه فرصت های خوبی که در حوزه های اشتغال و کسب و کار ایجاد شد آنها را از تصمیم خود منصرف کرد و امروز با جاذبه های گردشگری خوبی که در روستاها ایجاد شده، جذب گردشگران را بهمراه داشته است.

فرماندار شهرستان شهریار با تاکید بر جلوگیری از ساخت و ساز های غیر قانونی و پرهیز از کسب درآمد بواسطه خرد کردن باغات و زمینها، ابراز داشت: ما مجبور شدیم بنا بر دلایلی بعضی از ساخت و سازها را علی رغم میلمان تخریب کنیم و به هیچ وجه زیر بار بی قانونی و عدم رعایت موازین شهری و روستایی نخواهیم رفت.

مهندس طاهری حمایت از تولیدکنندگان و بانوان کارآفرین را حائز اهمیت دانست و گفت: کسب و کارهای کوچک در روستاها در مسائل اقتصادی مهم قلمداد میشوند و نباید بسادگی از کنار آنها عبور کرد و باید از فرصت ها و حوزه های فعال این بخش با تمام توان پشتیبانی کرد.

فرماندار شهریار در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز گله مندی از اینکه بعضی روستاهای شهرستان بدنبال شهر شدن هستند و از فضای روستایی فاصله گرفته اند اظهار داشت: مردم طالب آرامش در روستاها هستند و ما اگر میخواهیم جذب توریست داشته باشیم باید از فضای سنتی و مطلوب روستایی نهایت استفاده را برده و سعی کنیم متناسب با فضای موجود ترقی و پیشرفت را حاصل کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان شهریار، این شهرستان را دارای پتانسیلها و فرصت های بیشمار عنوان کرد و افزود: شهرستان شهریار بزرگترین شهرستان استان و کشور است و لذا نباید گمان کنیم اگر چند کار خوب انجام دادیم بدین معناست که کار پایان یافته است.

وی با ابراز گله مندی از کوتاهی و کم کاری برخی مسئولین شهرستان که به کندی امورات را پیش میبرند و فعالیت میکنند گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمتگزاری شریط اول مسئولین است و باید درهای اتاق به روی مردم با نهایت احترام باز باشد و آنها باید احساس کنند ما پیگیر کارشان هستیم و دلگرم بشوند.

مهندس طاهری فرماندار شهرستان شهریار با اشاره به تدبیر خاص دولت که با وجود سخت ترین جنگ روانی و تحریم ها، طبق آمارها کشور را به موازنه مناسب اقتصادی حرکت میدهد اظهار داشت: تمام کارهایی که دشمنان میخواهند انجام نشود با درایت و تدبیر دولت در حال انجام میباشد و خوشبختانه کشور در مسیر مناسبی قرار گرفته و در حال پیشروی است.

فرماندار شهریار افزود: به عنوان مثال در هر نقطه ای از شهرستان شهریار توسط فرمانداری، شهرداری ها، دهیاری ها و ادارات مختلف کار انجام میشود و با وجود سختیهای فراوان، شهرستان به کارگاهی فعال تبدیل شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان شهریار با اعلام این خبر که فردا چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی شهریار کلنگ زنی خواهد شد تصریح کرد: 60 درصد کار در این شهرک انجام شده است و چند واحد تولیدی فردا کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد و طرح ها و پروژه های تولیدی و اشتغال زای بسیار خوب دیگری را نیز در آینده نزدیک کلنگ زنی و افتتاح خواهیم کرد که پروژه های مهمی چون پروژه گردشگری تخت رستم و شرکت های میهن، دومینو و پالایشگاه شیر کاله میباشد.

فرماندار شهرستان شهریار در بخش سوم سخنان خود، با ابراز خرسندی از اینکه بخش دوم در شهرستان امروز آغاز خواهد کرد، از پیگیری در خصوص افتتاح بخش سوم شهرستان شهریار خبر داد و تصریح کرد: تقسیم بندی بخشها سبب دسترسی آسان مردم به بخشداری ها و مسئولین مرتبط به منظور دریافت خدمات خواهد شد که میتواند بسیاری از مشلات ناشی از رفت و آمد ها را مرتفع کند.

مهندس طاهری با تقدیر از رحیمی بخشدار سابق مرکزی شهریار و آرزوی توفیق در سمت اولین بخشدار بخش جوقین، ایشان را دارای سوابق و تجربه های خوبی در این حوزه دانست که میتواند باعث رشد و نمو بخشداری جوقین شوند، با خیر مقدم به منجیری بخشدار جدی بخش مرکزی شهریار گفت: قطعا تجربیات و تلاشهایی که ایشان در مورد روستاها کشیده اند میتواند برای روستاهای بخش مرکزی شهریار موثر باشد و ما همکاری گرم و صمیمانه تمامی همکاران را با بخشداران محترم خواستاریم و امیدواریم کارها با توجه به اهداف تعریف شده شهرستان پیش برود و بتوانیم ساماندهی و توسعه بیشتر روستاها را شاهد باشیم.



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اتفاق روز شماره 233

وزیر کشور حکم شهردار نسیم شهر بهارستان را امضا کرد

زنگ سلامت در مدرسه نورایمان شهرستان بهارستان نواخته شد

اتفاق روز شماره 232

اتفاق روز شماره 231

استقبال مردم از کالا برگ الکترونیکی در استان تهران / نوبت سوم فجرانه آغاز شد

دانش‌آموزان دبستان نورایمان شهرستان بهارستان محفل انس با قرآن کریم برپا کردند

برپایی محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در 20 هزار مدرسه کشور

فرماندار شهریار: تعداد 1375 فروشگاه زنجیره ای و خرد در سطح شهرستان شهریار آمادگی ارائه خدمات سومین مرحله طرح فجرانه را دارند

مسئول مشارکتهای مردمی بهزیستی شهریار خبر داد؛ آمادگی بهزیستی شهریار برای دریافت زکات فطره

فرمانده سپاه سیدالشهدا: یکهزار یادواره شهدا در شهرستانهای استان تهران برگزار شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران : افتتاح 4560 واحد نهضت ملی مسکن در اردیبهشت 1403

اتفاق روز شماره 230

زاکانی: حتی یک درخت در پارک قیطریه قطع نخواهد شد

زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود

اتفاق روز شماره 229

زاکانی: سال آینده وضعیت ترافیک پایتخت بهبود خواهد یافت

اتفاق روز شماره 228

سال آینده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به متروی خط6 متصل می شود

فرماندار رباط‌کریم فداکاری و ایثار را از شهدا یاد بگیریم

زاکانی: تهران را از معتاد متجاهر پاک می‌کنیم

پیام تبریک فرماندار شهرستان رباط کریم به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

اتفاق روز شماره 227

رئیس دادگستری شهرستان رباط کریم: دستگاه قضایی در چارچوب قانون از هیچ کمکی برای آبادانی و توسعه شهرستان دریغ نخواهد کرد

اتفاق روز شماره 226

شهردار تهران رای خود را به صندوق انداخت

فرماندار شهریار: معتمدین شهری و نخبگان در دعوت مردم به مشارکت سهیم شوند

برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان و جشن ستارگان در دبستان نورایمان شهرستان بهارستان

اتفاق روز شماره 225

بازرسان و سربازرسان چشم بینا و گوش شنوای فرمانداری ها هستند

رئیس فراری شورای نسیم شهر دستگیر شد

مدیرکل امنیتی استانداری تهران: شرایط برگزاری فرآیند انتخابات در رباط‌کریم مطلوب است

اتفاق روز شماره 224

فرماندار شهریار: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه هدف باید با شیوه های مبتکرانه صورت گیرد

سومین جلسه محاکمه اعضای شورای شهر نسیم شهر برگزار شد

فرماندار شهریار: نمایندگان فرماندار نقش موثری در سلامت انتخابات دارند

جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار گردید

زاکانی: مردم اراده خود را پای صندوق رای به رخ دشمنان خواهند کشید

اتفاق روز شماره 223

حضور پرشور و خانوادگی مردم در 22 بهمن موجب ناکامی دشمن می شود

مردم شهریار با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حماسه آفرینی کنند

حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 11اسفند موجب اقتدار نظام است

بازدید معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران از سه پروژه عظیم شهرداری نسیم شهر

افتتاح طرح های عمرانی شهرستان بهارستان با حضور معاون استاندار تهران

راه اندازی و توسعه کارخانه های تولیدی در دولت‌ موجب رونق اقتصادی در کشور شده‌ است

52 طرح شاخص عمرانی در رباط کریم افتتاح شد

پیکرپاک شهید مدافع حرم سید علی حسینی در نسیم شهر تشییع شد

افتتاح دو پروژه عمرانی در نصیرشهر

افتتاح اورژانس شهرک صنعتی نصیرآباد رباط کریم در دهه فجر

عطر و بوی شهادت در نسیم شهر