آخرین مطالب

افزایش قابل توجه بودجه فرهنگی تهران اجتماعی

افزایش قابل توجه بودجه فرهنگی تهران

  بزرگنمایی:
معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا گفت: بودجه فرهنگی اجتماعی شهر تهران افزایش قابل قبولی داشته و تلاش شده پروژه‌های قابل توجهی از جمله ایجاد دو گرمخانه مجهز و ... در آن پیش‌بینی شود.

حامد مظاهریان در نشست خبری که ظهر امروز در معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران با موضوع «تبیین لایحه بودجه سال 99 برگزار شد»، گفت: از نظر بودجه، بهمن و اسفند هم در کشور و هم شهرداری بسیار شلوغ است و ما امسال با احتساب متمم که هفته گذشته به تصویب نهایی شورا رسید، دو بودجه را به شورا ارسال کردیم.

وی با بیان اینکه در تدوین بودجه 99 ما تغییر نگاه داشته‌ایم، گفت: این تغییر نگاه به واسطه مشارکت جوامع محلی محقق می‌شود که شورایاری‌ها مهم‌ترین رکن تحقق آن است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران افزود: ما در شهرداری تهران و شورای شهر به این توافق رسیده‌ایم که از پروژه‌های بزرگ به‌سمت پروژه‌های درون محلات بازگردیم تا به واسطه آن مشارکت محلی و توجه به شاخص‌های زیست محیطی را مد نظر قرار دهیم.

مظاهریان تصریح کرد: در بودجه سال 99 تلاش کردیم تا بتوانیم به نیازهای محله پاسخگو باشیم که این موضوع نیازمند ایجاد دیالوگ در سطح خرد است که بخشی از آن با تعامل با شورایاری‌ها فراهم خواهد شد.

سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران با اشاره به تخصیص 2,000 میلیارد تومان به پروژه‌های محلی عنوان کرد: اهمیت مباحث پروژه‌های محلی از این جهت حائز اهمیت است که کل میزان بودجه پروژه‌های عمرانی پایتخت در سال 98، 2 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است.

وی در خصوص بودجه حمل و نقل و ترافیک نیز گفت: 5000 میلیارد بودجه حمل و نقل و ترافیکی است که 3000 میلیارد و 420 میلیون تومان به توسعه خطوط مترو و پایانه‌های آن، 500 میلیارد تومان به اتوبوس و 855 میلیارد تومان نیز به توسعه میدانگاه‌های شهری و فضاهای عمومی تخصیص یافته است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران افزود: 500 میلیارد تومان در جهت احداث بوستان‌ها تخصیص یافته که با 200 میلیارد بودجه محلات، 700 میلیارد تومان برای احداث و راه اندازی بوستان‌ها و پارک‌های محلی درنظر گرفته شده است.

مظاهریان در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با وجود وضعیت اقتصادی موجود امکان تحقق درآمدها در شهرداری وجود دارد، گفت: اقتصاد کلان مجموعه کل کشور را در بر می‌گیرد و شهر تهران نیاز نیست از همه این شاخص‌ها تبعیت کند. به عنوان مثال 52 درصد کل مالیات کشور را تهرانی‌ها می‌پردازند در حالی که تنها 10 درصد جمعیت کل کشور را به خود اختصاص می‌دهند.

وی در ارتباط با اینکه تخصیص 500 میلیارد تومان برای اتوبوس در شهر تهران میزان پایینی است، بیان کرد: آنچه در بحث حمل و نقل عمومی مورد اتفاق نظر است، این است که موارد مطرح شده باید تحقق پذیر باشند. آنچه ما در سال 99 مد نظر قرار داریم این است که در طرح جامع حمل و نقل میدل باس و مینی بوس در خطوط کوتاه‌تر جایگزین اتوبوس شود و همچنین از ظرفیت شرکت‌های داخلی در تأمین اتوبوس استفاده شود.

معاون شهردار تهران درباره بودجه اجتماعی و فرهنگی نیز عنوان کرد: این بودجه افزایش قابل قبولی داشته و با رقم مطرح شده روزانه یک و نیم میلیارد تومان هزینه بودجه فضاهای اجتماعی خواهد شد که این میزان به جز مباحث حقوق و نیروی انسانی آن است.

مظاهریان در ارتباط با راه اندازی دو گرمخانه جنرال در دو پهنه اصلی شهر تهران نیز گفت: با راه‌اندازی این دو گرمخانه می‌توانیم در شب‌های سرد سال پذیرای 8 هزار نفر باشیم.

وی در خصوص پروژه‌های عمرانی نیز گفت: برخی از پروژه‌های عمرانی از جمله خطوط 6 و 7 مترو و برج میلاد جزو پروژه‌هایی هستند که به دلیل تعجیل در زمان افتتاح کامل نشده بودند. به ظاهر این پروژه‌ها به فعالیت ادامه می‌دادند ولی کامل نبودند که ما مجبور شدیم در مدیریت شهری جدید هزینه‌های دیگری را در این پروژه‌ها انجام دهیم.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: به تفکیک هزینه‌های که در بخش مترو انجام خواهد شد خط 6، 800 میلیارد تومان خط 7، 500 میلیارد تومان و خطوط آنتنی 300 میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت.

مظاهریان در ارتباط با توسعه خط 10 مترو تهران نیز گفت: این خط در منطقه 22 راه اندازی خواهد شد که مبنای آن مشارکتی است. نوع شهرسازی این منطقه این امکان را می‌دهد که این خط به صورت TOD ساخته شود که بر این اساس تا شعاع‌محور 300 تا 500 متری امکان سرمایه‌گذاری فراهم شود و انتفاع آن صرف ایجاد خط شود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص عدم عمل به تکالیف حوزه ساماندهی نیروی انسانی در شهرداری از جمله تعدیل 6 درصد از نیروهای ناکارآمد و جذب سه درصد از افراد نخبه اظهار داشت: در نیمه اسفند ماه جلسه‌ای اختصاصی در حوزه منابع انسانی برگزار خواهیم کرد و خبرهای خوبی در این حوزه خواهیم داد. همچنین برنامه‌های خود را در حوزه منابع انسانی در شهرداری برای سال آینده اعلام می‌کنیم. مسائل زیادی در این حوزه وجود دارد از جمله تراکم نیروی انسانی، بهره‌وری نیروها نسبت به مأموریت‌ها. در حال حاضر با توجه به وضعیت موجود، رویکرد ما، تعدیل نیروها نیست. نیروی انسانی در شهرداری در مقیاس مسئولیت‌ها عدد بالایی است که من به دلایل آن وارد نمی‌شوم اما این افراد در حال حاضر جزئی از خانواده شهرداری هستند. از سوی دیگر، مردم می‌خواهند بدانند آیا پولی که پرداخت می‌کنند، هدر می‌رود یا نه؟ در این رابطه ما باید بتوانیم بهره‌وری نیروی انسانی در شهرداری را افزایش دهیم.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص انتصاب دبیران هیئت تخلفات در شهرداری و برخی از شائبه‌ها در خصوص انتخاب این افراد گفت: بر اساس اعلام شهردار تهران، گزارش تخلفات باید طی مدت سه ماه رسیدگی شود. برخی موارد بوده که پرونده‌ای دو تا سه سال در هیئت رسیدگی باقی مانده و عملاً معنای خودش را از دست داده بنابراین ما برای آنکه زمان رسیدگی پرونده‌ها در هیئت تخلفات را افزایش دهیم، دو هیئت تخلف به هیئت تخلفات شهرداری اضافه کرده‌ایم؛ این افزایش به معنی افزایش تخلفات در شهرداری نیست بلکه برای رسیدن به زمان اعلام شده است. در حال حاضر در وزارت راه و شهرسازی 12 هیئت تخلفات وجود دارد.

مظاهریان اضافه کرد: به برخی افراد اتهاماتی زده می‌شود که این اتهامات هرگز تائید نمی‌شود و نباید اتهام‌زنی شود. افرادی که به عنوان هیئت رسیدگی به تخلفات انتخاب می‌شوند باید به گونه‌ای باشند که فردی که برایشان حکم صادر می‌کند، آن حکم را از این فرد بپذیرد. همچنین این اعضا به هیئت عالی تخلفات ریاست جمهوری معرفی می‌شوند و تمام مراحل نظارتی را طی می‌کنند. سپس این اسامی تائید شده اعلام می‌شوند بنابراین تمامی این افراد موجه هستند. جامعه ما از اتهاماتی که هیچ‌وقت اثبات نمی‌شود، خسته شده است.

وی در خصوص سهم درآمدها از محل شهرسازی در بودجه سال 99 گفت: بودجه سال 99، 25 درصد رشد داشته که درآمد ناشی از شهرسازی کمتر از 25 درصد رشد داشته است. همچنین سهم درآمدهای پایدار نیز از 34 درصد به 37 درصد افزایش داشته است.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر وجود برخی از عناوین هزینه‌ای از جمله بودجه ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در تمامی معاونت‌ها اظهار داشت: این بخشی از شفاف‌سازی در بودجه امسال است. ما می‌توانستیم این بودجه را در قالب بودجه فرهنگی مطرح کنیم اما تمام ردیف‌ها برای افکار عمومی مشخص شده است. به طور مثال هزینه‌ای که شهرداری در مراسم اربعین انجام می‌دهد به این دلیل است که 50 درصد زوار از مردم تهران هستند و باید چنین حمایتی از طریق مدیریت شهری انجام شود اما این بودجه یک ماه در منظر وجدان عمومی جامعه گذاشته خواهد شد تا نظر تمامی شهروندان، کارشناسان و … را جویا شویم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اتفاق روز شماره 234

رباط کریم میزبان جشنواره تئاتر استان تهران

اتفاق روز شماره 233

وزیر کشور حکم شهردار نسیم شهر بهارستان را امضا کرد

زنگ سلامت در مدرسه نورایمان شهرستان بهارستان نواخته شد

اتفاق روز شماره 232

اتفاق روز شماره 231

استقبال مردم از کالا برگ الکترونیکی در استان تهران / نوبت سوم فجرانه آغاز شد

دانش‌آموزان دبستان نورایمان شهرستان بهارستان محفل انس با قرآن کریم برپا کردند

برپایی محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در 20 هزار مدرسه کشور

فرماندار شهریار: تعداد 1375 فروشگاه زنجیره ای و خرد در سطح شهرستان شهریار آمادگی ارائه خدمات سومین مرحله طرح فجرانه را دارند

مسئول مشارکتهای مردمی بهزیستی شهریار خبر داد؛ آمادگی بهزیستی شهریار برای دریافت زکات فطره

فرمانده سپاه سیدالشهدا: یکهزار یادواره شهدا در شهرستانهای استان تهران برگزار شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران : افتتاح 4560 واحد نهضت ملی مسکن در اردیبهشت 1403

اتفاق روز شماره 230

زاکانی: حتی یک درخت در پارک قیطریه قطع نخواهد شد

زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود

اتفاق روز شماره 229

زاکانی: سال آینده وضعیت ترافیک پایتخت بهبود خواهد یافت

اتفاق روز شماره 228

سال آینده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به متروی خط6 متصل می شود

فرماندار رباط‌کریم فداکاری و ایثار را از شهدا یاد بگیریم

زاکانی: تهران را از معتاد متجاهر پاک می‌کنیم

پیام تبریک فرماندار شهرستان رباط کریم به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

اتفاق روز شماره 227

رئیس دادگستری شهرستان رباط کریم: دستگاه قضایی در چارچوب قانون از هیچ کمکی برای آبادانی و توسعه شهرستان دریغ نخواهد کرد

اتفاق روز شماره 226

شهردار تهران رای خود را به صندوق انداخت

فرماندار شهریار: معتمدین شهری و نخبگان در دعوت مردم به مشارکت سهیم شوند

برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان و جشن ستارگان در دبستان نورایمان شهرستان بهارستان

اتفاق روز شماره 225

بازرسان و سربازرسان چشم بینا و گوش شنوای فرمانداری ها هستند

رئیس فراری شورای نسیم شهر دستگیر شد

مدیرکل امنیتی استانداری تهران: شرایط برگزاری فرآیند انتخابات در رباط‌کریم مطلوب است

اتفاق روز شماره 224

فرماندار شهریار: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه هدف باید با شیوه های مبتکرانه صورت گیرد

سومین جلسه محاکمه اعضای شورای شهر نسیم شهر برگزار شد

فرماندار شهریار: نمایندگان فرماندار نقش موثری در سلامت انتخابات دارند

جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار گردید

زاکانی: مردم اراده خود را پای صندوق رای به رخ دشمنان خواهند کشید

اتفاق روز شماره 223

حضور پرشور و خانوادگی مردم در 22 بهمن موجب ناکامی دشمن می شود

مردم شهریار با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حماسه آفرینی کنند

حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 11اسفند موجب اقتدار نظام است

بازدید معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران از سه پروژه عظیم شهرداری نسیم شهر

افتتاح طرح های عمرانی شهرستان بهارستان با حضور معاون استاندار تهران

راه اندازی و توسعه کارخانه های تولیدی در دولت‌ موجب رونق اقتصادی در کشور شده‌ است

52 طرح شاخص عمرانی در رباط کریم افتتاح شد

پیکرپاک شهید مدافع حرم سید علی حسینی در نسیم شهر تشییع شد

افتتاح دو پروژه عمرانی در نصیرشهر