آخرین مطالب

صالحی امیری:

قصد ورود به فوتبال را ندارم ورزشی

قصد ورود به فوتبال را ندارم

  بزرگنمایی:
رئیس کمیته ملی المپیک صحبت‌های مطرح در رابطه با حضورش در انتخابات دوره آتی فدراسیون فوتبال را تکذیب و تاکید کرد که انگیزه‌ای برای ورود به این فدراسیون ندارد.

سید رضا صالحی امیری در واکنش به برخی صحبت های مطرح شده در رابطه با حضورش در انتخابات دوره آتی فدراسیون فوتبال گفت: همینجا در کمیته ملی المپیک هستم و جایگاه مان را داریم. باید برنامه ای که تعریف کرده ایم را باید به نتیجه برسانیم. قطعا بنده هیچ گونه ورودی به هیچ فدراسیونی نخواهم داشت.

انگیزه ای برای ورود به انتخابات فوتبال ندارم

وی ادامه داد: تلاش ما در کمیته ملی المپیک این استکه در کنار وزارت ورش از جامعه بزرگ ورزش حمایت کنیم. مشخصا اینجانب هیچ گونه انگیزه ای برای ورود به انتخابات هیچ فدراسیونی نداریم از جمله فوتبال.

استعفای مجیدی صحت ندارد

رئیس کمیته ملی المپیک که در برنامه سلام صبح بخیر سیما حضور پیدا کرده بود، در ر ابطه با تیم فوتبال امید، وضعیت فرهاد مجیدی در این تیم و برخی اختلاف نظرها که تا مرز استعفای وی هم پیش رفته است، تصریح کرد: این موضوع صحت ندارد. فرهاد مجیدی منتخب فدراسیون فوتبال است و رسالت ما هم حمایت از سرمربی منتخب است. مجیدی در کنار استیلی و دیگر اعضای کادر فنی کارشان را انجام می دهند. انتظارمان این است که بعد از بیش از چهار دهه، تیم فوتبال امید اینبار بتواند به المپیک راه یابد.

تیم امید نیازمند حمایت است

وی با بیان اینک در این زمینه چند اتفاق باید رخ دهد، خاطرنشان کرد: اول اینکه باشگاه ها باید حمایت و همکاری داشته باشند. نسل جدید نیازمند حمایت از سوی باشگاه ها هستند. دوم اینکه مجموعه جوانی که در اردو هستند بتوانند کسب تجربه کنند. 

نشست با تاج و داورزنی در مورد تیم امید 

صالحی امیری خاطرنشان کرد: تیم امید بستر اصلی برای تیم ملی است و جوانان امروز بسیار خوب درخشیدند. حمایت های مالی و پشتیبانی در اردو نیز انجام شده است. اخیرا با آقایان تاج و داورزنی جلسه ای داشتیم و مشغول بحث و تلاش برای حمایت هستیم تا این تیم بدون کوچکترین مشکل راهی 2020 شود.

اضافه شدن دستیار خارجی به تیم امید 

رئیس کمیته ملی المپیک درباره حضور دستیار خارجی در تیم امید و اینکه «آیا ممکن است به المپیک راه پیدا کند؟»، گفت: فرهاد مجیدی یک دستیار خارجی را پیشنهاد کرد، ما هم مشکلی نداریم و او اضافه می شود. ما در انتخاب مربی دخالت مستقیم نداریم، تلاشمان این است که آنها موفق باشند. ما در تلاشیم که مسئله تیم امید در چارچوب تیم ملی ما دیده شود. اکنون هم وزارت ورزش و هم کمیته المپیک و هم فدراسیون به صورت جدی پشتیبان تیم امید هستیم تا شاهد راه یابی آن به 2020 باشیم.

اختلافات ورزش کم نشده، از بین رفته است

وی درباره کاهش اختلاف در ورزش که سیاست اصلی کمیته ملی المپیک است، تصریح کرد: اختلافات دیگر نیست و از لفظ کم هم استفاده نکنید. همیشه حاشیه های ورزش فربه و متن آن لاغر بود اما در این دوره سیاست های ما بر این قرار گرفت که حاشیه ها که انرژی را کم می کنند کنار بگذاریم و به متن که ما را به قله می رساند بپردازیم. کنار گذاشتن حاشیه ها و داشتن برنامه برای رسیدن به وفاق مهم است. ما کسی را مقصر نمی دانیم و همه در کنار هم تلاش می کنیم. چالش ها و موانع هم مسئولیت دارد. ما همیشه دنبال مقصر می گردیم ولی در این دوره دنبال مقصر نمی گردیم و وظیفه ما وفاق برای آماده سازی تیم ها و رسیدن به قله ها و سکوها است و مسئولیت چالش ها را هم می پذیریم. چرا که مشکلات همواره از جایی شروع می شود که ما فرافکنی کنیم و تقصیر را دیگران بیندازیم.

با وفاق وارد رویدادهای بین المللی می شویم

صالحی امیری یادآور شد: امروز کادر مدیریتی ورزش ایران همه و همه در یک شرایط واقعا انسجامی و وفاق به سر می برند چون اهداف بلندتری داریم و می خواهیم در عرصه های جهانی بدرخشیم. اگر والیبال و کشتی ما می درخشد محصول انسجام است و ما چند رویداد دیگر پیش رو داریم که باید با وفاق وارد آنها شویم.

نظام تصمیم گیری فردی منسوخ شده است

صالحی امیری در خصوص پشتیبانی و حمایت مالی فدراسیون‌ها و ورزشکاران نیز گفت: مجموعه ظرفیت نرم افزاری و سخت افزاری و منابع مالی ما در وزارت ورزش درگیر کسب سهیمه است. ما ستاد عملیاتی در کمیته المپیک به سرپرستی نصرالله سجادی ایجاد کردیم و ستاد عالی نیز به ریاست وزیر ورزش ایجاد شده و همه تصمیم گیر هستند. نظام تصمیم گیری فردی در دنیا هم منسوخ شده است. ما 17 کمیته داریم که شامل نخبه ها هستند و اتاق تصمیم گیری و فکر ما این کمیته ها هستند و در نهایت ما به تصمیم گیری می پردازیم. از نظر منطق مدیریتی فردگرایی مرده است.

ورزش به منابع بیشتری نیاز دارد

وی ادامه داد: دولت با همین شرایط اقتصادی کمک می کند. ما حدود 80 درصد منابع سال قبل را تا مرداد ماه تخصیص داده ایم. البته ورزش ما نیاز بیشتری دارد اما به هر حال باید شرایط کشور را درک کرد. ظرفیت های ما همگی 24 ساعته در خدمت و تیم ها در داخل و خارج در اردو هستند. آن چیزی که در ظرفیت کشور و توان دولت است انجام شده و در این زمینه شفاف بوده ایم. همه دریافت ها و پرداخت های ما در سایت موجود است.

برای المپیک توکیو بیشتر از دوره قبل کسب سهمیه می کنیم

رئیس کمیته المپیک میزان سهمیه ایران در المپیک سال آینده و مقام ایران را اینگونه پیش بینی کرد: منطق پیش بینی منطق خوبی نیست. اگر بپرسید برای کسب سهمیه چه می کنید، باید بگویم ما تصمیم گیر نیستیم و هرکسی کسب سهمیه کرد اعزام می شود. برخی رشته ها تا اردیبهشت 99 برای کسب سهمیه فرصت دارند. پیش بینی ما این است که کسب سهمیه ما از دور قبل بیشتر باشد اساسا بحث مدال به سه عامل کسب سهمیه، وضعیت رقبا و آمادگی 206 کشور دیگر برمی گردد. آنجا عرصه ثانیه ها است و در دومیدانی صدم ثانیه هم ارزش دارد، امید ما این است که کاروان ما در 2020 بدرخشد.

دعوت از اهالی ورزش برای اهدای یادبودهای شان به موزه ملی ورزش

صالحی امیری در خصوص راه اندازی موزه ورزش و تاریخ شفاهی ورزش یادآور شد: همواره موزه ها نمایانگر غرور ملت ها هستند. همانطور که یک ایرانی در موزه ایران باستان احساس غرور می کند، برای موزه ورزش نیز احساس نیاز کردیم و در 2500 متر فضا آن را راه اندازی کردیم تا کنون بیش از 200 مدال و کاپ اهدا شده و از همه پیشکسوتان، ورزشکاران، خبرنگاران و مردم می خواهیم آثار، اسناد، عکسها، لباس و... را به موزه قرض بدهند و ما به آنها سند می دهیم و محفوظ است.

بیان تلخی ها و شیرینی های 100 ساله ورزش در تاریخ شفاهی ورزش

وی افزود: درباره تاریخ شفاهی ورزش ایران هم یک نکته خیلی مهم این است که این ملت پرخاطره است. از سال 1306 ورزش مدرن ایران آغاز شده و جام ارجان مربوط به 3200 سال قبل است و 5 حلقه است که برخی معتقدند 5 حلقه المپیک از آن گرفته شده و همه ورزشی است. این تاریخ نیازمند بازگویی و بازنویسی است. بنابراین یک تیم قوی شروع به کار کرده اند و ما در مجموع برای همه رشته های ورزشی و همه قهرمانان فایل باز کرده ایم و تاریخ شفاهی بیانگر تلخی ها و شیرینی های جامعه ورزش در یک صد سال گذشته است.

تصمیم گرفتیم مناقشه زیادی در فوتبال نداشته باشیم

رئیس کمیته المپیک درباره زمان آغاز لیگ برتر فوتبال گفت: ما تصمیم گرفتیم در فوتبال خیلی مداخله نکنیم چون پرمناقشه است. پریروز جلساتی داشتیم که امروز هم ادامه دارد و لیگ همین روزها برگزار می شود. نسلی در جامعه منتظرند و نمی شود آنها را نادیده بگیریم. روزهای آینده تاریخ قطعی اعلام می شود و لیگ به عنوان بخشی از مطالبه مردم برگزار می شود.

وی درباره برگزاری بازی افتتاحیه لیگ در 31 مرداد گفت: لیگ همین روزها برگزار خواهد شد.

سهراب مرادی بدون جراحی به المپیک می رسد

 صالحی امیری درباره دلیل کاهش سهمیه در وزنه برداری در المپیک نیز گفت: کمیته ملی المپیک قوانین سختی را وضع کرده و ما باید بدانیم دنیا به سمت ورزش پاک می رود. در گذشته مشکلاتی درباره دوپینگ داشتیم. برای 2020 دو سهمیه بیشتر نداریم و باید دقت کنیم. همچنین برای سهراب مرادی قهرمانمان که اکنون در آلمان است طلب شفا دارم. روز شنبه با پزشک ایشان جلسه ای داشتم و از وضعیت سهراب خیلی راضی بود. ایشان قول داد سهراب را بدون جراحی به المپیک برساند.

ورزش بدون قهرمان معنایی ندارد

صالحی امیری درباره راه اندازی گروه تلگرامی که در آن اکثر قهرمانان به نام ایران در آن حضور دارند، تصریح کرد: جامعه ورزش هویت خود را از قهرمانان می گیرد، از تختی انسان بزرگ و با معرفت و با فضیلت که پهلوان ما است تا سایر عزیزانی که در عرصه ها می درخشند. بنابراین نمی شود ورزش را بدون قهرمان توصیف کرد. ما گروهی داریم که احوال قهرمانان ورزشی را می پرسیم. ورزش بدون قهرمان معنایی ندارد و نمی شود از احسان حدادی بخواهید در 2020 سکو برود اما مسائل او را نبینید یا سهراب مرادی قهرمان طلایی شما باشد اما احوالش را نپرسید.

ورزش ایران کام ملت را شیرین می کند

رئیس کمیته المپیک در پایان گفت: ورزش ایران کام ملت را شیرین خواهد کرد و انگیزه و اراده قوی دارد تا شرایطی ایجاد کند که ملت ایران در شرایط سخت اقتصادی کامشان شیرین شود. همانطور که والیبال کام مردم را شیرین کرد و باقی رشته ها هم سهمیه خواهند گرفت.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اتفاق روز شماره 229

اتفاق روز شماره 228

سال آینده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به متروی خط6 متصل می شود

فرماندار رباط‌کریم فداکاری و ایثار را از شهدا یاد بگیریم

پیام تبریک فرماندار شهرستان رباط کریم به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

اتفاق روز شماره 227

رئیس دادگستری شهرستان رباط کریم: دستگاه قضایی در چارچوب قانون از هیچ کمکی برای آبادانی و توسعه شهرستان دریغ نخواهد کرد

اتفاق روز شماره 226

فرماندار شهریار: معتمدین شهری و نخبگان در دعوت مردم به مشارکت سهیم شوند

برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان و جشن ستارگان در دبستان نورایمان شهرستان بهارستان

اتفاق روز شماره 225

بازرسان و سربازرسان چشم بینا و گوش شنوای فرمانداری ها هستند

رئیس فراری شورای نسیم شهر دستگیر شد

مدیرکل امنیتی استانداری تهران: شرایط برگزاری فرآیند انتخابات در رباط‌کریم مطلوب است

اتفاق روز شماره 224

فرماندار شهریار: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه هدف باید با شیوه های مبتکرانه صورت گیرد

سومین جلسه محاکمه اعضای شورای شهر نسیم شهر برگزار شد

فرماندار شهریار: نمایندگان فرماندار نقش موثری در سلامت انتخابات دارند

جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار گردید

اتفاق روز شماره 223

حضور پرشور و خانوادگی مردم در 22 بهمن موجب ناکامی دشمن می شود

مردم شهریار با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حماسه آفرینی کنند

حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 11اسفند موجب اقتدار نظام است

بازدید معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران از سه پروژه عظیم شهرداری نسیم شهر

افتتاح طرح های عمرانی شهرستان بهارستان با حضور معاون استاندار تهران

راه اندازی و توسعه کارخانه های تولیدی در دولت‌ موجب رونق اقتصادی در کشور شده‌ است

52 طرح شاخص عمرانی در رباط کریم افتتاح شد

پیکرپاک شهید مدافع حرم سید علی حسینی در نسیم شهر تشییع شد

افتتاح دو پروژه عمرانی در نصیرشهر

افتتاح اورژانس شهرک صنعتی نصیرآباد رباط کریم در دهه فجر

عطر و بوی شهادت در نسیم شهر

توسعه شبکه آب / بهره برداری از مخزن 5هزار متر مکعبی در دهه فجر در شهرستان شهریار

شفافیت و صداقت، اولویت اصلی ستاد انتخابات شهرستان شهریار است

داوطلبان برای امیدآفرینی و مشارکت حداکثری مردم برنامه ریزی نمایند

اقشار کم درآمد درغرب استان تهران صاحب خانه می شوند

شهرستان شهریار نقش بسزایی در تامین زنجیره غذایی کشور دارد

وزیر ورزش :400 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرحهای ورزشی کشور نیاز است

اتفاق روز شماره 222

شهرداری نسیم شهر با دست پُر به استقبال دهه فجر می‌رود

استاندار تهران: توجه به مسائل فرهنگی موجب سرمایه‌گذاری اجتماعی می‌شود

افتتاح کارخانه پروفارم، عصر جدیدی در کیفیت و بسته‌بندی محصولات پروتئینی

تقویت ریل باس موجب ارتقای حمل و نقل عمومی می شود

تداوم در اجرای طرح ضربتی جمع آوری اتباع غیرمجاز در استان تهران

79 پروژه در شهرستان رباط کریم در ایام اله دهه فجر افتتاح می شود

شهریار با افتتاح 141پروژه عمرانی به استقبال جشن‌های دهه فجر می رود

38 پروژه در شهرستان بهارستان در دهه فجر افتتاح می شود

استاندار تهران: در دهه فجر 1600 پروژه در استان به بهره برداری می‌رسد

فرمانده سپاه شهرستان بهارستان: برگزاری 320 برنامه محله محور در ایام‌الله دهه فجر

وزیر ورزش: معاونت همگانی برای ما اهمیت زیادی دارد

فخاری: کارخانه‌های رباط کریم قابلیت خوبی برای عرضه در بازارهای داخلی و بین المللی دارند