آخرین مطالب

پایگاه آمریکا برای اولین باربعد از جنگ جهانی دوم موردهدف قرارگرفت سیاسی

پایگاه آمریکا برای اولین باربعد از جنگ جهانی دوم موردهدف قرارگرفت

  بزرگنمایی:
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: پایگاه مهم آمریکایی برای اولین‌بار در تاریخ و پس از جنگ جهانی دوم مورد اصابت قرار گرفت.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هدف قرار دادن پایگاه نظامی آمریکا اظهار داشت: مجدداً شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم. ایشان یک شخصیت بین‌المللی و بزرگ برای محور مقاومت بود. آمریکایی‌ها در یک اقدام تروریستی و جنایتکارانه، این شهید عزیز را که منادی صلح و امنیت برای منطقه بود، با یک تصور غلط به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند اگر ایشان به شهادت برسد، می‌توانند در منطقه تفرقه ایجاد کنند و به مردم ایران و عراق بگویند که ما کاری را کردیم تا مشکل شما حل شود اما مردم عراق و ایران یک حرکت به‌یادماندنی و بی‌نظیر در مقابل این سردار دلاور و قهرمان بزرگ مبارزه با تروریسم انجام دادند و پیامی را برای آمریکایی‌ها داشتند که تا تاریخ، تاریخ است، ما رشادت‌های سردار قاسم سلیمانی را فراموش نخواهیم کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: از همان ابتدا این موضوع مطرح شد که می‌بایست ملت ایران و نیروهای مسلح انتقام خون این شهید عزیز را بگیرند. در پیام رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا نیز «انتقام سخت» آمد. با توجه به توانایی‌هایی که نیروهای مسلح دارند و البته اراده محکم و قاطعی که برای انتقام در جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح وجود داشت، بحمدالله این وعده صادق شب گذشته با شلیک ده‌ها موشک تحقق یافت.

امیر حاتمی تصریح کرد: در این عملیات از موشک‌های بومی و کوتاه‌برد ساخت جمهوری اسلامی ایران به دلیل فاصله‌ای که این اهداف با ما داشتند، استفاده شد. همچنین یک پایگاه مهم آمریکایی که خود آنها گفتند برای این پایگاه هزینه‌های زیادی انجام داده‌اند، برای اولین‌بار در تاریخ و پس از جنگ جهانی دوم مورد اصابت قرار گرفت؛ من این پیروزی بزرگ را به ملت عزیز و نیروهای مسلح تبریک عرض می‌کنم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: امیدواریم این اقدام سپاه، درسی به یاد ماندنی برای آمریکا باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص تلفات این اقدام تلافی‌جویانه سپاه پاسداران گفت: باید فرصت داشته باشیم تا تلفات را بررسی کنیم. طبیعتاً آنها با توجه به خواست مستمر ملت ایران بخصوص در روز تشییع جنازه سپهبد شهید سلیمانی می‌دانستند که این انتقام اتفاق خواهد افتاد و آمادگی‌هایی را کسب کرده بودند البته آمادگی آنها منجر به این نشد که بتوانند جلوی اصابت موشک‌ها را بگیرند اما حتماً تمهیداتی را برای جلوگیری از تلفات انجام داده بودند.

امیر حاتمی ادامه داد: اقدام بعدی قاعدتاً متناسب با کاری خواهد بود که آمریکایی‌ها انجام خواهند داد اما ملت ایران یک خواسته بزرگ‌تر دارد که این خواسته حتماً استمرار پیدا خواهد کرد و آن بیرون راندن وجود نحس آمریکا از این منطقه است. آمریکایی‌ها همواره برای ملت‌ها جز جنگ و بدبختی، ترور و جنایت، چیزی به ارمغان نخواهند داشت.

وی افزود: شهید سلیمانی یک شخصیت بین‌المللی مقاومت است. ایشان درواقع سرمایه متعلق به همه رزمندگان مقاومت بود و حتماً محور مقاومت موضوعاتی را در این خصوص دنبال خواهد کرد اما آن چیزی که متعلق به ما بود؛ انتقام سخت را گرفتیم. کار بعدی حتماً متناسب با اقدامی است که آنها انجام می‌دهند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خطاب به همپیمانان آمریکا در منطقه گفت: آمریکا یک جنایت انجام داده و رئیس‌جمهور آمریکا و دولت این کشور را تبدیل به دولت تروریسم کرده است. او دستور یک ترور را در مورد یک مقام نظامیِ رسمی جمهوری اسلامی ایران و در یک کشور دیگری که سردار سلیمانی در آنجا میهمان بود، داده است و آمریکایی‌ها میهمان و میزبان را با هم ترور کردند.

امیر حاتمی اظهار داشت: من به این کشورها توصیه کردم که اگر در مقابل این جنایت و اقدام تروریستی آمریکا سکوت کنند یا تائیدآمیز سخن بگویند، مطمئن باشید که این‌گونه اقدامات جنایتکارانه آمریکا گسترش خواهد یافت.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها باید بدانند که کارهای تروریستی آنها مورد تائید نیست و کشورها در خصوص این اقدام تروریستی آمریکا مسئولیت دارند و اگر به مسئولیت تاریخی خودشان عمل نکنند، حتماً از آثار و تبعات بسیار منفی این موضوع در امان نخواهند ماند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص حمایت برخی کشورها از اقدام تروریستی آمریکا گفت: برخی کشورها متأسفانه به دلیل شرایطی که دارند، سیاست کاسه‌لیسی را دنبال می‌کنند. من فکر می‌کنم واکنش‌های آنها به این اقدام جنایتکارانه آمریکا در چارچوب همین سیاست قابل تعبیر است. برخی از کشورها هیچ‌گاه نتوانسته‌اند تصمیم درستی بگیرند.

امیر حاتمی بیان کرد: ملت ما این‌گونه اقدامات و اقداماتی که برخی کشورهای اروپایی در دوران جنگ تحمیلی در حمایت از صدام ملعون انجام دادند، در ذهن خود دارند.

وی تأکید کرد: تخلیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق، یک مصوبه قانونی مجلس عراق است. قاعدتاً اجرای آن نیز با دولت و ملت عراق است اما ضرر وجود منحوس و شرم آمیز آنها در منطقه برای همه ملت‌ها است و خروج آنها از منطقه، خواسته و مطالبه عمومی است که من فکر می‌کنم این مطالبه محقق خواهد شد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

استرداد اتباع غیرمجاز شهرستان رباط‌کریم به کشورشان

نخستین مرکز مهرخانواده در شهریار افتتاح شد

سینما فرهنگ رباط کریم افتتاح شد

کشف لوازم ممنوع از یک خودرو در شهریار

رتبه برتر ستاد برگزاری نماز جمعه بخش گلستان در بین 900 پایگاه نماز جمعه کشور

اتفاق روز شماره 235

اتفاق روز شماره 234

رباط کریم میزبان جشنواره تئاتر استان تهران

اتفاق روز شماره 233

وزیر کشور حکم شهردار نسیم شهر بهارستان را امضا کرد

زنگ سلامت در مدرسه نورایمان شهرستان بهارستان نواخته شد

اتفاق روز شماره 232

اتفاق روز شماره 231

استقبال مردم از کالا برگ الکترونیکی در استان تهران / نوبت سوم فجرانه آغاز شد

دانش‌آموزان دبستان نورایمان شهرستان بهارستان محفل انس با قرآن کریم برپا کردند

برپایی محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در 20 هزار مدرسه کشور

فرماندار شهریار: تعداد 1375 فروشگاه زنجیره ای و خرد در سطح شهرستان شهریار آمادگی ارائه خدمات سومین مرحله طرح فجرانه را دارند

مسئول مشارکتهای مردمی بهزیستی شهریار خبر داد؛ آمادگی بهزیستی شهریار برای دریافت زکات فطره

فرمانده سپاه سیدالشهدا: یکهزار یادواره شهدا در شهرستانهای استان تهران برگزار شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران : افتتاح 4560 واحد نهضت ملی مسکن در اردیبهشت 1403

اتفاق روز شماره 230

زاکانی: حتی یک درخت در پارک قیطریه قطع نخواهد شد

زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود

اتفاق روز شماره 229

زاکانی: سال آینده وضعیت ترافیک پایتخت بهبود خواهد یافت

اتفاق روز شماره 228

سال آینده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به متروی خط6 متصل می شود

فرماندار رباط‌کریم فداکاری و ایثار را از شهدا یاد بگیریم

زاکانی: تهران را از معتاد متجاهر پاک می‌کنیم

پیام تبریک فرماندار شهرستان رباط کریم به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

اتفاق روز شماره 227

رئیس دادگستری شهرستان رباط کریم: دستگاه قضایی در چارچوب قانون از هیچ کمکی برای آبادانی و توسعه شهرستان دریغ نخواهد کرد

اتفاق روز شماره 226

شهردار تهران رای خود را به صندوق انداخت

فرماندار شهریار: معتمدین شهری و نخبگان در دعوت مردم به مشارکت سهیم شوند

برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان و جشن ستارگان در دبستان نورایمان شهرستان بهارستان

اتفاق روز شماره 225

بازرسان و سربازرسان چشم بینا و گوش شنوای فرمانداری ها هستند

رئیس فراری شورای نسیم شهر دستگیر شد

مدیرکل امنیتی استانداری تهران: شرایط برگزاری فرآیند انتخابات در رباط‌کریم مطلوب است

اتفاق روز شماره 224

فرماندار شهریار: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه هدف باید با شیوه های مبتکرانه صورت گیرد

سومین جلسه محاکمه اعضای شورای شهر نسیم شهر برگزار شد

فرماندار شهریار: نمایندگان فرماندار نقش موثری در سلامت انتخابات دارند

جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار گردید

زاکانی: مردم اراده خود را پای صندوق رای به رخ دشمنان خواهند کشید

اتفاق روز شماره 223

حضور پرشور و خانوادگی مردم در 22 بهمن موجب ناکامی دشمن می شود

مردم شهریار با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حماسه آفرینی کنند

حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 11اسفند موجب اقتدار نظام است