آخرین مطالب

مشمولان غیر غایب برای رفتن به اربعین وثیقه نمی خواهند اجتماعی

مشمولان غیر غایب برای رفتن به اربعین وثیقه نمی خواهند

  بزرگنمایی:
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: برای مشمولان غیر غایب که تصمیم دارند برای اربعین به عراق مسافرت کنند، تسهیلات خروج از کشور در نظر گرفته ایم.

سردار تقی مهری، صبح سه شنبه در نشست خبری، اظهار داشت: اولین حضور جوانان برای پذیرش مسئولیت پذیری و مشارکت در عرصه‌های مهم دفاعی، نظامی، امنیتی و اجتماعی، خدمت سربازی است.

وی افزود: یکی از ارکان مهم، توان دفاعی و نظامی آن کشور است. در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سرباز نقش مهمی در توان دفاعی، امنیتی، انتظامی و اجتماعی دارد. نیروهای مسلح ما مفتخرند از وجود نیروهای جوان مسئولیت پذیر در قالب سربازان برای دفاع از تمامیت ارضی کشور و استقلال ایران اسلامی برای برقراری امنیت تلاش می‌کنند و این یک فرصت مغتنمی است برای افرادی که در عرصه دفاع می‌خواهند خدمت کنند.

سردار مهری تصریح کرد: کسب مهارت‌های جمعی، شیوه زندگی دسته جمعی در سربازی برای جوانان مطرح می‌شود. بنابراین تقویت روحیه ایثار و کمک به دیگران از مزایای خدمت سربازی است. در دوران مقدس سربازی، سربازان، نظم پذیری، فرمان پذیری و مشارکت در صحنه‌های اجتماعی که امسال در سیل، زلزله و دیگر بلایا شاهد آن بودید را می‌آموزند.

وی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در نیروهای مسلح از وجود سربازان بهتر استفاده کنیم. البته ستاد کل نیروهای مسلح برنامه‌های بسیار خوبی را برای جوانان در حین خدمت سربازی دارد. به عنوان مثال با تشکیل قرارگاه مهارت آموزی سعی در آموزش سربازان دارند. این قرارگاه با همکاری دولت و ستاد کل نیروهای مسلح راه اندازی شده است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: قرار است در برنامه ششم محقق شود که هر فردی به خدمت مقدس سربازی می‌آید، یک مهارت را در زمینه‌های مختلف به انتخاب خود فرا بگیرد و بعد از دوران سربازی، تسهیلات مناسبی که از سوی دولت در اختیار سربازانی که در دوره‌های مهارت آموزی شرکت کرده اند، اختصاص بدهند.

سردار مهری تصریح کرد: در قوانین کشورمان خدمت مقدس سربازی 30 سال است. دو سال ضرورت، 8 سال دوره احتیاط و دو تا 10 سال دوره ذخیره است. بنابراین برنامه‌های متعددی را می‌توانیم برای سربازان پیش بینی کنیم.

وی یادآور شد: برای مشمولان غیرغایبی که در ایران تصمیم به شرکت در مراسم اربعین حسینی را دارند، سازمان وظیفه عمومی با هماهنگی لازم تسهیلات خروج را برای زائران محترم در نظر گرفته است. امسال تمامی دانش آموزان، دانش جویان، طلاب که قصد سفر به عتبات عالیات را برای اربعین سال 98 دارند، می‌توانند بدون سپردن وثیقه از کشور خارج شوند. حتی افرادی که برگ اعزام به خدمت گرفته اند هم می‌توانند به دفاتر خدمات الکترونیک پلیس، برگه‌های اعزام خود را ثبت کنند و از تاریخ 7 مهر سال جاری تا 10 آبان سال جاری می‌توانند در سامانه پلیس ورود و ثبت نام کنند و مجوز خروج از کشور را توسط سازمان وظیفه عمومی دریافت کنند و گذرنامه بگیرند و بدون وثیقه در این مراسم شرکت کنند.

سردار مهری گفت: بنابراین این تسهیلات برای زائران حسینی فراهم شده تا افراد بتوانند به راحتی در این مراسم شرکت کنند. موضوع بعدی در رابطه با افرادی است که در سال جاری متقاضی کنکور بودندو قبول شدند. تا مهرماه سال جاری این افراد مهلت انتخاب رشته دارند که به ادامه تحصیل خود بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: کلیه فرزندان ایثارگران تا پایان شهریور فرصت دارند تا از این تسهیلات (کسر خدمت سربازی) استفاده کنند. این افراد باید تا پایان شهریورماه سوابق ایثارگری والدین شأن را در سامانه ثبت کنند و افرادی که مشمول غایب بودند تا 12 فروردین امسال و در سامانه پلیس +10 این موضوع را ثبت کردند، می‌توانند همچنان از این خدمات استفاده کنند. برابر قانون افرادی که والدین شأن 30 ماه ایثارگری داشته باشند یا 25 درصد جانبازی و یا 24 ماه سابقه اسارت داشته باشند، یکی از فرزندانشان می‌تواند معافیت از خدمت سربازی را دریافت کند. بنابراین تا پایان شهریور این افراد باید برای دریافت این تسهیلات اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهار داشت: افرادی که می‌خواهند از سوابق ایثارگری برای کسر خدمتشان استفاده کنند سامانه برایشان باز است ولی شرطی که دارد این است که فرد حتماً 18 سال تمام باشد و به سن مشمولیت رسیده باشد.

وی با اشاره به معافیت افرادی که رتبه‌های اول تا سوم المپیک، مسابقه‌های جهانی و آسیایی را کسب می‌کنند، افزود: این افراد با معرفی وزارت ورزش و جوانان به سازمان وظیفه عمومی می‌توانند از انجام دوره خدمت سربازی معاف شوند و همچنین مقام اول تا سوم مسابقات جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند. همچنین مقام‌های اول تا سوم در پاراالمپیک جهانی می‌توانند یا خودشان و یا یکی از فرزندانشان را معاف کنند.

سردار مهری تصریح کرد: جشنواره ورزشی سربازان نیروهای مسلح در سال 98 برگزار می‌شود که میزبان و برگزار کننده این مسابقات، سازمان وظیفه عمومی است. این جشنواره با هدف توسعه امر ورزش در بین سربازان برگزار می‌شود. این مسابقات قرار است از اول مهرماه در 13 رشته برگزار شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا خاطرنشان کرد: ثبت نام افرادی که مشمول جریمه خدمت سربازی هستند یعنی افرادی که بیش از 8 سال غایب بودند به پایان رسیده است. این افراد با پرداخت جریمه می‌توانستند کارت معافیت خود را دریافت کنند. البته امسال این طرح پایان یافته و منتفی شده است؛ بیش از 580 هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و 460 هزار نفر نیز جریمه خود را پرداخت کرده اند و حدود 100 هزار نفر نیز تاکنون اقدامی نکرده اند.

وی ادامه داد: افرادی که از این طرح استفاده کرده اند و حدود 50 قسط خود را پرداخت کرده اند می‌توانند در مراسم اربعین حسینی بدون وثیقه شرکت کنند.

سردار مهری گفت: سربازان مشمول خدمت از طریق فرماندهان می‌توانند برای سفر اربعین مراجعه کنند البته هر یگان سقفی را تعیین کرده است.

وی اضافه کرد: باید مدافع حقوق سربازان باشم. حقوق فعلی سربازان ناچیز است؛ بر اساس قانون حداقل 60 درصد و 90 درصد حقوق پایور را باید پرداخت کنند که خیلی پایین است و از مسئولان مرتبط می‌خواهیم توجه ویژه ای به حقوق سربازان داشته باشند چون مجاهدان فی سبیل الله هستند.

سردار مهری از افرادی که سرباز فراری هستند، خواست تا به یگان خود مراجعه کنند و گفت: سازمان قضائی نیروهای مسلح تخفیف خوبی تعیین کرده است.

وی ادامه داد: کسانی که مشمول غایب باشند، شناسایی و از خدمات محروم می‌شوند. همچنین تمام دستگاه‌های خصوصی و دولتی حق بکارگیری مشمولان غایب را ندارند و مجازات برای این دسته از افراد تعیین می‌شود.

سردار مهری افزود: برای سربازانی که در مناطق محروم خدمت می‌کنند، آئین نامه‌ای موجود است که طبق آن مدت سربازی آنها کمتر از سایرین است؛ همه باید 21 ماه خدمت کنند اما گذران خدمت در مناطق مرزی 18 ماه و مناطق محروم 19 ماه است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

استرداد اتباع غیرمجاز شهرستان رباط‌کریم به کشورشان

نخستین مرکز مهرخانواده در شهریار افتتاح شد

سینما فرهنگ رباط کریم افتتاح شد

کشف لوازم ممنوع از یک خودرو در شهریار

رتبه برتر ستاد برگزاری نماز جمعه بخش گلستان در بین 900 پایگاه نماز جمعه کشور

اتفاق روز شماره 235

اتفاق روز شماره 234

رباط کریم میزبان جشنواره تئاتر استان تهران

اتفاق روز شماره 233

وزیر کشور حکم شهردار نسیم شهر بهارستان را امضا کرد

زنگ سلامت در مدرسه نورایمان شهرستان بهارستان نواخته شد

اتفاق روز شماره 232

اتفاق روز شماره 231

استقبال مردم از کالا برگ الکترونیکی در استان تهران / نوبت سوم فجرانه آغاز شد

دانش‌آموزان دبستان نورایمان شهرستان بهارستان محفل انس با قرآن کریم برپا کردند

برپایی محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در 20 هزار مدرسه کشور

فرماندار شهریار: تعداد 1375 فروشگاه زنجیره ای و خرد در سطح شهرستان شهریار آمادگی ارائه خدمات سومین مرحله طرح فجرانه را دارند

مسئول مشارکتهای مردمی بهزیستی شهریار خبر داد؛ آمادگی بهزیستی شهریار برای دریافت زکات فطره

فرمانده سپاه سیدالشهدا: یکهزار یادواره شهدا در شهرستانهای استان تهران برگزار شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران : افتتاح 4560 واحد نهضت ملی مسکن در اردیبهشت 1403

اتفاق روز شماره 230

زاکانی: حتی یک درخت در پارک قیطریه قطع نخواهد شد

زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود

اتفاق روز شماره 229

زاکانی: سال آینده وضعیت ترافیک پایتخت بهبود خواهد یافت

اتفاق روز شماره 228

سال آینده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به متروی خط6 متصل می شود

فرماندار رباط‌کریم فداکاری و ایثار را از شهدا یاد بگیریم

زاکانی: تهران را از معتاد متجاهر پاک می‌کنیم

پیام تبریک فرماندار شهرستان رباط کریم به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

اتفاق روز شماره 227

رئیس دادگستری شهرستان رباط کریم: دستگاه قضایی در چارچوب قانون از هیچ کمکی برای آبادانی و توسعه شهرستان دریغ نخواهد کرد

اتفاق روز شماره 226

شهردار تهران رای خود را به صندوق انداخت

فرماندار شهریار: معتمدین شهری و نخبگان در دعوت مردم به مشارکت سهیم شوند

برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان و جشن ستارگان در دبستان نورایمان شهرستان بهارستان

اتفاق روز شماره 225

بازرسان و سربازرسان چشم بینا و گوش شنوای فرمانداری ها هستند

رئیس فراری شورای نسیم شهر دستگیر شد

مدیرکل امنیتی استانداری تهران: شرایط برگزاری فرآیند انتخابات در رباط‌کریم مطلوب است

اتفاق روز شماره 224

فرماندار شهریار: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه هدف باید با شیوه های مبتکرانه صورت گیرد

سومین جلسه محاکمه اعضای شورای شهر نسیم شهر برگزار شد

فرماندار شهریار: نمایندگان فرماندار نقش موثری در سلامت انتخابات دارند

جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار گردید

زاکانی: مردم اراده خود را پای صندوق رای به رخ دشمنان خواهند کشید

اتفاق روز شماره 223

حضور پرشور و خانوادگی مردم در 22 بهمن موجب ناکامی دشمن می شود

مردم شهریار با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حماسه آفرینی کنند

حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 11اسفند موجب اقتدار نظام است