آخرین مطالب

حجت السلام حاج محمد قیاسی مرادی

رئیس دادگستری شهرستان بهارستان ، بادست اندازان به حقوق مردم وبیت المال بدون هیچ اغماضی برخورد می شود اجتماعی

رئیس دادگستری شهرستان بهارستان ، بادست اندازان به حقوق مردم وبیت المال بدون هیچ اغماضی برخورد می شود

  بزرگنمایی:
به گزارش خبرنگار اتفاق روز:رئیس دادگستری شهرستان بهارستان باتشریح اهم فعالیتها و عملکرد دستگاه قضایی شهرستان بهارستان و تشریح اهداف و برنامه های آتیه دادگستری ​شهرستان در زمینه های کاهش زمان اطاله دادرسی ،تسریع در روندرسیدگی به دعاوی مردم ، اجرای برنامه های پیشگیرانه در راستای کاهش و کنترل جرائم و آسیبهای اجتماعی ​طلاق و.... حوزهای دیگر پرداخت

رئیس دادگستری شهرستان بهارستان تنها رئیسی است علاوه بر اینکه یک روز هفته ملاقات عمومی دارد روزهای عادی نیز مردم می توانند براحتی ملاقات کنند. و روز خاصی برای ملاقات عمومی ندارد اگر جلسه ایی نداشته باشد همه شهروندان هر روز که مراجعه نمایند می توانند مشکلات پرونده خود را به اطلاع وی برسانند تا مرتفع گردد . وماهم هم ضمن تشکر از قضات با انگیزه وعادل مصاحبه ای را با رئیس دادگستری شهرستان بهارستان حجت السلام حاج محمد قیاسی مرادی انجام دادیم.

به گزارش خبرنگار اتفاق روز:رئیس دادگستری شهرستان بهارستان باتشریح اهم فعالیتها و عملکرد دستگاه قضایی شهرستان بهارستان و تشریح اهداف و برنامه های آتیه دادگستری  شهرستان در زمینه های کاهش زمان اطاله دادرسی ،تسریع در روندرسیدگی به دعاوی مردم ، اجرای برنامه های پیشگیرانه در راستای کاهش و کنترل جرائم و آسیبهای اجتماعی  طلاق و.... حوزهای دیگر پرداخت. و گفتگوی خود را با سخنانی از مقام معظم رهبری شروع کرد که  تکلیف اصلى قوّه ى قضاییه ، عبارت از اقامه ى قسط و عدل است.این ، در حرکت و دعوت انبیا، شاید اصلیترین امر مربوط به زندگى مردم باشد. حالا آن مسایل معنوى و تعالى روحى و امثال اینها، به جاى خود محفوظ است ودر عین حال ، آنچه که مربوط به اداره ى زندگى مردم مى شود، هیچ چیزى به قدر عدل و قسط - نه در قرآن و نه در حدیث - مورد توجه قرار نگرفته است بنابراین ، قوّه ى قضاییه به معناى واقعى ، مرجع و ملجاء و پناهگاه همه مردم است. ودر این بین از همکاران قضایی خود هم تشکر می کنم که کنار مردم  با توجه به سختی ها و مشقتی  که دارند خدمت صادقانه را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

حجت السلام حاج محمد قیاسی مرادی افزود: روند رسیدگی در دادگستری شهرستان بهارستان کاهش زمان رسیدگی پروندها  واجرا وکنترل جرایم در شهرستان با قوانین بازدارنده است.

وی با اشاره به آمار بالای  پروند های حقوقی و خانواده بیان داشت،  عمده مسائل مرتبط با پروندهای طلاق‌ها، اعتیاد ، فقر اقتصادی ، بیکاری، مشکلات فضای مجازی، عدم وفاداری و غیره بوده است. در واقع می توان گفت که نه تنها در بخش پرونده های مرتبط با طلاق و دعاوی خانوادگی در وضعیت خوبی نیستیم .فقر اقتصادی وفرهنگی  باعث بزهکاریهای در جامعه می شود واین  عوامل باعث پاشیدن بنیان خانوادها می گردد که می طلبد مسئولین در بعد فرهنگی به این مسائل نگاه ویژه داشته باشند.

 وی تصریح کرد،در دادگاهای  خانواده با پرونده های روبه رو هستیم  که بعد از 40 و 50 سال زندگی با توجه به فقر و اعتیاد  و فشار وعدم تامین زندگی  همچنین تورم منجر به طلاق  می گردد .

رئیس دادگستری شهرستان بهارستان در خصوص سن ازدواج و رشد بلوغ  وتبعات منفی ازدواج کودکان در شهرستان  افزود: ازدواج در مفاهیم و مباحث دینی، اقدام بسیار خوب ارزشمند ومقدسی است که بر آن تاکید فراوانی شده واز بسیاری مشکلات فرد می کاهد ، اما به طور حتم این ازدواج در مبانی شرعی و قانونی دارای یکسری حد و مرزها و مقرراتی است. و 70 درصد طلاق‌های توافقی مربوط به ازدواج در سن پایین است،  خیلی از این افراد پس از مراجعه در دادگاه‌ها خواستار طلاق هستند و اعلام می‌کنند که به دلیل اینکه در سن کم ازدواج کرده‌اند، هیچ نوع آگاهی از ازدواج نداشتند. واز نظر قانونی ازدواج برای دختران 13 سال و برای پسران 15  سال ممنوع بوده و اگر دفتر ثبتی ازدواج در این سنین را ثبت کند تخلف کرده و طبق قانون با آنها برخورد می‌شود. و در قوانین وضع شده کشور اگر کسی بخواهد کمتر از سن 18 سال ازدواج کند باید به دادگاه مراجعه کرده و گواهی رشد بگیرد.

حجت السلام حاج محمد قیاسی مرادی در خصوص تحکیم بنیان خانواده گفت: خانوادها باید فرزندان خودرا کنترل کنند الان ازدواجهایی هستند که به مدت 5 سال فرزندان باهمدیگر دوستی به دور از چشم خانواده داشتند وهیچ مشکلی با هم دیگه ندارند ولی بعد از ازدواج زندگی آنها به دوسال هم نمی کشد بس خانواده باید در کنترل فرزندان دقت کنند و فرزند سالاری را کناربگذارند نسل های امروزی با نسلهای قدیم تفاوت دارد در گذشته حرف شنوی از بزرگتر بود. ولی متاسفانه الان نه ودر کنار آن مسایل آزادی بیشتر  فرزندان  وعدم تامین مایحتاج انها در زندگی باعث پاشیدگی خانوادهاهم میشود.

وی سیاست قوه قضاییه در سال رونق تولید  ، تولید و اشتغال ملی ،حمایت از بخش خصوصی و افزایش تولید و سرمایه گذاری با هدف افزایش اشتغال پایدار دانست وگفت ، دولت باید به منظور رونق دهی اوضاع اقتصادی – ایجاد اشتغال و دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی پایدار باید مشکل کمبود منابع سرمایه گزاری را برطرف نماید .تا معضل بیکاریها حل شود اگر ایمن معضل حل شود بزهکاری هم در جامعه کم می شود  ورسالت همه مسئولان شهرستان هم تلاش در رفع موانع تولید و ایجاد شغل است، در شهرستان بهارستان همه مسئولان علاوه بر تلاش در رفع موانع تولید و ایجاد شغل،فرصت های سرمایه گذاری را تبیین نمایند.

لذا ما برای رفع مشکل بیکاری جوانان و برای اشتغال آنان باید سیاست افزایش تولید و سرمایه گذاری با محوریت بخش خصوصی را مورد حمایت قرار دهیم . وهمچنین ما وظیفه داریم که فضای امنی را برای امنیت اقتصادی مردم و سرمایه گذاران وکارگران مهیا کنیم . و دراین رابطه هستند از زیانده شدن شرکتها به دلیل عدم حمایت از آنها وهمچنین قرارداد ها بدون حمایت وپشت وانه از کارگران ،که یک ساله بسته میشود وکارگر همیشه در استرس از دست دادن شغل است دراین خصوص همه مسئولان نظام و استفاده از همه ظرفیت های نظام در تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی قدم بردارند.

وی در ادامه در مورد دستگیری های اخیر کارمندان ادارات و شوراها درشهرستان گفت .اگر ما می خواهیم محیط سالم برای رشد فضایل اخلاقی داشته باشیم ، یاید یک محیط سالم اداری ایجاد کنیم و به مردم خدمت کنیم هر رابطه‌ای که ارتباطات ناسالم را فراهم کند، باید ریشه کن کنیم  . باید نسبت به موارد تخلف برخورد لازم صورت گیرد وبا کسانی از خط مردم و انقلاب جدا می شوند و راه فساد را پیش می برند به طور قاطع برخورد می کنیم ودر این خصوص دستگیریهای که در شهر گلستان و نسیم شهر انجام شد یک عده ازاین افراد محکوم شده اند و تعدادی پروند هم در دست بررسی است و اگر جرم آنها ثابت شود بطور قطع در دستگاه عدالت برخورد جدی خواهد شد.اوهمچنین در مورد تخلفات ساخت و ساز غیر مجاز درشهرستان گفت این ساخت سازهای غیر مجاز هم به مسئولین شهری بر می گردد واین مسئولین بودند که راتخلف را باز می گذاشتند  ودر گذشته فیش هایی که صادر می شد بصورت طبقه به طبقه بود  وراه را برای تخلف سازند باز می گذاشت ولی الان جلوی ساخت بیشتر از 4 طبقه گرفته شده واگر تخلف صورت گیرد با رای کمسیون تخریب می شود.

رئیس دادگستری شهرستان بهارستان سخن پایانی خویش را با تمجید از مردم شهرستان بهارستان ادامه داد وگفتمردم شهرستان قانونمدار هستند و ظرفیت تابعیت از قانون را دارنداز این لحاظ واقعا احساس خوبی دارم و افتخار می کنم. اگر عمری باقی باشد خادم این مردم باشم .ومدت 23 سال است در شهرستان بهارستان کار قضاوت را انجاام می دهم ودر این  مدت حضور بنده در شهرستان بهارستان با پروند های زیادی مواجه بودم و هدف بنده هم در این مدت قضاوت ورسیدگی عادلانه به تمامی پرونده ها بوده چون در این مدت من هم در کنار این مردم بودم و زندگی کردم بهترین و فهیم ترین مردم در شهرستان بهارستان ساکن هستند وخدماتی که در این شهرستان به مردم ارایه می شود در شان این مردم نیست مسئولین باید در کنار مردم باشند وقدر این مردمان خوب را بدانند. وآخریک هشدار هم به فرصت طلبان می دهم چون یک عده دنبال این هستند در جهت رسیدن به مقاصد خود جو شهرستان را بهم بزنند مردم مطمئن باشند که قاطعانه  با آنها برخورد می کنیم وعدالت را هیچ موقع فراموش نمی کنیم .


نظرات شما

admin-magz

جواد مرتضی زاد علافی

متاسفانه در دادگستری شهرستان بهارستان وضعیت مطلوبی ندارد

۱۴۰۱/۱۲/۱۳

admin-magz

عباسعلی شیخی

چهارسال دنبال ۸میلیون تامین خواسته دویدم ۵۰میلیون خرج کردم حالا طرف محکوم شده واریز کرده به حساب دادگستری امور مالی دادگستری بهارستان به حساب من واریز نمیکنه این ۹میلیونم دوبار ازتبریز بیام تهران خرج راهم میشه آینه عدالت شما من به ستوه آمده‌ام

۱۴۰۱/۰۸/۰۸

admin-magz

عباسعلی شیخی

سلام آقای قیاسی ۲۰روزه تامین خاسته من به حساب دادگستری واریز شده کارمندان امور مالی به حساب من واریز نمی کنند وقتی هم زنگ میزنم تحدیدمیکنند

۱۴۰۱/۰۸/۰۸

admin-magz

مصطفی پناهی

سلام من میخواهم رییس دادگستری نسیم شهرراببینم نمیتوانم یک نفرهست هی مزاحم من میشود وبازدن تهمت وافطراوتهدیداینجانب به مرگ باماشین واسید وتهدیدتجاوز به ناموس اینجانب تهدیدبه مرگ بااسلحه وگزارش کلانتری ۲باروشکایت اینجانب از۱۷دوازده ۱۴۰۰باترس لرز زندگی کردن ومدام تهدیدایشان پرونده وی درکلانتری نسیم شهردرحال خاک خوردن است من ازریس دادگستری بهارستان درخواست عاجزانه دارم مشکل اینجانب روحل کنند

۱۴۰۱/۰۱/۱۲

admin-magz

صابر شیری

بنده دنبال حصر ورراث هستم استشادیه هم گرفتم واز الکترونیک غذایی هم رفته ارسال کرده دو سری از دفتر ریاست دادگستری شهرستان بهارستان رد کردند چرا برای اینکه هرکس سرجای خودش نیست فقط دنبال پول هستند به کار مردم رسیدگی نمی کنند

۱۴۰۰/۰۶/۰۶

admin-magz

سلام من این دیدگاه رو ندارم که ایشون درست قضاوت رو انجام دادن چون ۷سال پیش پرونده ایی داشتم که حتی اجازه صحبت ندادن درصورتی که اگه به صحبتهای من فقط کوچیک گوش میدادن زندگی من جور دیگه ایی میشد حالا من خودم شدم یه حقوق خوان وفارق التحصیل رشته حقوق وامیدوارم هرچه سریعتر ایشون رو در دادگاه ملاقات کنم بگم باید گوش ندادن به صحبت من اونم اندک چه بلای سر زندگی من آوردن 😔

۱۴۰۰/۰۲/۲۴

admin-magz

h

طلاق در کشور به مرز بحران رسید چرا متولیان هیچ فکری نمی کنند

۱۳۹۸/۰۷/۱۳

admin-magz

حسین

سلام آقای قیاسی یکی از قضات با تجربه و مردمی شهر است وانشااله همیشه موفق باشد وبا فساد مبارزه کند

۱۳۹۸/۰۷/۱۳

admin-magz

M.nnn

بسیارعالی

۱۳۹۸/۰۷/۰۹

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اتفاق روز شماره 229

اتفاق روز شماره 228

سال آینده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به متروی خط6 متصل می شود

فرماندار رباط‌کریم فداکاری و ایثار را از شهدا یاد بگیریم

پیام تبریک فرماندار شهرستان رباط کریم به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

اتفاق روز شماره 227

رئیس دادگستری شهرستان رباط کریم: دستگاه قضایی در چارچوب قانون از هیچ کمکی برای آبادانی و توسعه شهرستان دریغ نخواهد کرد

اتفاق روز شماره 226

فرماندار شهریار: معتمدین شهری و نخبگان در دعوت مردم به مشارکت سهیم شوند

برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان و جشن ستارگان در دبستان نورایمان شهرستان بهارستان

اتفاق روز شماره 225

بازرسان و سربازرسان چشم بینا و گوش شنوای فرمانداری ها هستند

رئیس فراری شورای نسیم شهر دستگیر شد

مدیرکل امنیتی استانداری تهران: شرایط برگزاری فرآیند انتخابات در رباط‌کریم مطلوب است

اتفاق روز شماره 224

فرماندار شهریار: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه هدف باید با شیوه های مبتکرانه صورت گیرد

سومین جلسه محاکمه اعضای شورای شهر نسیم شهر برگزار شد

فرماندار شهریار: نمایندگان فرماندار نقش موثری در سلامت انتخابات دارند

جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار گردید

اتفاق روز شماره 223

حضور پرشور و خانوادگی مردم در 22 بهمن موجب ناکامی دشمن می شود

مردم شهریار با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حماسه آفرینی کنند

حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 11اسفند موجب اقتدار نظام است

بازدید معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران از سه پروژه عظیم شهرداری نسیم شهر

افتتاح طرح های عمرانی شهرستان بهارستان با حضور معاون استاندار تهران

راه اندازی و توسعه کارخانه های تولیدی در دولت‌ موجب رونق اقتصادی در کشور شده‌ است

52 طرح شاخص عمرانی در رباط کریم افتتاح شد

پیکرپاک شهید مدافع حرم سید علی حسینی در نسیم شهر تشییع شد

افتتاح دو پروژه عمرانی در نصیرشهر

افتتاح اورژانس شهرک صنعتی نصیرآباد رباط کریم در دهه فجر

عطر و بوی شهادت در نسیم شهر

توسعه شبکه آب / بهره برداری از مخزن 5هزار متر مکعبی در دهه فجر در شهرستان شهریار

شفافیت و صداقت، اولویت اصلی ستاد انتخابات شهرستان شهریار است

داوطلبان برای امیدآفرینی و مشارکت حداکثری مردم برنامه ریزی نمایند

اقشار کم درآمد درغرب استان تهران صاحب خانه می شوند

شهرستان شهریار نقش بسزایی در تامین زنجیره غذایی کشور دارد

وزیر ورزش :400 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرحهای ورزشی کشور نیاز است

اتفاق روز شماره 222

شهرداری نسیم شهر با دست پُر به استقبال دهه فجر می‌رود

استاندار تهران: توجه به مسائل فرهنگی موجب سرمایه‌گذاری اجتماعی می‌شود

افتتاح کارخانه پروفارم، عصر جدیدی در کیفیت و بسته‌بندی محصولات پروتئینی

تقویت ریل باس موجب ارتقای حمل و نقل عمومی می شود

تداوم در اجرای طرح ضربتی جمع آوری اتباع غیرمجاز در استان تهران

79 پروژه در شهرستان رباط کریم در ایام اله دهه فجر افتتاح می شود

شهریار با افتتاح 141پروژه عمرانی به استقبال جشن‌های دهه فجر می رود

38 پروژه در شهرستان بهارستان در دهه فجر افتتاح می شود

استاندار تهران: در دهه فجر 1600 پروژه در استان به بهره برداری می‌رسد

فرمانده سپاه شهرستان بهارستان: برگزاری 320 برنامه محله محور در ایام‌الله دهه فجر

وزیر ورزش: معاونت همگانی برای ما اهمیت زیادی دارد

فخاری: کارخانه‌های رباط کریم قابلیت خوبی برای عرضه در بازارهای داخلی و بین المللی دارند