آخرین مطالب

ایران در جنگ 5 لایه آمریکا پیروز شده است سیاسی

ایران در جنگ 5 لایه آمریکا پیروز شده است

  بزرگنمایی:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه آمریکا جنگ پنج لایه ای را بر ضدمان آغاز کرده است گفت: تا کنون در این جنگ پیروز شده ایم.

سردار غلامرضا جلالی در گفتگو با بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: دشمن با ترکیب مولفه های قدرت خود، تهدیدهای هیبریدی را بر ضد کشورمان ایجاد و با فشار حداکثری در حوزه سیاسی، اقتصادی، امنیتی، سایبری و نظامی تلاش کرده به ما ضربه بزند اما در مقابل این تهدیدها پیروز شده ایم. 

وی گفت: در حوزه سایبر، دشمن با عملیات شناختی و کار با محتوا بر اذهان مردم و هدایت آن در شبکه های اجتماعی خارج پایه تلاش کرد کشور را به آشوب بکشاند البته نسبت به این تاکتیک دشمن در سال 96 غافلگیر شدیم اما در ادامه با آن مقابله و آن را خنثی کردیم . 

سردار جلالی افزود: در تهدید نظامی دشمن می داند توان مقابله یا ماجراجویی نظامی را ندارد بنابراین برای از دست ندادن دستاوردهای خود در شبکه های اجتماعی مجبور است نمایشی از لشکر کشی مانند جا به جایی چند ناو یا هواپیما انجام دهد اما نمی خواهد وارد جنگ شود.
               
وی گفت: نیروهای مسلح کشورمان آمادگی کامل دارند و با اراده نظامی جمهوری اسلامی ایران به دشمنان اجازه داده نمی شود تعرضی به زمین، دریا یا فضای کشور داشته باشند و بر این اساس ، هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی ها سرنگون شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: آنها می خواستند عملیاتی را برای حفظ پرستیژ خود انجام دهند اما اراده نظامی ایران این اجازه را به آنها نداد.

سردار جلالی با بیان اینکه 120 رزمایش سایبری در حوزه های گوناگون انجام داده ایم گفت: به گفته مقامات آمریکایی، آنها حملاتی در فضای سایبر انجام دادند اما این حملات در تور دفاعی ما قرار گرفت و از بین رفت و آمریکایی ها نیز به آن اعتراف کردند.

وی افزود: آنها در حوزه سیاسی تلاش هایی را انجام می دهند زیرا می دانند اگر جمهوری اسلامی ایران گام چهارم خود را در برابر بدعهدهای طرف های برجام انجام دهد دیگر تعهد مهمی برای ایران در برجام باقی نمی ماند.

سردار جلالی در پاسخ به اظهاراتی مبنی بر استفاده هکرهای روسی از فضای سایبر ایران برای حمله به دیگر کشورها گفت: اینها داستان سرایی، ادعاهای سیاسی و دروغ است و اعتباری ندارد.

وی افزود: حتی با امکانات امروز دنیا نیز نمی توان منشأ هکرها را شناسایی کرد و هر هکری می تواند با نفوذ به آی پی یک رایانه در کشور دیگری به وسیله آن رایانه به حملات سایبری دست بزند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: دفاع سایبری شامل دفاع از یک نیروگاه یا یک مرکز نظامی، دفاع از شرکت های بزرگ مانند توانیر یا گاز، دفاع در سطح ملی و ایجاد پیمان های دفاعی سایبری در عرصه بین المللی می شود.

سردار جلالی افزود: آمریکایی ها آغاز کننده پیمان های دفاعی سایبری هستند و اکنون ضروری است که ما نیز با کشورهای همسو مانند چین و روسیه پیمان دفاع سایبری منعقد کنیم.

وی گفت: در این زمینه بحث هایی در وزارت امور خارجه و دفاع کشورمان مطرح شده است و وزارت امور خارجه آنها را پیگیری می کند.

سردار جلالی افزود: آمریکایی ها اگر در فضای سایبر 100 درصد توان آفندی داشته باشند 300 درصد آسیب پذیری دارند و این موضوع به وضعیت اتصال زیرساخت های کشورها به فضای سایبر بستگی دارد.

وی گفت: آمریکایی ها خیال می کردند می توانند با یک حمله سایبری نطنز را نابود کنند اما در فضای برخورد با حملات سایبری آمریکایی ها مقامات این کشور اعلام کردند آن چه که از واکنش جمهوری اسلامی ایران به آمریکا آسیب رسانده است 100 برابر آسیبی است که آمریکایی ها توانسته اند به ما وارد کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل شبکه های اجتماعی را چاقوی دو لبه دانست و افزود: این شبکه ها سلاح برابری برای دو طرف هستند.

سردار جلالی گفت: جمهوری اسلامی ایران مورد تهدید قرار دارد و شبکه های اجتماعی خارج پایه در کشورمان از ظرفیت های قابل استفاده برای دشمن هستند.

وی افزود: همین تحرکاتی که اکنون در عراق و لبنان ناشی از شبکه های اجتماعی غیربومی در این کشورهاست می تواند عملیات شناختی روی مردم آنها انجام دهد و این مردم را بر ضد کشورشان سازماندهی و تحریک کند.

سردار جلالی گفت: اگر قرار باشد ما به عنوان کشوری که تهدید می شویم و تهدیدها به دلیل وجود شبکه های اجتماعی می تواند جنس مردم محوری داشته باشد و این شبکه های اجتماعی نیز خارج پایه باشند در واقع مردم خود را در اختیار دشمن قرار داده ایم که هر زمان که بخواهند می توانند با این ظرفیت علیه ما استفاده کنند.

وی با بیان اینکه واژه جنگ شبکه های اجتماعی را ابتدا آمریکایی ها مطرح کردند افزود: شبکه های اجتماعی پدیده جدیدی است و بر این اساس برداشت ها از این فضا در کشورمان متفاوت است.

سردار جلالی گفت: یکی از اهداف تشکیل شورای عالی فضای مجازی این بود که این شورا برداشت یکسانی از شبکه های اجتماعی ارائه دهد اما در این شورا نیز برداشت ها در این زمینه متفاوت است.

وی افزود: وجود شبکه ملی اطلاعات و شبکه های اجتماعی درون پایه از نظر امنیتی برای کشور ضروری است اما وزارت ارتباطات می گوید برای ایجاد فضای مجازی ملی وظیفه مشخصی برای این وزارتخانه در قانون تعریف نشده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: همین فرصتی که به پیام رسان تلگرام داده شد تا به سطح کنونی برسد به شبکه های پیام رسان داخلی داده نشد و از همان ابتدا انتظار عملکرد کنونی تلگرام را از آنها داشتیم.

سردار جلالی افزود: حمایت از شبکه های داخلی اکنون به آرامی به پیش می رود.

وی اضافه کرد: امسال ششمین نمایشگاه تولیدات بومی تجهیزات فضای سایبر برگزار می شود و در این جهت از تولیدات بومی حمایت و آنها را کنترل کرده و در برخی سازمان های حیاتی به کار گرفته ایم.

سردار جلالی گفت: اکنون پنج اسکادای داخلی داریم که یکی از آنها را در شبکه گازرسانی استفاده کرده ایم اما نسبت به اسکادا فهم واحدی از شبکه های اجتماعی وجود ندارد.

وی افزود: در ساخت ضد بدافزارها با خارجی ها کامل رقابت می کنیم و استفاده از ضد بدافزارهای بومی برای دستگاه های حیاتی کشور الزامی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: حدود 200 محصول ایرانی در حوزه سایبر ازجمله سوئیچ، روتر و دستگاه های حوزه امنیتی تولید کرده ایم و اگر دولت حمایت کند این محصولات بهتر از نمونه های خارجی تولید می شود زیرا بخش علمی کشور توان خود را نشان داده است.

سردار جلالی افزود: برای اینکه سیستم تلفن همراه امن تولید انبوه شود به حمایت نیاز داریم و می توانیم این سیستم را در شش ماه آینده به تولید صنعتی برسانیم.

وی گفت: از دو سال گذشته نماینده سازمان پدافند غیرعامل در شورای عالی شهرسازی حضور دارد و تلاش می کنیم بخش های آسیب پذیر در تصویب طرح های شهرسازی در نظر گرفته و حذف شود.

سردار جلالی افزود: در طرح ملی مسکن سند پدافند غیرعامل شهری را با هویت هوشمند سازی شهرها پیگیری کرده ایم و یکی از اهداف این سند؛ خارج کردن مراکز پرخطر از شهرهاست.

وی گفت: دستگاه های ضروری نیز که باید در شهر بمانند مانند تصفیه خانه های آب، گاز کلر آنها با گاز اُزُن جایگزین می شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: این دستگاه ها باید حاشیه پرخطر خود را مدیریت کنند.

سردار جلالی گفت: در بخش سایبر در بسیاری از موارد در لبه های فناوری دنیا قرار داریم و درباره حمله های سایبری بدافزارهای پرخطر در یک و نیم سال گذشته مورد جدی وجود نداشته است.

وی افزود: موضوع جدی ای در حوزه تهدید زیستی در یک سال اخیر اتفاق نیفتاده است و برعکس در این مدت آمار نشان می دهد ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان کاهش جدی حدود 80 درصدی داشته است.

سردار جلالی گفت: این اتفاق؛ منطقه ای و به دلیل رعایت نکات بهداشتی است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اتفاق روز شماره 229

اتفاق روز شماره 228

سال آینده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به متروی خط6 متصل می شود

فرماندار رباط‌کریم فداکاری و ایثار را از شهدا یاد بگیریم

پیام تبریک فرماندار شهرستان رباط کریم به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

اتفاق روز شماره 227

رئیس دادگستری شهرستان رباط کریم: دستگاه قضایی در چارچوب قانون از هیچ کمکی برای آبادانی و توسعه شهرستان دریغ نخواهد کرد

اتفاق روز شماره 226

فرماندار شهریار: معتمدین شهری و نخبگان در دعوت مردم به مشارکت سهیم شوند

برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان و جشن ستارگان در دبستان نورایمان شهرستان بهارستان

اتفاق روز شماره 225

بازرسان و سربازرسان چشم بینا و گوش شنوای فرمانداری ها هستند

رئیس فراری شورای نسیم شهر دستگیر شد

مدیرکل امنیتی استانداری تهران: شرایط برگزاری فرآیند انتخابات در رباط‌کریم مطلوب است

اتفاق روز شماره 224

فرماندار شهریار: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه هدف باید با شیوه های مبتکرانه صورت گیرد

سومین جلسه محاکمه اعضای شورای شهر نسیم شهر برگزار شد

فرماندار شهریار: نمایندگان فرماندار نقش موثری در سلامت انتخابات دارند

جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار گردید

اتفاق روز شماره 223

حضور پرشور و خانوادگی مردم در 22 بهمن موجب ناکامی دشمن می شود

مردم شهریار با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حماسه آفرینی کنند

حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 11اسفند موجب اقتدار نظام است

بازدید معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران از سه پروژه عظیم شهرداری نسیم شهر

افتتاح طرح های عمرانی شهرستان بهارستان با حضور معاون استاندار تهران

راه اندازی و توسعه کارخانه های تولیدی در دولت‌ موجب رونق اقتصادی در کشور شده‌ است

52 طرح شاخص عمرانی در رباط کریم افتتاح شد

پیکرپاک شهید مدافع حرم سید علی حسینی در نسیم شهر تشییع شد

افتتاح دو پروژه عمرانی در نصیرشهر

افتتاح اورژانس شهرک صنعتی نصیرآباد رباط کریم در دهه فجر

عطر و بوی شهادت در نسیم شهر

توسعه شبکه آب / بهره برداری از مخزن 5هزار متر مکعبی در دهه فجر در شهرستان شهریار

شفافیت و صداقت، اولویت اصلی ستاد انتخابات شهرستان شهریار است

داوطلبان برای امیدآفرینی و مشارکت حداکثری مردم برنامه ریزی نمایند

اقشار کم درآمد درغرب استان تهران صاحب خانه می شوند

شهرستان شهریار نقش بسزایی در تامین زنجیره غذایی کشور دارد

وزیر ورزش :400 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرحهای ورزشی کشور نیاز است

اتفاق روز شماره 222

شهرداری نسیم شهر با دست پُر به استقبال دهه فجر می‌رود

استاندار تهران: توجه به مسائل فرهنگی موجب سرمایه‌گذاری اجتماعی می‌شود

افتتاح کارخانه پروفارم، عصر جدیدی در کیفیت و بسته‌بندی محصولات پروتئینی

تقویت ریل باس موجب ارتقای حمل و نقل عمومی می شود

تداوم در اجرای طرح ضربتی جمع آوری اتباع غیرمجاز در استان تهران

79 پروژه در شهرستان رباط کریم در ایام اله دهه فجر افتتاح می شود

شهریار با افتتاح 141پروژه عمرانی به استقبال جشن‌های دهه فجر می رود

38 پروژه در شهرستان بهارستان در دهه فجر افتتاح می شود

استاندار تهران: در دهه فجر 1600 پروژه در استان به بهره برداری می‌رسد

فرمانده سپاه شهرستان بهارستان: برگزاری 320 برنامه محله محور در ایام‌الله دهه فجر

وزیر ورزش: معاونت همگانی برای ما اهمیت زیادی دارد

فخاری: کارخانه‌های رباط کریم قابلیت خوبی برای عرضه در بازارهای داخلی و بین المللی دارند