آخرین مطالب

تلاش می‌کنیم از سال آینده بودجه جاری از نفت جدا شود سیاسی

تلاش می‌کنیم از سال آینده بودجه جاری از نفت جدا شود

  بزرگنمایی:
سخنگوی دولت گفت: تلاش دولت بر این است که از سال آینده بودجه جاری از نفت جدا شود.

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری که ظهر امروز(دوشنبه) برگزار شد، با تبریک روز ناشنوایان و همچنین گرامی‌داشت روز آتش‌نشان، اظهار داشت: سفر ریاست جمهوری و هیئت ایرانی به آمریکا در صدر توجه مردم بود و نقطه عطفی در سیاست خارجی ایران خواهد بود. 

در سفر رئیس جمهور به نیویورک با سران 15 کشور دیدارهایی صورت گرفت

وی با اشاره به کار شکنی‌های آمریکا در روند سفر هیئت ایرانی برای شرکت مجمع عمومی سازمان ملل افزود: آنها کارشکنی‌های بسیاری در روند سفر هیئت ایرانی به وجود آوردند اما برخلاف تلاش آنها محل اقامت رئیس‌جمهور ما محل رفت و آمد سران کشورهای مختلف شد، در این سفر با سران 15 کشور دیدارهایی صورت گرفت.

ربیعی گفت: دولت آمریکا به دلایل روشنی مایل به حضور هیئت ایرانی در نیوریک نبود اما با همه این تلاش ها این سفر صورت گرفت و دستاورد های بسیاری داشت. اولین دستاورد سفر رئیس‌جمهور به نیویورک، شکسته شدن فضای روانی و اتهامات علیه ایران بود.

طرح ایران، امنیت در خلیج فارس را درون زا می‌بیند

وی دستاورد دوم سفر رئیس جمهور را ارائه طرح صلح و دوستی از سوی ایران دانست و گفت: این طرح امنیت در خلیج فارس را درون‌زا می‌بیند و هیچ کشوری را برای حضور در این ائتلاف کنار نمی‌گذارد، ضمن اینکه، این طرح علیه هیچ کشوری نیست و به جای رویکرد سلبی، رویکرد ایجابی دارد. اکنون هیچ کشوری نمی‌تواند این طرح را نادیده بگیرد و از امروز آماده مذاکرات جدی‌تر در مورد این طرح هستیم.
 
سخنگوی دولت با اشاره به بیانیه ضد ایرانی سه کشور اروپایی درباره ادعای نقش ایران در حمله به آرامکو، گفت: صدور غیر مسئولانه بیانیه سه کشور اروپایی با هدف تحت فشار روانی قرار دادن ایران در مذاکرات بود، حال آنکه روحانی به مرکز توجه این جلسه تبدیل شد. با اصرار و پیگیری رئیس جمهور روشن شد که هیچ مدرکی در خصوص ارتباط ایران با حملات به آرامکو وجود ندارد و سه کشور اروپایی هم حاضر نبودند مسئولیت بیانیه را بر عهده بگیرند.

وی با اشاره به تلاش امریکایی ها برای مذاکره با ایران گفت: سران امریکا اشتیاق نشان می دهند اما باید بی‌اعتمادی ما به خود را که پس از خروجشان از برجام تشدید شده را برطرف کنند؛ اما چنین چیزی در رفتار آمریکا دیده نمی شود.

در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، رئیس جمهور آمادگی مذاکره با 1+5 را در نیویورک داشت

ربیعی با بیان اینکه روحانی آمادگی داشت که با برداشته شدن همه تحریم ها در همان نیویورک با سران 1+5 گفتگو کند، تصریح کرد: ترامپ با نگه داشتن تحریم ها نشان داد عزمی در این زمینه ندارد. مسئولیت عدم شکل گیری گفتگو در نیویورک مستقیما با آمریکاست، اما هر چند که آنان جرات حرکت به سوی اقدام درست را نداشتند، ولی نشان داده اند که متوجه واقعیت های ایران شده اند و فهمیده اند که تحریم ها اثری بر ایران ندارد.

وی در ادامه با اشاره به دیدار های رییس جمهور کشورمان با سران کشور های اروپایی گفت: رئیس‌جمهور در این دیدارها به طرف اروپایی گوشزد کرد خروج آمریکا از برجام نمی‌تواند توجیه‌گر ناتوانی آنها در عمل به تعهداتشان باشد.

سخنگویی دولت ادامه داد: تحریم‌ها علیه ایران شکلی از تروریسم است و هیچ کشوری حاضر نخواهد بود با تروریست‌هایی که در حال برنامه‌ریزی برای ترور هستند، مذاکره کند.

تغییر رفتار آمریکا در نتیجه مقاومت فعالانه ملت ایران بود

وی در ادامه تاکید کرد: ما به دیپلماسی و راه حل نهایی نزدیک بودیم و آمریکا مانع آن شد و مسئولیت شکست آن بر عهده آمریکا است. هر چند ترامپ جرأت انجام کار درست را ندارد  و اما ظاهرا به پذیریش واقعیت‌های ایران نزدیک شده است. تغییر رفتار آمریکا در نتیجه مقاومت فعالانه ملت ایران بود.

ربیعی وابستگی اروپا به آمریکا را مشکل خود آنها دانست و گفت: رئیس جمهور این سوال را از آنها پرسیدند که آیا آنها زمان امضای تعهد می‌دانستند این بندها منوط به تایید آمریکا است. ما مسیر خودمان را ادامه می‌دهیم و امیدواریم آمریکا هم به تعقل برسد.

سخنگوی دولت درباره اینکه آیا امیدی به اروپایی‌ها در زمینه برجام وجود دارد گفت: این مربوط به خود اروپایی هاست و فکر می کنیم که ما مطابق بحثی که مطرح کرده بودیم روند خود را ادامه می دهیم و امیدواریم به زمانی برسیم که هم آمریکا تعقل کند هم اروپایی ها به تعهدات خود عمل کنند.

نرخ خرید تضمینی گندم 2200 تومان در نظر گرفته شد

وی در بخش دیگر از سخنان خود درباره نرخ تضمینی خرید گندم نیز گفت: بنابر مصوبه شورای اقتصاد، نرخ خرید تضمینی گندم 2200 تومان در نظر گرفته شد و متناسب با سایر تورم ها و مسائل اقتصادی کشور چنین رقمی مشخص شد و امیدواریم که کشاورزان ما هم بتوانند منتفع شوند.

برخی کشورها از سوی عربستان برای روحانی پیام آوردند

ربیعی در  خصوص آینده روابط ایران با عربستان، گفت: ما از ابتدا خواهان پایان جنگ در یمن و تجاوز عربستان بودیم و الان هم خواهان آتش بس و استقرار صلح در یمن هستیم. اشکال تا کنون از خود عربستان بوده است و این هم درست است که برخی کشورها پیام هایی از سوی عربستان برای روحانی آوردند اما این باید در عمل هم دیده شود و تجاوزات آنان به یمن قطع شود. اگر عربستان واقعا به دنبال تغییر رفتارش باشد، صرف نظر از قسمت اول سخنانی که امروز مطرح کردند، ما از بخش دوم استقبال می‌کنیم.

وی در ادامه درباره طرح بیشتر در برابر بیشتر که از سوی روحانی در نیویورک مطرح شد، گفت: برخلاف آنچه مطرح می شود ، هیچ چیزی مانند توان موشکی در این طرح نیست یا در این طرح به دنبال قطع کمک به کشورهایی که به ما دست نیاز دراز کرده اند وجود ندارد. این طرح در چارچوب برجام است و بیشتر درباره سرعت بخشیدن به انجام تعهدات برجامی از سوی دو طرف است نه چیزی بیش از این.

سخنگوی دولت در خصوص مسایل مطرح شده درباره خنده های رییس جمهور و علت این خنده ها در دیدار با نخست وزیر انگلیس، گفت: این خنده ها علامت نشاط و برتری و تسلیم نشدن در برابر فشارهاست که اتفاقا از سوی برخی تندروهای آمریکایی هم مطرح شد. از سوی دیگر برخی در داخل از این خنده ها انتقاد کردند، به هر حال ظاهرا هر کاری آقای روحانی انجام دهد مورد انتقاد برخی قرار می‌گیرد، اگر ایشان اخم می کرد هم باز عده‌ای معترض می شدند ولی موضوع واقعا خیلی پیش پاافتاده تر از این حرف‌هاست و جای این همه بحث ندارد.

سخنگوی دولت در باره لغو مصوبه دولت برای تعیین مکان برای تجمعات مردمی اظهار داشت: من هم این موضوع را شنیده‌ام ولی هنوز فرصت نکرده‌ام ببینم طرف شاکی نهاد بوده یا فرد خاصی.

ربیعی تاکید کرد: دولت مطلوب خود را از سوی معاونت حقوقی پیگیری خواهد کرد ولی ما باید تجمعات را به رسمیت بشناسیم. باید کارگران یا سایر اقشار بتوانند اعتراضات خود را نشان دهند.

سخنگوی دولت گفت: اگر می‌خواهیم جامعه ایرانی جامعه متعادلی باشد، باید فرصت اعتراضات مردمی را به رسمیت بشناسیم ولی در حال حاضر از جزئیات موضوع اطلاع چندانی ندارم.

تلاش می کنیم از سال آینده بودجه جاری از نفت جدا شود

سخنگوی دولت با بیان اینکه تلاش دولت بر این است که از سال آینده بودجه جاری از نفت جدا شود، گفت: اصلاح بودجه و اصلاح ساختار اقتصادی در حال پیگیری است و یکی از تصمیمات دیگر دو ساله شدن بودجه خواهد بود.

ربیعی در خصوص این که تحلیل دولت ایران از وضعیت نامزدهای انتخابات آمریکا چیست و چقدر احتمال می‌دهید ترامپ انتخاب شود، گفت: یک بار هم گفتیم ساکن خانه پوشالی برای ما فرقی نمی‌کند چه کسانی باشند. همانطور که ما تحلیلی درباره آنان نداریم آن‌ها نباید داشته باشند.

وی ادامه داد: ما در داخل آماده هر شرایطی هستیم و قطعا دیپلماسی فعال خود ادامه خواهیم داد.

ربیعی در خصوص رویکرد دولت در مورد ثبت سامانه اموال مسولین و اینکه تعدادی از وزرا هنوز در این سامانه لیست اموال را ثبت نکرده اند گفت: قبلا سامانه نبود، کتبی این لیست را می خواستند.

وی ادامه داد: فکر نمی کنم وزیری باشد که لیست اموال خود را نداده باشد چون همان یک ماه اول نامه آمد و من هم که وزیر بودم این کار را انجام دادم. الان نمی دانم مشمول هستم یا خیر اما الان هم آمادگی دارم که اموال خود را اعلام کنم، دیده ام برخی وزرا کوچکترین تغییر را می دهند.

ربیعی تاکید کرد: طرح بسیار خوبی است اگر کسی ثبت نکرده شما برای ما بفرستید.

وی در بخش دیگر از سخنان خود درباره ارائه آمار تورم به سازمان‌های بین‌المللی گفت: بنابر مصوبه دولت و قانون، مرکز آمار ایران مسئول رسمی ارائه آمار است. این آمار باید مورد قضاوت و تحلیل قرار گیرد. این سازمان وظیفه دارد آمارها را به سازمان‌های بین المللی ارائه کند.

ربیعی با رد احتمال حمایت دولت از اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس تاکید کرد: قطعا دولت انتخاباتی پرشور را مدنظر دارد. برای دیپلماسی فعال به انتخاباتی پرشور نیاز داریم و این نیاز امروز بیش از هر زمان دیگری است.

وی ادامه داد: انتخابات یکی از محل‌هایی است که باعث ایجاد انسجام داخلی می‌شود و می توانیم با آن انسجام داخلی خودمان را  به رخ کسانی بکشیم که می‌گویند اینها دولت ایرانی‌ها نیستند.

انتخابات پرشور و مشارکت بالا مدنظر دولت است

وی افزود: توصیه دولت این است که بگذاریم زمینه حضور همه افراد و گروه‌هایی که می‌خواهند در چارچوب قانون اساسی فعالیت کنند، فراهم شود و بگذاریم صدای مردم شنیده شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: رهبری هر رای را حق‌الناس دانستند و نظر دولت نیز همین است و از آراء مواظبت خواهد کرد، بنابراین این قبیل توصیه‌ها را بهتر است به نهادهای دیگر انجام دهید تا بگذارند انتخابات پرشور برگزار شود.

وی در ادامه تصریح کرد: انتخابات پرشور و و مشارکت بالا مدنظر دولت است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

سخنگوی دولت افزود: در این باره باید عرض کنم که کارگزاران و مدیران دولت تعهد اخلاقی دینی و قانونی دارند و رای مردم را یک امانت می‌دانند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اتفاق روز شماره 229

اتفاق روز شماره 228

سال آینده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به متروی خط6 متصل می شود

فرماندار رباط‌کریم فداکاری و ایثار را از شهدا یاد بگیریم

پیام تبریک فرماندار شهرستان رباط کریم به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

اتفاق روز شماره 227

رئیس دادگستری شهرستان رباط کریم: دستگاه قضایی در چارچوب قانون از هیچ کمکی برای آبادانی و توسعه شهرستان دریغ نخواهد کرد

اتفاق روز شماره 226

فرماندار شهریار: معتمدین شهری و نخبگان در دعوت مردم به مشارکت سهیم شوند

برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان و جشن ستارگان در دبستان نورایمان شهرستان بهارستان

اتفاق روز شماره 225

بازرسان و سربازرسان چشم بینا و گوش شنوای فرمانداری ها هستند

رئیس فراری شورای نسیم شهر دستگیر شد

مدیرکل امنیتی استانداری تهران: شرایط برگزاری فرآیند انتخابات در رباط‌کریم مطلوب است

اتفاق روز شماره 224

فرماندار شهریار: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه هدف باید با شیوه های مبتکرانه صورت گیرد

سومین جلسه محاکمه اعضای شورای شهر نسیم شهر برگزار شد

فرماندار شهریار: نمایندگان فرماندار نقش موثری در سلامت انتخابات دارند

جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار گردید

اتفاق روز شماره 223

حضور پرشور و خانوادگی مردم در 22 بهمن موجب ناکامی دشمن می شود

مردم شهریار با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حماسه آفرینی کنند

حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 11اسفند موجب اقتدار نظام است

بازدید معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران از سه پروژه عظیم شهرداری نسیم شهر

افتتاح طرح های عمرانی شهرستان بهارستان با حضور معاون استاندار تهران

راه اندازی و توسعه کارخانه های تولیدی در دولت‌ موجب رونق اقتصادی در کشور شده‌ است

52 طرح شاخص عمرانی در رباط کریم افتتاح شد

پیکرپاک شهید مدافع حرم سید علی حسینی در نسیم شهر تشییع شد

افتتاح دو پروژه عمرانی در نصیرشهر

افتتاح اورژانس شهرک صنعتی نصیرآباد رباط کریم در دهه فجر

عطر و بوی شهادت در نسیم شهر

توسعه شبکه آب / بهره برداری از مخزن 5هزار متر مکعبی در دهه فجر در شهرستان شهریار

شفافیت و صداقت، اولویت اصلی ستاد انتخابات شهرستان شهریار است

داوطلبان برای امیدآفرینی و مشارکت حداکثری مردم برنامه ریزی نمایند

اقشار کم درآمد درغرب استان تهران صاحب خانه می شوند

شهرستان شهریار نقش بسزایی در تامین زنجیره غذایی کشور دارد

وزیر ورزش :400 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرحهای ورزشی کشور نیاز است

اتفاق روز شماره 222

شهرداری نسیم شهر با دست پُر به استقبال دهه فجر می‌رود

استاندار تهران: توجه به مسائل فرهنگی موجب سرمایه‌گذاری اجتماعی می‌شود

افتتاح کارخانه پروفارم، عصر جدیدی در کیفیت و بسته‌بندی محصولات پروتئینی

تقویت ریل باس موجب ارتقای حمل و نقل عمومی می شود

تداوم در اجرای طرح ضربتی جمع آوری اتباع غیرمجاز در استان تهران

79 پروژه در شهرستان رباط کریم در ایام اله دهه فجر افتتاح می شود

شهریار با افتتاح 141پروژه عمرانی به استقبال جشن‌های دهه فجر می رود

38 پروژه در شهرستان بهارستان در دهه فجر افتتاح می شود

استاندار تهران: در دهه فجر 1600 پروژه در استان به بهره برداری می‌رسد

فرمانده سپاه شهرستان بهارستان: برگزاری 320 برنامه محله محور در ایام‌الله دهه فجر

وزیر ورزش: معاونت همگانی برای ما اهمیت زیادی دارد

فخاری: کارخانه‌های رباط کریم قابلیت خوبی برای عرضه در بازارهای داخلی و بین المللی دارند