آخرین مطالب

200 هزار میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سیاسی

200 هزار میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری در حوزه گردشگری

  بزرگنمایی:
وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در حال انجام است، گفت: این نشان می‌دهد سرمایه گذاران، این حوزه را اقتصادی دیدند.

علی اصغر مونسان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری امروز در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران برنامه‌های خود برای تصدی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را تشریح کرد.

وی با اشاره به طرح مجلس برای تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه، گفت: این ارتقا سبب خواهد شد وزارتخانه در عمل به مأموریت‌های خود موفق‌تر عمل کند. امروز هم در فراکسیون‌های مجلس تلاش کردیم کارنامه‌ای از اقدامات دو سال گذشته ارائه دهیم و برنامه‌های آتی در دو سال آینده تشریح شد.

وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: ساختار جدیدی در وزارتخانه جاری می‌کنیم، علی‌القاعده ساختار جدیدی پیرامون مأموریت‌های جدید باید تدوین کنیم و به مجلس بیاوریم و یک سال فرصت داریم این کار را انجام دهیم به همین جهت اگر نمایندگان اعتماد کنند خواهیم توانست با ساختار ارتقا یافته اقدامات دو ساله گذشته در روند گردشگری کشور را ادامه دهیم.

مونسان ادامه داد: گردشگری خارجی کشور در سال 96، 4 میلیون 700 هزار نفر بود، در سال 97 این رقم به 7 میلیون 800 هزار نفر رسید و در چهارماهه سال جاری نیز 40 درصد رشد داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: 11,8 دهم میلیارد سهم گردشگری جی‌دی‌پی کشور شده که حدود هفت میلیارد بوده و رشد قابل توجه داشتیم. گرشگری کشاورزی و طبیعت گردی را به موضوعات گردشگری اضافه کردیم. قبلا فقط در حوزه گردشگری فرهنگی و تاریخ، توریست داشتیم ولی اکنون بازار بزرگی پیدا کردیم و بنابراین تنوع موضوعات گردشگری از موضوعات اقدام شده بوده است.

وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه سند توسعه گردشگری کشور با همکاری سازمان جهانی گردشگری و یونسکو در حال تدوین است،گفت: کارهای مختلف انجام شده و در کمیسیون های دولت است و امیدواریم در صحن دولت به تصویب برسد تا مسیر آینده گردشگری را مشخص کند. 

مونسان با اشاره به اینکه برنامه‌های ملی را با سازمان جهانی گردشگری جلو می‌بریم،اظهار داشت: موضوع بومگردی‌ها را جلو می‌بریم که موجب توزیع عادلانه تر گردشگری و درآمدزایی در کشور شده و از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری کرده است.

وی  به بخش میراث فرهنگی اشاره کرد و  گفت: سهمیه ثبت جهانی داریم که از حداکثر آن استفاده کردیم.  کار جدیدی که انجام دادیم و ادامه می‌دهیم اینکه قبلا به صورت نقطه‌ای یک بنا را ثبت تاریخی می‌کردیم و سهمیه ما مصرف می‌شد، در سال گذشته محور ساسانی را با 100  کیلومتر به ثبت رساندیم. چند بنای خارجی در آن بود که اگر قرار بود نقطه‌ای ثبت کنیم هشت سال سهمیه ما مصرف می‌شد. بنابراین ثبت زنجیره‌ای را تداوم می‌دهیم.

وزیر پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و ضنایع دستی با تأکید بر اینکه جنگل‌های هیرکانی را ثبت جهانی کردیم واکنون هم پرونده راه‌آهن شمال به جنوب ارسال شده است و بعد از آن کاروانسراها را در برنامه داریم، گفت: تعداد استان‌ها و شهرهای بیشتری در محور ثبت جهانی ما قرار خواهند گرفت.

مونسان با بیان اینکه مشارکت مردم را به میدان میراث فرهنگی آوردیم،گفت: بعد از تحریم درآمد دولت تحت فشار است، یا باید متوقف می‌شدیم و یا باید از سرمایه گذاری خارجی استفاده می کردیم،  حداکثر واگذاری ها وحق بهره برداری ها از بناهای تاریخی واگذار شده و با سرمایه گذاری های مردم که مرمت و احیای بافت‌های تاریخی بوده رسیده ایم.

وی خاطرنشان کرد: طرح تجاری سازی صنایع دستی که از سال 96 شروع شد را همچنان تداوم وارتقا می‌دهیم که روی بسته‌بندی محصولات و برندسازی کار کردیم. پای طراحهای صنعتی را به این میدان باز کردیم تا در کنار هنرمندان سنتی قرار گیرند بنابراین طرح‌ها جدید شده اند و با سلیقه مشتری و بازار منطبق می‌شود.

وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه طبق  مصوبه مجلس جذب نیرو در این وزارتخانه ممنوع شده است،افزود: باید با سبک سازی و چابک سازی به برنامه‌های خود ادامه دهیم.

مونسان با اشاره به اینکه 200 هزار میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در حال انجام است، گفت: این نشان می‌دهد سرمایه گذاران این حوزه را اقتصادی دیدند و فقط در دولت دوازدهم بیش از 4 هزار و 500 موافقت اصولی صادر کردیم بنابراین پشتیبانی‌ها در این زمینه و وام‌هایی که از طریق صندوق توسعه ملی در اختیار سرمایه گذاران بخش گردشگری قرار گرفته حجم سرمایه‌گذاری در این حوزه را افزایش داده است.

وی اضافه کرد: مهمتر از آن خروجی های محرک گردشگری، استارت می‌خورند که تاکنون 206 پروژه مهم گردشگری افتتاح شده است که 28 هتل چهار و پنج ستاره بوده که در نوع خود رکورد است و بیش از 1400 واحد بومگردی به موجودی بومگردی ها اضافه شده بنابراین از مرز 700 واحد بوم‌گردی هم عبور کردیم.

وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در انتهای سال 96 با توجه به ابلاغیه دولت متناسب با رفتار آمریکایی‌ها و خروج از برجام برنامه ریزی کردیم که مقابله کنیم و این اقدام، کاهش گردشگری را درپی نداشته باشد که یکی از اقدام‌ها این بود که بازارهای هدف جدید تعریف کردیم وسعی کردیم آن را روانسازی کردیم مثلا با کشور عمان لغو روادید یکطرفه  کردیم، اخیرا با چین این کار را کردیم، فقط با کشور عمان 4 هزار و 700 گردشگر ورودی داشتیم در سه ماهه که اکنون این میزان به 12 هزار و 400 گردشگر رسیده است.

مونسان خاطرنشان کرد: در بازارهای منطقه ای کار کردیم که این بازارها از صرفاً زیارت به توریست ترکیبی ترکیب شده است. گردشگران در کنار زیارت کار درمان را هم انجام می‌دهند و این ارزآوری زیادی برای کشور داشته است که از ارزآوری کشورهای اروپایی هم فراتر رفته است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

استرداد اتباع غیرمجاز شهرستان رباط‌کریم به کشورشان

نخستین مرکز مهرخانواده در شهریار افتتاح شد

سینما فرهنگ رباط کریم افتتاح شد

کشف لوازم ممنوع از یک خودرو در شهریار

رتبه برتر ستاد برگزاری نماز جمعه بخش گلستان در بین 900 پایگاه نماز جمعه کشور

اتفاق روز شماره 235

اتفاق روز شماره 234

رباط کریم میزبان جشنواره تئاتر استان تهران

اتفاق روز شماره 233

وزیر کشور حکم شهردار نسیم شهر بهارستان را امضا کرد

زنگ سلامت در مدرسه نورایمان شهرستان بهارستان نواخته شد

اتفاق روز شماره 232

اتفاق روز شماره 231

استقبال مردم از کالا برگ الکترونیکی در استان تهران / نوبت سوم فجرانه آغاز شد

دانش‌آموزان دبستان نورایمان شهرستان بهارستان محفل انس با قرآن کریم برپا کردند

برپایی محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در 20 هزار مدرسه کشور

فرماندار شهریار: تعداد 1375 فروشگاه زنجیره ای و خرد در سطح شهرستان شهریار آمادگی ارائه خدمات سومین مرحله طرح فجرانه را دارند

مسئول مشارکتهای مردمی بهزیستی شهریار خبر داد؛ آمادگی بهزیستی شهریار برای دریافت زکات فطره

فرمانده سپاه سیدالشهدا: یکهزار یادواره شهدا در شهرستانهای استان تهران برگزار شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران : افتتاح 4560 واحد نهضت ملی مسکن در اردیبهشت 1403

اتفاق روز شماره 230

زاکانی: حتی یک درخت در پارک قیطریه قطع نخواهد شد

زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود

اتفاق روز شماره 229

زاکانی: سال آینده وضعیت ترافیک پایتخت بهبود خواهد یافت

اتفاق روز شماره 228

سال آینده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به متروی خط6 متصل می شود

فرماندار رباط‌کریم فداکاری و ایثار را از شهدا یاد بگیریم

زاکانی: تهران را از معتاد متجاهر پاک می‌کنیم

پیام تبریک فرماندار شهرستان رباط کریم به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

اتفاق روز شماره 227

رئیس دادگستری شهرستان رباط کریم: دستگاه قضایی در چارچوب قانون از هیچ کمکی برای آبادانی و توسعه شهرستان دریغ نخواهد کرد

اتفاق روز شماره 226

شهردار تهران رای خود را به صندوق انداخت

فرماندار شهریار: معتمدین شهری و نخبگان در دعوت مردم به مشارکت سهیم شوند

برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان و جشن ستارگان در دبستان نورایمان شهرستان بهارستان

اتفاق روز شماره 225

بازرسان و سربازرسان چشم بینا و گوش شنوای فرمانداری ها هستند

رئیس فراری شورای نسیم شهر دستگیر شد

مدیرکل امنیتی استانداری تهران: شرایط برگزاری فرآیند انتخابات در رباط‌کریم مطلوب است

اتفاق روز شماره 224

فرماندار شهریار: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه هدف باید با شیوه های مبتکرانه صورت گیرد

سومین جلسه محاکمه اعضای شورای شهر نسیم شهر برگزار شد

فرماندار شهریار: نمایندگان فرماندار نقش موثری در سلامت انتخابات دارند

جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار گردید

زاکانی: مردم اراده خود را پای صندوق رای به رخ دشمنان خواهند کشید

اتفاق روز شماره 223

حضور پرشور و خانوادگی مردم در 22 بهمن موجب ناکامی دشمن می شود

مردم شهریار با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حماسه آفرینی کنند

حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 11اسفند موجب اقتدار نظام است