آخرین مطالب

آغاز ساخت خطوط جدیدمترو تهران/پرداخت پاداش بازنشستگان در دو مرحله سیاسی

آغاز ساخت خطوط جدیدمترو تهران/پرداخت پاداش بازنشستگان در دو مرحله

  بزرگنمایی:
سخنگوی دولت گفت: امروز شهردار تهران گزارشی ارائه داد که بر اساس آن ساخت خطوط ۸، ۹ و ۱۰ مترو در تهران آغاز به کار خواهد کرد.

علی ربیعی سخنگوی دولت صبح امروز(چهارشنبه) در نشست خبری که در حاشیه نشست هیئت وزیران برگزار شد، اظهار داشت: امروز در دولت موضوع کشت‌های با آب آلوده در جنوب تهران مطرح شد که بخشی از صیفی‌جات و تره بار تهران از آن تامین می‌شود.

وی گفت: یک کمیته و کارگروهی با مسئولیت وزارت کشور و مشارکت وزارت بهداشت، صمت، نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شد که آبیاری با آب سالم را هدایت و پیگیری کنند.

 ربیعی افزود: همچنین قرار شد با آن دسته از افرادی که فاضلاب را در مسیرهای منتهی به جنوب شهر رها می‌کنند، برخورد شود.

سخنگوی دولت گفت: امیدواریم که هم کشاورزان بتوانند در جنوب شهر تهران کار خود را انجام دهند و هم تهرانی‌ها از فرآورده‌های کشاورزی سالم بهره مند شوند.

وی افزود: امروز شهردار تهران گزارشی ارائه داد و بر اساس آن ساخت خطوط 8، 9 و 10 مترو در تهران آغاز به کار خواهد کرد و از مجموع 70 واگن ترخیص شده 28 واگن آن آماده شده و قرار است به شبکه ریلی اضافه شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: همچنین شهردار گزارش داده که چهار باغ تهران در شمال مصلی کلنگ‌زنی خواهد شد و تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: همه باید در کنار هم برای راحت زندگی کردن تهرانی‌ها و زندگی کردن در آلودگی کمتر تلاش کنیم.

ربیعی بیان کرد: آقای همتی هم گزارشی را از بازدید خود از بندر امام خمینی داد. در دولت تاکید شد که هرچه سریعتر این کالاها به کشور منتقل شود. ما در یکی از بنادر سه میلیون تن کالا داریم که از این نظر هیچ نگرانی برای کالا در یکسال آینده وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که قول داده شده معوقات فرهنگیان در دو نوبت پرداخت شود را تایید می کنید و یا خیر؟ گفت پرداخت پاداش بازنشستگان در دو مرحله قطعی است.

سخنگوی دولت افزود: در این گزارش آقای همتی حجم نهادهای دامی و اساسی در بنادر را نسبت به سال گذشته 90 درصد بیشتر اعلام کرد.  

ربیعی گفت: امروز در دولت تصمیم گرفته شد تردد هزار دستگاه کامیون با پلاک منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار با رعایت سایر قوانین تا مرز میلک حرکت کنند که از این طریق هم کالاهای ما تخلیله خواهد شد و هم برای مردم سیستان و بلوچستان تعدادی اشتغال مناسب به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: برخی نمایندگان مجلس یک اشکالی را مطرح کرده بودند که نیاز به قانون دارد،   برداشت ما این است که قانون برنامه به ما گفته که براساس تصمیم مجلس در چارچوب قانون بودجه، کما اینکه ما در سال 1396 هم 2 هزار و 800 میلیارد تومان بر همین اساس این طرح اجرا شده بود. بنابر این اشکال نمایندگان مجلس با توجه به تفسیری که ما از قانون داریم، اشکال درستی نیست و ان شاالله اجرایی خواهد شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار  مهر، در خصوص سفر ظریف به قطر و ارتباط آن با تحولات اخیر در خلیچ فارس و طرح ائتلاف بین‌المللی از سوی آمریکا، گفت: ما به همه کشورهای منطقه در ملاقات‌هایی که صورت می‌گیرد و در پیام‌های مختلف اعلام کردیم که آمادگی مذاکره با تک‌تک کشورهای منطقه برای امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را داریم.

وی افزود: ایران به طور تاریخی خود را مکلف و موظف به تامین امنیت بنگاه‌های اقتصادی و تجاری منطقه می‌داند.  

سخنگوی دولت ادامه داد: پیام ما به همه کشورها این است که اعلام حضور رژیم اسرائیل که خودشان گفتند حضور ما اطلاعاتی است و حضور فیزیکی نیست، فریب است.

ربیعی بیان کرد: معمولاً اسرائیل با اطلاعات فریب به سراغ کشورها می‌رود و بخشی از اختلافات بین کشورها ناشی از همین اطلاعا های فریب است. رژیم اسرائیل همیشه دشمن ایران بوده است.

وی تصریح کرد: در همه این سفرها بحث مهم دوجانبه‌ای وجود دارد که باید استمرار داشته باشد تا جایی که من مطلع هستم مسائل منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.  

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: به طور طبیعی تلاش ما برای عدم حضور بیگانگان در خلیج فارس از موضوعاتی است که ما مطرح می‌کنیم و به همه کشورها هم پیام دوجانبه‌ای برای حفظ امنیت می‌دهیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص اینکه با توجه به نزدیکی به فصل آغاز مدارس اجناس و لوزم تحریر ایرانی و خارجی گران است، برنامه دولت در این خصوص چیست؟ بیان کرد: ارز 4200 تومانی برای دفتر مشق و لوازم تحریر محفوظ بوده است. چنان که اطلاع دارم، قیمت دفتر مشق با ارز 4200 تومانی توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تعیین خواهد شد و قرار بر این شد که درج قیمت بر روی دفترچه صورت گرفته و همچنین اطلاع رسانی هم بشود.

ربیعی عنوان کرد: همچنین کارخانجات و تولیدکنندگان دفاتر دانش آموزش هم مکلف شدند که میزان تولید دفترچه مشق حاصل از کاغذ وارداتی با ارز 4200 تومانی را مشخص کنند و سهمیه نیز در اختیار استان ها قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم نظارت کامل نیز در این خصوص انجام دهیم، به خصوص در مدارس دولتی و مدارس مناطق محروم،   نوشت افزار بتواند با قیمت مناسبت در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد.

سخنگوی دولت در مورد نظر دولت درباره طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی که بار مالی دارد و شورای نگهبان آن را تایید کرد، گفت: دولت موافق تشکیل این وزارت‌خانه نبوده است و نظر خود را هم قبلا به مجلس اعلام کرده است.

ربیعی گفت: تشکیل این وزارتخانه بار مالی خواهد داشت و باعث گسترش تشکیلات اداری می شود، بنابراین آقای حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور موظف شد مکاتبات لازم را برای مسیرهای قانونی ممکن را پپگیری کنند.

وی گفت: به هر حال اگر به تصویب نهایی برسد دولت آن را اجرا خواهد کرد. قطعا بهبود کار و بزرگ شدن اندازه دستگاه ها مصادف با بهبود کار نیست. تشکیل وزارت خانه جدید در شرایط فعلی نمی تواند کمکی کند.

سخنگوی دولت افزود: وزارت بازرگانی به اندازه ای فواید دارد که از دل صمت و جهادکشاورزی این وزارت خانه جدید را تشکیل دهیم اما در جایی مثل میراث فرهنگی و گردشگری دولت این انگیزه را ندارد و معتقد است نمی تواند به حل مشکلات کمک کند.  

ربیعی درباره این که آیا این موضوع به شورای حل اختلاف خواهد رفت گفت: در این باره تصمیم گیری می کنیم ولی این که حتما ارجاع به شورای حل اختلاف دهیم این چنین نیست. آقای امیری پیگیر این موضوع خواهد شد، در موضوع قبل هم شورای حل اختلاف دیدگاه بسیار خوبی را ایفا کردند.

وی گفت: در 2 ماه تابستان به دلیل مرگ و میر، بیماری و وزن کشی مرغ ها مشکل به وجود می آید اما با پیگیری جهاد کشاورزی و قائم مقام وزارت صمت، قیمت مرغ به تعادل خود بازگشت.

سخنگوی دولت ادامه داد: از نظر دولت قیمت مرغ 12900 تومان است و با افزایش تعداد جوجه ریزی ها و واردات تلاش می‌شود قمیت ها به تعادل بازگردد. دیدگاه دولت بازگشت به همان قیمت‌هاست و تعزیرات هم اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

ربیعی گفت: در 2 ماهی که به قیمت مرغ شوک وارد آمد، منطقی وجود داشت و هر سال در گرمای تابستان این احتمال وجود دارد اما برنامه ما در دولت همان مصوبه اعلام شده است که آن را هم دنبال خواهیم کرد.  

وی درپاسخ به سوال دیگری در خصوص برکناری مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور، اظهار داشت: از روزهای اول سازمان های نظارتی اعلام کردند که با توجه به ماده قانونی شرایط احراز پست؛ وی حائز این شرایط نیست.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه دیوان محاسبات به طور صریح این موضوع را اعلام کرد، گفت: در دورانی هم که آقای مرتضوی رئیس سازمان تامین اجتماعی شد، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات این ایراد را به سازگاری مدرک تحصیلی با پست مربوط گرفت و این احتمال همیشه وجود دارد که کسی به پستی منصوب شود و دستگاه های نظارتی اشکال وارد کنند.

ربیعی با تاکید بر اینکه این اشکال از سوی دستگاه نظارتی مطرح شد، افزود: در کمسیون اجتماعی مجلس هم این موضوع مورد چالش و بحث بوده است که آیا مطابق قوانین و مقررات است یا خیر؟ ما نیاز به محیط آرام برای کار داریم و وقتی دستگاه نظارتی موضوعی را اعلام می‌کند برای خود مدیر هم ناآرامی به وجود می آید.  

وی با بیان این که امیدواریم آقای شریعتمداری از وجود وی در جای دیگر استفاده کنند، گفت:‌ ما از همه مدیرانی که دنبال شفافیت هستند و با مفاسد مقابله می کنند حمایت می کنیم.  خواهش می کنم که خوانش ها واقعی باشد و فضایی نباشد که در آن برای تصمیمات درست هم حواشی ایجاد شود.

سخنگوی  دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر این که دولت قصد دارد شرکت بازرگانی دولتی را از وزارت کشاورزی به وزارت صمت منتقل کند و آیا دولت چنین مجوزی را اخذ کرده است، گفت: این بحث در جلسه سران قوا مطرح شد که بخشی نیاز به قانون داشت و بخشی را هم که نیاز مجوز از سران بود، گرفتیم.  

ربیعی با بیان اینکه بخش نقل و انتقالات نیازمند قانون نیست، گفت: بنابراین در هیئت وزیران مصوبه ای تصویب شد که واحد بازرگانی به وزارت صمت انتقال پیدا کند و اگر مجلس مغایرتی احساس کند حتما اعلام خواهد کرد.  

وی افزود: انتقال این واحد بازرگانی به صمت در حقیقت به ما کمک خواهد کرد بتوانیم برای واردات، صادرات و توزیع در زمان لازم هماهنگی و پیوستگی را ایجاد کنیم.  

سخنگوی دولت بیان کرد: در شورای هماهنگی اقتصادی تمرکز اختیارات و وظایف بازرگانی و تنظیم بازار در صمت مورد تاکید قرار گرفت و همانجا هم قرار شد خود دولت مصوباتی که در دولت در این رابطه بوده است را اصلاح کند.

ربیعی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص علت تعویق نشست سران کشورهای ایران روسیه و ‌آذربایجان، گفت: دیروز رئیس جمهور آذربایجان با آقای روحانی تلفنی صحبت کردند. علت این تعویق مسائل فنی بوده و هر سه کشور درباره برگزاری نشست در زمان دیگر به توافق رسیدند.

وی اضافه کرد: این نشست حتما در زمان آتی جلسه تشکیل می‌شود و هیچ امر سیاسی برای تعطیلی این جلسه وجود نداشته و صرفاً مسائل فنی بوده که برای ما هم قابل پذیرش بود و ما هم از این مسائل فنی درک متقابل داشتیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: حتماً در آینده نزدیک این نشست برگزار خواهد شد و نتایج خوبی هم برای کشورهای منطقه در بر خواهد داشت.

ربیعی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص کسری بودجه دولت در سال جاری و شایعاتی مبنی بر این که قرار است این کسری از بخش عمرانی تامین شود، اظهار داشت:‌ همه مطلع هستیم که وقتی فروش نفت با مشکل مواجه شده ما با کسری بودجه مواجه هستیم. همه تلاش ما بر این استوار شده است که کسری بودجه به زندگی روزمره مردم آسیبی وارد نکند.

وی گفت:‌ به عنوان مثال بودجه وزارتخانه‌ها با درصدی تعدیل شد اما برنامه ریزی شده که حقوق و مزایا و همینطور حقوق بازنشستگان بدون کم و کاست پرداخت شود.

سخنگوی دولت افزود:‌ ما برای کسری بودجه دو کار را دنبال کرده ایم؛ یکی کاهش هزینه‌ها که به دستگاه‌ها ابلاغ شده و دوم ایجاد درآمدهای جدید است. برای اینکه این کسری بودجه را جبران کنیم با توجه به کاهشی که شرایط بودجه را همه می دانیم برنامه‌ریزی کرده‌ایم و بودجه آموزش و پرورش، بازنشستگان، بخش درمان و سلامت و نیروهای مسلح حتماً در شرایط کسری به طور کامل پرداخت خواهد شد.

ربیعی اضافه کرد: ما 32 درصد در صندوق ذخیره ارزی داشتیم که  12درصد از آن برداشتیم و در واقع ما پول جدیدی بر نداشتیم  وهمان 12 درصد را برداشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این شرایط دربودجه عمرانی هم تاثیر خواهد گذاشت؟ گفت: به هر حال کسری بودجه به انواع مختلف بودجه تسری پیدا خواهد کرد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اتفاق روز شماره 231

استقبال مردم از کالا برگ الکترونیکی در استان تهران / نوبت سوم فجرانه آغاز شد

دانش‌آموزان دبستان نورایمان شهرستان بهارستان محفل انس با قرآن کریم برپا کردند

برپایی محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در 20 هزار مدرسه کشور

فرماندار شهریار: تعداد 1375 فروشگاه زنجیره ای و خرد در سطح شهرستان شهریار آمادگی ارائه خدمات سومین مرحله طرح فجرانه را دارند

مسئول مشارکتهای مردمی بهزیستی شهریار خبر داد؛ آمادگی بهزیستی شهریار برای دریافت زکات فطره

فرمانده سپاه سیدالشهدا: یکهزار یادواره شهدا در شهرستانهای استان تهران برگزار شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران : افتتاح 4560 واحد نهضت ملی مسکن در اردیبهشت 1403

اتفاق روز شماره 230

زاکانی: حتی یک درخت در پارک قیطریه قطع نخواهد شد

زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود

اتفاق روز شماره 229

زاکانی: سال آینده وضعیت ترافیک پایتخت بهبود خواهد یافت

اتفاق روز شماره 228

سال آینده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به متروی خط6 متصل می شود

فرماندار رباط‌کریم فداکاری و ایثار را از شهدا یاد بگیریم

زاکانی: تهران را از معتاد متجاهر پاک می‌کنیم

پیام تبریک فرماندار شهرستان رباط کریم به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

اتفاق روز شماره 227

رئیس دادگستری شهرستان رباط کریم: دستگاه قضایی در چارچوب قانون از هیچ کمکی برای آبادانی و توسعه شهرستان دریغ نخواهد کرد

اتفاق روز شماره 226

شهردار تهران رای خود را به صندوق انداخت

فرماندار شهریار: معتمدین شهری و نخبگان در دعوت مردم به مشارکت سهیم شوند

برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان و جشن ستارگان در دبستان نورایمان شهرستان بهارستان

اتفاق روز شماره 225

بازرسان و سربازرسان چشم بینا و گوش شنوای فرمانداری ها هستند

رئیس فراری شورای نسیم شهر دستگیر شد

مدیرکل امنیتی استانداری تهران: شرایط برگزاری فرآیند انتخابات در رباط‌کریم مطلوب است

اتفاق روز شماره 224

فرماندار شهریار: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه هدف باید با شیوه های مبتکرانه صورت گیرد

سومین جلسه محاکمه اعضای شورای شهر نسیم شهر برگزار شد

فرماندار شهریار: نمایندگان فرماندار نقش موثری در سلامت انتخابات دارند

جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار گردید

زاکانی: مردم اراده خود را پای صندوق رای به رخ دشمنان خواهند کشید

اتفاق روز شماره 223

حضور پرشور و خانوادگی مردم در 22 بهمن موجب ناکامی دشمن می شود

مردم شهریار با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حماسه آفرینی کنند

حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 11اسفند موجب اقتدار نظام است

بازدید معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران از سه پروژه عظیم شهرداری نسیم شهر

افتتاح طرح های عمرانی شهرستان بهارستان با حضور معاون استاندار تهران

راه اندازی و توسعه کارخانه های تولیدی در دولت‌ موجب رونق اقتصادی در کشور شده‌ است

52 طرح شاخص عمرانی در رباط کریم افتتاح شد

پیکرپاک شهید مدافع حرم سید علی حسینی در نسیم شهر تشییع شد

افتتاح دو پروژه عمرانی در نصیرشهر

افتتاح اورژانس شهرک صنعتی نصیرآباد رباط کریم در دهه فجر

عطر و بوی شهادت در نسیم شهر

توسعه شبکه آب / بهره برداری از مخزن 5هزار متر مکعبی در دهه فجر در شهرستان شهریار

شفافیت و صداقت، اولویت اصلی ستاد انتخابات شهرستان شهریار است

داوطلبان برای امیدآفرینی و مشارکت حداکثری مردم برنامه ریزی نمایند

اقشار کم درآمد درغرب استان تهران صاحب خانه می شوند